Duitser propt pony in VW Polo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 10:41

Ach gos, arm beest. Lekker zo het hele eind naar Duitsland in een kofferbak gepropt. En daar aangekomen waarschijnlijk een minituintje van die man in vrees ik. Tja, het zal wel (gebrek aan) regelgeving zijn dat ze dat beest dan toch aan die man hebben meegegeven, maar ik zet toch vraagtekens bij die beslissing...

Ik las het bericht overigens in de Metro van vanmorgen en ik vond de foto die ze erbij hadden geplaatst wel humor. Het gaat om een shetlandertje en wat voor foto plaatsen ze daarbij? Eentje van een fors trekpaard! Ach, 't heeft vier benen en een staart...

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 11:00

Achjah, denk niet dat veel mensen hoe het echt op een markt gaat.

In zuidlaren laten ze gewoon zo shetlanders staan, die worden natijd geslacht, en als het beestje in Duitsland nog een mooi leventje kan hebben, mooi toch? Lachen

Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 11:24

Cassidy schreef:
En voor degenen die nog steeds denken dat het alleen gedaan wordt door Duitsers en in VW Polo's...

[ITP] Het nieuwe paardje, van kilian op bokt inde AUTO !

Absurt en heel gevaarlijk. En wat hier boven genoemd wordt van die schotjes oh wat staat dat stevig.

Kan niemand zich dan voorstellen wat voor gevolgen zoiets kan hebben?
En dan de opmerking : " het is toch goed gegaan, hij was zo rustig" Ja, maar wat als ie onderweg ergens van zou schrikken en in paniek zou raken? ooit er bij nagedacht wat er dan kan gaan gebeuren?
Als er een ongeluk zou gebeuren of als er iemand achterop zou rijden.

Jeetje ik kan zo veel bedenken waarom je zoiets NOOIT zou moeten doen. En dan zitten velen het af te vlakken, dat het allemaal wel meevalt. ONGELOVELIJK! Stoom uit je oren

(oja, en als je het dus met Cassidy eens was, was je een meeloper...tuurlijk Haha! )

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 11:28

daar ging het helemaal niet over. dit topic is al super oud... er is ongeloofelijk veel over gedisccussert.. dus als je dat geval er lekker buiten gaat houden.. want er zit niet voor niets een slotje op.. ik heb al lang gezegd dat het stom van me was......

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 12:12

Kyra geeft alleen maar haar mening over hoe ze hierover denkt, tja dat jouw topic dan naar boven wordt gehaald kan ze ook niets aan doen.
Vind dat je wel even normaal mag reageren dan.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 12:55

Hmm, als ik heel eerlijk ben, vind ik het idd een beetje flauw om dat topic weer naar boven te halen. Het was idd zeer onverantwoord en het had zo niet mogen gebueren, maar dat is allemaal al gezegd. Dus Nathalie; Ik vind dat ze alle reden heeft om er zo op te reageren...

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 13:01

Ze mag er inderdaad op reageren, maar ik vind dat het wel op een andere manier mag. Ze snauwt en daar houd ik niet zo van
Bovendien doelde ik op het feit dat Kyra dat topic niet naar boven heeft gehaald.

Garmana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 13:06

wie is er nou zo gestoord om een shetlander achter in de auto te stoppen Verward En als ik die foto's zag dan denk ik echt hoe ziek moet die vent wel niet in zijn hoofd zijn geweest? Verward En 220 euro boete vind ik veel te weinig want ze hadden hem veel erger mogen aanpakken! En die hele pony in beslag moeten nemen!
Arm beestje

Garmana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 13:12

en dan helemaal naar duitsland Verward Bloos!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 13:15

Ik snap dat Kyra er verder niets aan kan doen, vond het eerder flauw van cassidy... Zeker als volwassen vrouw zijnde, vind ik dat ze beter had moeten nadenken voordat er zo'n topic naar boven gehaald wordt. Er zit niet voor niets een slotje op, dus dan zou het niet zo mogen zijn dat er in een ander topic over door ge**** wordt...

en tsja... de manier van reageren is inderdaad niet altijd even netjes.. Kilian< misschien zou je daar wat meer rekening mee kunnen houden, waarschijnlijk krijg je dan ook minder vervelenden reacties.

en over het échte onderwerp: 220 euro vind ik belachelijk weinig.. Dat schrikt niet echt bepaald af denk ik zo..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 14:13

'k vind het allemaal een beetje kinderachtig. Die duitser heeft een grasmaaier gekocht. Beessie had de rit wsl wel overleeft. Als ie in een ander groepje terecht was gekomen was ie in een grote vrachtwagen met tig andere shetjes richitng Italie vertrokken. Alsof dat niet zielig is.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 14:50

Schande!
Zoiets zou niet moeten kunnen.. Verdrietig
en 220 vind ik weinig, gevangenis zou ik zeggen..
Misschien een beetje hard, maar als het om dieren gaat ben ik hard..

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 15:01

slaat nergens op!
220,- is veel te weinig!
en die pony moeten ze niet meer terug geven!

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 15:20

ik snauwde niet.. ik vind het alleen vervelend dat het topic wordt opgehaald....

omdat er al zoveel over gezegd is..

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 15:25

Kilian schreef:
ik snauwde niet.. ik vind het alleen vervelend dat het topic wordt opgehaald....

omdat er al zoveel over gezegd is..

Nou zo vatte ik het op, bij deze mijn excusus en zand erover Haha!

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 15:46

annegti schreef:
'k vind het allemaal een beetje kinderachtig. Die duitser heeft een grasmaaier gekocht. Beessie had de rit wsl wel overleeft. Als ie in een ander groepje terecht was gekomen was ie in een grote vrachtwagen met tig andere shetjes richitng Italie vertrokken. Alsof dat niet zielig is.....

Tuurlijk is dat ook niet bepaald leuk voor die pony's. Maar dat maakt dit nog niet goed. Het beestje zal het best overleefd hebben, maar echt een plezierig reis is anders.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 16:15

JoT schreef:
Tuurlijk is dat ook niet bepaald leuk voor die pony's. Maar dat maakt dit nog niet goed. Het beestje zal het best overleefd hebben, maar echt een plezierig reis is anders.

Feit blijft over dat er gewoon bij iedere shet een veulen gefokt wordt ieder jaar terwijl de markt daar niet op zit te wachten.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 16:26

annegti schreef:
Feit blijft over dat er gewoon bij iedere shet een veulen gefokt wordt ieder jaar terwijl de markt daar niet op zit te wachten.

Ik heb totaal geen inzicht in de fokwereld, maar ik geloof je best. Kleine wolliebollies zijn nu eenmaal schattig en het overschot raak je op die manier natuurlijk makkelijk kwijt.

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 17:30

Ik vind dit te belachelijk voor woorden..

Zielig hoor..

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 17:42

ik las het in de AD wat een idioot joh.
en maar 220 euro boete, had veel hoger gemoeten.

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 18:20

Kyra schreef:
Absurt en heel gevaarlijk. En wat hier boven genoemd wordt van die schotjes oh wat staat dat stevig.

Kan niemand zich dan voorstellen wat voor gevolgen zoiets kan hebben?
En dan de opmerking : " het is toch goed gegaan, hij was zo rustig" Ja, maar wat als ie onderweg ergens van zou schrikken en in paniek zou raken? ooit er bij nagedacht wat er dan kan gaan gebeuren?
Als er een ongeluk zou gebeuren of als er iemand achterop zou rijden.

Jeetje ik kan zo veel bedenken waarom je zoiets NOOIT zou moeten doen. En dan zitten velen het af te vlakken, dat het allemaal wel meevalt. ONGELOVELIJK! Stoom uit je oren

(oja, en als je het dus met Cassidy eens was, was je een meeloper...tuurlijk Haha! )

Dit vindt ik zoiezo raar.. kan tog ook in een trailer gebeuren ?

Nadien01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 19:40

aaaaaah zielig!!!!

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 20:52

LovesSaartje schreef:
slaat nergens op!
220,- is veel te weinig!
en die pony moeten ze niet meer terug geven!

Nee die gaat naar de slacht nu....

Scheve mond

Mensen, wat hebben jullie liever? Dat een shetlander achtergelaten word in Zuidlaren (En dan naar de slacht, omdat niemand anders hem wil hebben) Of hij mee word genomen?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 21:08

Ik heb het liefst dat mensen nadenken voor ze hun Shet merrie laten dekken én dat er beter op paardenvervoer wordt gelet met hogere boetes.

Als men eens nadacht voor er een veulentje gefokt wordt, hoeft men ze ook niet op markten achter te laten, voor bijna niks aan iedere onbenul te verkopen of zelf te slachten.

De Duitser in kwestie heeft misschien met alle beste bedoelingen het beestje gekocht, maar blijkbaar met uitdelen van het verstand per ongeluk in de rij voor de Bratwurst gestaan...

paardenmaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 22:00

Idd, ben het met bovenstaande berichten eens, er worden zoveel veel (schetland) veulens, gefokt die uiteindelijk, ergens terecht komen waar wij geen weet van willen hebben Boos!(