Val van paard wordt ruiter noodlottig

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 17:31

Het paard zal wel gevonden zijn, ik ben in Bakkeveen geen loslopend paard tegengekomen. Overigens is het donderdagavond gebeurd en vrijdagavond stond het in de krant, in die tussentijd zal het paard wel gevonden zijn. Hij zal geen uren in de berm hebben gelegen omdat die weg best wel gebruikt wordt.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 18:23

Paard is terecht hoorde ik vanmiddag; stond bij de andere paarden in de wei, ongedeerd. Geen idee hoe die in de wei is gekomen trouwens.

nickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 18:29

zelfs in de bak draag ik altijd een cape,een ongeluk zit nou eenmaal in een klein hoekje en je kunt er een hoop ellende mee voorkomen.

Voor de nabestaanden gecondoleerd en veel sterkte. Verdrietig

bartje4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 19:04

waar is dat paard nu?

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 19:17

Ja daar zat ik ook al aan te denken, dat de man onwel is geworden en toen van het paard af is getuimeld...nou ja er gebeuren sowieso genoeg ongelukken met paardrijden dus het is altijd goed om je bewust te zijn van de gevaren en je zo goed mogelijk te beschermen, ook als je op dat rustige brave paard zit dat nooit wat doet...

suzannutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 19:36

Echt erg dat t gebeurt is........... Ook heel erg triest voor die vrouw

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 19:53

Mischien off-topic, maar dit is wat ik in de telegraaf las;
fatale val van paard
Man uit Bakeveen (61) is omgekomen na val van paard. Omstanders vonden zijn lichaam in de berm. Zij belden aan bij zijn huis en zijn vrouw deed open.

Ik was bij mijn verzorgpaardjes toen de eigenaar erover begon. We hadden beiden een Verward -moment. Bloos
Tuurlijk, paarden blijven dieren en zelfs het makste paard kan eens uit z'n bol gaan, maar bij deze leeftijd denk ik ook eerder aan lichamelijke problemen van de ruiter.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 20:36

aaah echt zielig! sterkte voor de nabestaande! Ach gut

Thortana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 20:36

wat erg Verdrietig Scheve mond ...... Sterkte voor de familie en iedereen wie hem kent

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 04:27

Juut schreef:
fatale val van paard
Man uit Bakeveen (61) is omgekomen na val van paard. Omstanders vonden zijn lichaam in de berm. Zij belden aan bij zijn huis en zijn vrouw deed open.

Ik was bij mijn verzorgpaardjes toen de eigenaar erover begon. We hadden beiden een Verward -moment. Bloos
Tuurlijk, paarden blijven dieren en zelfs het makste paard kan eens uit z'n bol gaan, maar bij deze leeftijd denk ik ook eerder aan lichamelijke problemen van de ruiter.

bij deze leeftijd?? tja het kan, maar kom op ff 61 is nou niet echt hoog bejaard ......... wat er ook gebeurt is, het is erg naar....

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 09:19

Juut schreef:
fatale val van paard

Deze man had echt geen lichamelijk problemen, reed vaker en had zeer makke paarden.
Overigens is het paard naar huis gelopen en stond in zijn eigen wei.
De man is waarschijnlijk met zijn hoofd op een paaltje terecht gekomen en heeft een schedelbasisfractuur opgelopen.
Ja, hij had het waarschijnlijk wel kunnen voorkomen als hij een cap op had gehad.

muiltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 12:18

Vajramani schreef:
Deze man had echt geen lichamelijk problemen, reed vaker en had zeer makke paarden.
Overigens is het paard naar huis gelopen en stond in zijn eigen wei.
De man is waarschijnlijk met zijn hoofd op een paaltje terecht gekomen en heeft een schedelbasisfractuur opgelopen.
Ja, hij had het waarschijnlijk wel kunnen voorkomen als hij een cap op had gehad.

Dat meen je niet? Je kent de man in questie neem ik aan, veel sterkte toegewenst. Maar het is nu misschien heel grof wat ik nu zeg maar het is een mooie dood wanneer je met je passie om het leven komt denk ik. Als hij wegens lichamelijke klachten in zijn stoel overleden zou zijn.

SweetyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 12:21

jah zkkr wel erg maar bete dat die weer terecht iz===

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 12:38

Wat erg Huilen

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 13:30

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 20:08

muiltje schreef:
Dat meen je niet? Je kent de man in questie neem ik aan, veel sterkte toegewenst. Maar het is nu misschien heel grof wat ik nu zeg maar het is een mooie dood wanneer je met je passie om het leven komt denk ik. Als hij wegens lichamelijke klachten in zijn stoel overleden zou zijn.

Ik kom zelf uit Bakkeveen.
Bij zijn rouwadvertentie stond ook paarden en muziek was zijn passie.
Wel jammer, hij had nog behoorlijk wat plannen met de paarden en zijn camping.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 12:10

Denk dat ook wel eens. Wat er zou gebeuren als ik ernstig verongeluk tijdens het paardrijden. Hoop dat mijn naasten dan niet het mijn paard als de schuldige aanwijzen en hem 'haten'. Ben dan namelijk wel geeidigd terwijl ik aan het doen was wat ik het liefst doe: paardrijden! Een mooi einde wordt het daardoor niet maar de laaste momenten van je leven zijn dan iig gelukkig

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 15:29

Ik woon er ook vlakbij en ik hoorde dat hij aan het oefenen was voor de Sinterklaasoptocht, aangezien hij daar altijd de Sint speelt.. Daarom reed hij in het donker.. Maar ja,, zoveel verschillende verhalen.. Verward

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 17:26

NehnaDagmar schreef:
Ik woon er ook vlakbij en ik hoorde dat hij aan het oefenen was voor de Sinterklaasoptocht, aangezien hij daar altijd de Sint speelt.. Daarom reed hij in het donker.. Maar ja,, zoveel verschillende verhalen.. Verward

Nynke: hij reed altijd voorop in de Sinterklaasoptocht als Heraut. Of dat de laatste jaren nog zo was weet ik niet. De rijvereniging/ ponyclub en manege hebben genoeg rondjes Bakkeveen met hem gereden. Was altijd wel gezellig met hem 's ochtends vroeg door Bakkeveen heen.

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 19:26

Ik hoorde het van mn vader ja...
Niet best Scheve mond..

ThijsieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 15:34

Ik vind het heel erg. Huilen

br0kenkiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 21:00

Hard Scheve mond

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 21:40

jeetje wat vervelend zeg,
veel sterkte aan de nabestaanden

X_Snoezzie_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 19:49

jakkie dis nie echt om blij van te worde.
ik zit vaak op best vervelende paarde vindt dat wel cool.

maar je denkt niet bijna dat iemand anders ook op dezelfde heeft gezeten
en toenn zun voet brak.

en zo te horen heeft de familie toch best wat steun.
is die echt bijna voor de voordeur van zijn huis gevonde?

wat vreselijk, Gecondeleerd.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 00:44

Huilen Gecondoleerd met dit tragische verlies.

De man deed wel wat hij leuk vond.

Aan de andere kant is het natuurlijk wel gevaarlijk om in het dinker langs de weg te gaan rijden.
Hier in de buurt rijd ook een ruiter in het donker langs een weg waar ze 100 mogen rijden, met alleen zo'n knipperlampje aan het been van het paard.
In het donker rijden met een paard is van sowieso een beetje eng.

Voor iedereen die hem kent Heel veel sterkte.

En voor de anderen, buiten altijd een cap opdoen!!!!