Molestatie van merries leidt tot werkstraf

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

J_V_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 15:53

Misselijk idioote mensen allemaal
wie zo iets doet is niet normaal meer.
die straf is veel te licht maar ja is maar een dier he

_Mayo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 17:12

misschien ben ik heel dom (weet ik bijna wel zeker) en zo voel ik me ook maar wat is 'molesteren' Bloos Scheve mond

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 17:14

Volgens de vandale in elkaar slaan of kapot maken, maar ik denk in dit geval meer mishandelen.

_Mayo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 17:29

oke nu walg ik heel erg, wat een flikker

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 19:31

jeetje echt sneu wat mensen tegenover diren kunnen doen maar ja als je over mensen geen machtgevoel moet krijgen moet je blijkbaar toch wat

expresso

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 19:58

mayo_horses schreef:
misschien ben ik heel dom (weet ik bijna wel zeker) en zo voel ik me ook maar wat is 'molesteren' Bloos Scheve mond

stukmaken

Max84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 21:37

Ik kom ook ook deze omgeving en ik heb gehoord dat hij zich een aantal jaren eerder ook al eens aan paarden vergrepen heeft. Hier is hij toen ook voor opgepakt, maar vanwege zijn leeftijd kon men hem toen niet berechten. Zijn ouders hebben toen voor hem ingestaan en "beloofd" dat ze hem goed in de gaten zouden houden. Helaas heeft hij het toch weer gedaan (meerdere malen). Dus dat "vermanend toespreken" heeft niet echt geholpen. Ik denk zelf dat de kans op herhaling erg groot is.

Ik heb zelf wel eens gehoord dat er voor het molesteren en mishandelen van dieren niet echt straffen zijn opgenomen in de wet, het zou ongeveer gelijk staan met bijvoorbeeld het vernielen van een verkeersbord ofzo. Dus ik denk inderdaad dat de "getroffenen" blij zijn met het vonnis.

Ik vind "Pistolen Paultje" op hem afsturen, wel een goede straf. Deze man houdt zich op criminele wijze bezig met het opkomen voor dieren. Hij speelt een soort van "eigen rechter". Mag natuurlijk niet, maar het is wel doeltreffend !

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 00:23

Rechter waarom straf je niet harder???

Ik vind dit echt te gek voor woorden. Die lui moet je gewoon terug pakken met wat hij heeft gedaan. Dus stop hem er ook fijn een bezemsteel in, en bij gebrek aan een voorste gaatje stop je hem maar in het achterste.

Bij ons op stal is ook een keer een merrie met een mes bewerkt, die is bijna dood gebloed. Waarom doen zulk soort lui dit?

En de kans op herhaling klein omdat hij een vriendin heeft? Jeetje wie wil er nou zon viezerik als vriend?
Ik ken ook een jongen die meisjes van 13 en 14 met behulp van drugs heeft verkracht, die heeft nu ook een vriendin. Eerlijk gezegt zou ik met zo een iemand niets meer te maken willen hebben.

Nederland moet gewoon harder straffen.

paardenmaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 12:55

ik kan me alleen maar aansluiten met alles wat hier al gezegd is......... walgelijk!!!!

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 15:10

Zoiets ziekelijk moet uit zijn leed geholpen worden ... meteen AFMAKEN na CASTRATIE !!!

Voor zoeits heb ik HELEMAAL geen toleratie !!

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 16:48

Peterina schreef:
Zoiets ziekelijk moet uit zijn leed geholpen worden ... meteen AFMAKEN na CASTRATIE !!!

Voor zoeits heb ik HELEMAAL geen toleratie !!

Helemaal mee eenS! J bent wel erg zielig als je zulke soort dingen doet, als die gek bij mij was had k m met me hondbal knuppel bewusteloos geslagen!

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 17:17

Shiloh schreef:
Weet je wat ze met al die dierenmishandelaars moeten doen?

Gebruiken voor proeven..

Als nou alle zwaardere criminelen (incl. dierenmishandelaars en dergelijken, heb het dus niet over het stelen van een brood) worden gebruikt voor proeven. De lichtere vormen op veilige proeven, de zwaardere op gevaarlijke proeven..

kunnen ze de proefdieren iig ontzien!

ECHT GOED INDERDAAD!!

De GEKKEN!

porto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 20:56

echt te erg !!

suzannutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 20:59

echt zo erg dat sommige mensen het 'geinig' vinden om dit bij dieren aan te doen!!! Boos! Huilen Boos! Huilen

joeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 01:29

en voor de zoveelste keer maak ik me boos over zon onderwerp, vooral nu het dichterbij komt. als ik een keer zie dat iemand op die manier met mijn merrie bezig is, zal het het laatste zijn wat ie ooit heeft gedaan , want een klap met een schep tussen zijn ogen zal ik um geven en ik ga net zolang door totdat godve****** zun eige moeder hem niet meer herkent.... pfff zo dat lucht op.. maar ff serieus, nederland, dieren hebben ook gevoel straf daarom deze zieke geesten eens harder.. alhoewel een "normale" verkrachter krijgt tegenwoordig ook alleen maar voorwaardelijk.... hmmm iets klopt er niet in dit land

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 08:37

FlairS schreef:
Wij ,als direct betrokkenen, zijn blij met de straf die hij gekregen heeft.In veel soortgelijke gevallen wordt veel minder gestraft,en natuurlijk zegt zijn advocaat dat de kans op herhaling klein is.Voorlopig hangt er de eerste paar jaar een zwaard van Damocles boven zijn hoofd,want welke misstap hij ook maakt:als hij gepakt wordt moet hij 6 maanden zitten.
Je kan deze gozer natuurlijk opsluiten,maar hij heeft een vaste baan en schulden.Als hij in de bak gezeten heeft komt hij niet meer aan het werk en moeten wij met zijn allen voor zijn levensonderhoud opdraaien.Nogmaals:Wij zijn tevreden met zijn straf.

Natuurlijk zijn wij allemaal ook heel boos over wat hij gedaan heeft,maar de rechter had ook kunnen beslissen dat hij al genoeg gestraft is omdat iedereen in Heiloo en omgeving weet wie hij is en waar hij woont.

loves_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 08:41

die vent moet BOETEN....

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 10:10

dit is dus echt niet normaal he, ze zouden hetzelfde bij die vent moeten doen, alstie niks heeft gebruikt en er dus helemaal bij is met zijn hoofd, zodat hij alles kan voelen en dan afgebuild de gevangenis in Boos! Verdrietig Huilen

Joyceie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 17:37

volgens mij is dat wel is eerder hier in de buurt gebeurt

Vind het echt zo zielig wat ze doen....

Mysla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 21:23

FlairS schreef:
Wij ,als direct betrokkenen, zijn blij met de straf die hij gekregen heeft.In veel soortgelijke gevallen wordt veel minder gestraft,en natuurlijk zegt zijn advocaat dat de kans op herhaling klein is.Voorlopig hangt er de eerste paar jaar een zwaard van Damocles boven zijn hoofd,want welke misstap hij ook maakt:als hij gepakt wordt moet hij 6 maanden zitten.
Je kan deze gozer natuurlijk opsluiten,maar hij heeft een vaste baan en schulden.Als hij in de bak gezeten heeft komt hij niet meer aan het werk en moeten wij met zijn allen voor zijn levensonderhoud opdraaien.Nogmaals:Wij zijn tevreden met zijn straf.

Natuurlijk zijn wij allemaal ook heel boos over wat hij gedaan heeft,maar de rechter had ook kunnen beslissen dat hij al genoeg gestraft is omdat iedereen in Heiloo en omgeving weet wie hij is en waar hij woont.

tsja, ik snap dat je je er wel bij neer moet leggen. Je hebt geen andere keus, maar ik vind dat het toch echt veel harder aangepakt moet worden.
Dit soort geweld tegen mens of dier is echt NIET normaal! En inderdaad zoals iemand al eerder zei, gaan mensen vaak van kwaad tot erger. Het begint bij dieren...en waar eindigt het? Vriendin maakt in zon situatie ook niet veel uit, hooguit een korte periode.

Ik betaal persoonlijk liever een klein deeltje van het levensonderhoud van zon vent terwijl hij in de bak zit EN therapie krijgt dan dat hij straks alleen heeft geleerd hoe je het moet doen zonder gepakt te worden.

Er lopen namelijk al heel wat gekken rond die nooit gepakt worden.
Deze mensen moeten gewoon heel erg goed in de gaten gehouden worden. Nou lukt dat al niet bij verkrachters die weer vrij komen, zij vallen al vaak in herhaling. Ik geloof dus niet dat deze man weer echt normaal zal functioneren. En al helemaal niet dat iemand kan beloven dat hij zulke vreselijke dingen niet weer doet of dat iemand hem gaat controleren, dag in dag uit . Ook in therapie kun je faken dat je weer de goede kant op gaat, of weer terug vallen als het echt goed ging.

Nou ja, ik sluit me dus helemaal aan bij de rest, maar kan me voorstellen dat je je erbij neerlegt voor je eigen gemoedsrust als je ermee te maken had. Al vind ik dat erg knap van je Ach gut

floortjuh84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 10:35

Iris82 schreef:
http://www.nhd.nl/Index/0,4731,,00.html ... %2C00.html
Noord Hollands Dagblad.

alkmaar-De 22-jarige S.G. uit Heiloo is wegens het molesteren van merries veroordeeld tot een werkstraf van tweehonderd uur, zes maanden voorwaardelijke celstraf en verplichte therapie met een proeftijd van drie jaar.

Belaggelijk, ik vind dat hij er veeltste gemakkelijk mee weg komt! Boos! Huilen Boos!

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 18:16

Nou in ieder geval wel TOP dat ze hem te pakken hebben, voor hetzelfde geld wordt zo'n figuur ook nog niet gepakt. Dus dat is vast hartstikke goed. En de straf, ik hoop dat ook rechters e.d. er anders tegenaan gaan kijken. Zodat er op dierenmishandeling hogere straffen komen. Ik denk namelijk dat de stap van dierenmishandeling naar mishandeling van mensen heel klein is. ( ik weet zelf niet wat ik erger vind) dieren zijn bij voorbaat onschulig

marsch

Re: Molestatie van merries leidt tot werkstraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 18:41

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 23:14

Jammer van die veel te lage straf
Ik denk dat ik later maar iets ga leren en werk ga zoeken waardoor ik de wet kan aanpassen

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 23:21

Zulke mensen snap ik niet... Die wil ik gewoon niet snappen...