Veulen geslacht en gedumpt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 12:24

Ik ga in elk geval bij eerst volgend verkiezingen stemmen op partij van de dieren!!!!
Het lijkt steeds duidelijker te worden dat de dieren beschermd moeten worden tegen de beesten!!! Verward

Wat zijn die lui ziek in hun hoofd zeg!!!
Er lopen meer gekken naast het gekkenhuis dan erin!!!
Bah, wat kan ik hier ziek van zijn zeg!!!
Schenk zo'n dier dan aan iemand die er wel voor wil zorgen.. En de chip wil betalen..(als dit zo'n probleem is voor de "fokker".)
Je kan mij niet wijsmaken dat er geen oplossingen zijn voor welk probleem dan ook!!!

desi_verona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 12:27

Als een eigenaar dit met z'n pony doet (en dat omdat hij hem waarschijnlijk niet wilde chippen) dan denk ik dat het arme beestje zowieso geen goed leven heeft gehad. Je gaat je paard toch niet gruwelijk slachten terwijl je van hem houd? Dat geloof ik niet, ik wil niet weten wat voor leven dat beestje heeft gehad, het zal iig niet leuk zijn geweest .

Karnat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 12:34

Ondanks dat het zielig is staat er wel dat die op profesionele wijze is geslacht. Dus minder zielig dan bij het slachthuis is het dan ook weer niet. Het betreft hier gewoon een illegaale dump omdat de kosten van chippen niet tegen de baten opwegen.

Gaitkeeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 12:47

snuffel schreef:
Om te beginnen vind ik het walgelijk. Maar als je het van de andere kant bekijkt: aangezien alle eetbare delen eruit gehaald zijn, heeft dit veulentje tenminste nog nut gehad, waarschijnlijk. Het klinkt misschien cru, maar het is niet anders dan dat het altijd al geweest is: dieren worden nu eenmaal door andere dieren gegeten. En het is toch altijd nog beter dan ergens verwaarloosd gehouden te worden, of erger: mishandeld. En dat was wellicht wel het voorland van dit veulentje geweest. Blijft natuurlijk wel de vraag of het op een diervriendelijke wijze is gebeurd. En het natuurlijk verschrikkelijk is om de resten zo ergens te dumpen. Je zal het vinden zeg!
Ik weet het, het is een beetje een contraversionele reactie, maar het blijft toch zo dat dit diertje tenminste nut gehad lijkt te hebben voor de voedselketen en het nu nergens meer last van heeft. Wie weet wat er anders van geworden was.................

Helemaal met je eens. En de meeste mensen hier lusten ook wel een frikandelletje.Ik hoop dan natuurlijk ook dat dit een beetje diervriendelijk is geen maar ik denk dat al die beestjes die op transport naar Italïe gaan helemaal niet zulke prettige laatste dagen hebben.

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 12:50

"Professioneel geslacht" betekent hopelijk ook dat dit veulentje geen pijn heeft geleden Verdrietig

Skreiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 13:02

Kon het bijna niet geloven toen ik het las Degene die dit heeft gedaan is echt niet goed bij zijn/haar hoofd Boos! Als ze de betreffende persoon/personen te pakken krijgen moeten ze bij hun ff hetzelfde doen als wat ze bij dat arme veulentje hebben gedaan. En als je geen geld over hebt voor je dier dan moet je er ook niet aan beginnen. Wordt hier echt kotsmisselijk van! Stoom uit je oren

mmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 13:20

Het is inderdaad bijna te gek voor woorden, dit verzin je toch niet!

Als je het veulen niet wilt, moet je ervoor zorgen dat het niet geboren wordt. De DB voert al jaren actie voor het casteren van katten, misschien dat shetjes daar ook onder moeten vallen...

Aan de andere kant... als het beestje idd op juiste (diervriendelijke/snelle) wijze geslacht is denk ik dat dit veulentje geluk heeft gehad niet op transport te hoeven om na die lange reis alsnog geslacht te worden...

Lemonlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 13:26

JEETJE WIE DOET NOU ZOIETS!!!!!!!!!!!!! Boos! ECHT ERG!!!! Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 13:31

waar gaat deze wereld naartoe!? Verward
het gaat echt niet goed!!
laten de mensen elkaar maar afmaken, want dit vind ik dusss veeeeel erger, zo'n arm onschuldig diertje! Huilen

Britney

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 13:37

Dit is werkelijk onpasselijk

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 13:47

ik zit op het randje van overgeven!!! DIE GORE KLOOTZAKKEN!!!!!!! WAAR GAAT DAT HEEN MET DEZE SHIT WERELD!!! ARGHH IK WORDT GEKKKKKK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Verdrietig

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 13:47

Tja, ik denk idd dat het paardje niet meer heeft geleden dan welk slachtpaard dan ook. Het probleem zit hem eerder in de "funfok" dan in het chippen imo. De foto is op zich nog wel netjes, je ziet neit zoveel. Maar het is en blijft een triest verhaal.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 13:48

BAH!! verdorie ik ben zo kwaad!!! Verdrietig

RodeoGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 13:50

Gdvr.. Ik wou die foto eerst niet bekijken maar was te nieuwschierig.. J*zus moet janken man wat supererg.. Verdrietig Scheve mond

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 13:54

Pfttt je wordt toch helemaal gestoord van al die moordenaars??? Als onze aarde nou es ontplofte.. denk ik dan maar soms... Scheve mond Nooit meer leed bij dier en mens!!

Saltow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 14:14

Zoiets gebeurt meer en meer...
Maar veel kan er niet aan gedaan worden natuurlijk...
Zo'n mensen verdienen hetzelfde dat zijn met die beestjes doen !

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 14:16

Barb77 schreef:
"Professioneel geslacht" betekent hopelijk ook dat dit veulentje geen pijn heeft geleden Verdrietig

Hoop het ook niet. En dat hij voor dat dit gebeurde niet slecht behandeld is ofzo.
Snap niet hoe mensen sowieso een veulen of paard kunnen slachten maar goed dat is wel een beetje hypocriet want eet zelf ook vlees en mijn 1e paarden zijn ook geslacht bij een slagterij.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 14:28

zit hier echt met een brok in mn keel dat verhaal te lezen.. Verdrietig
dit kan ECHT niet Verdrietig

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 14:51

Gadverdamme, wat ziek Stoom uit je oren ! Waldjo (mijn ax-haf Knipoog ) die staat nu in Hattem, is toch wel erg dichtbij hem.... Scheve mond
Het arme veulen, je dumt dat beestje toch ook neit gewoon ergens, je doet zoites gewoon niet Verdrietig !

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 15:03

Wat is het verschil tussen het slachten van een veulen en het slachten van een lammetje? Dat wordt door sommige mensen ook gewoon nog thuis gedaan, desnoods in de badkuip van je flat...Lips are sealed

Niet dat ik het goedkeur....maar beetje hypocriet om bij het slachten van een veulen moord en brand te schreeuwen. De geitjes en lammetjes dan? Zijn we hier allemaal vegetarisch?

KeeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 15:06

Te ziek voor woorden...

OKé, misschien ietwat overdreven.
Maar waarom dump je dan ook echt 'de restjes'?
Waarom dat ook echt? Verward

Ikje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 15:12

De berichten worden echt steeds onwerkelijker! Mensen worden steeds zieker en gaan hierop de meest gekke en achterlijke dingen doen waar vaak dieren de dupe van zijn. Ook ben ik volop tegen al die exportpaardjes, ze moeten super lang op de vrachtwagen staan en in welke omstandigheden, laten we het daar nog maar niet eens over hebben!

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 15:23

dit is echt gewoon te erg voor woorden... niet te geloven zeg....

KeeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 15:28

Ikje19 schreef:
De berichten worden echt steeds onwerkelijker! Mensen worden steeds zieker en gaan hierop de meest gekke en achterlijke dingen doen waar vaak dieren de dupe van zijn. Ook ben ik volop tegen al die exportpaardjes, ze moeten super lang op de vrachtwagen staan en in welke omstandigheden, laten we het daar nog maar niet eens over hebben!
Niet alleen de paardjes...

Andere dieren moeten ook lijden, hoor.
We waren een keer onderweg met school (excursie) en toen reed er zo'n vrachtwagen langs de bus met allemaal kippen erin. Iedereen: "Aaaah". Toen werd er door één van de begeleiders ook de opmerking gemaakt: "Allemaal vanavond bij de MCDonalds KipNuggets?" Ja, het is wel zo. Dat mensen vaak op zo'n moment wel zeggen dat het zielig is maar diezelfde avond doen ze zich nog tegoed aan een overheerlijke hamburger.
Laatst bijgewerkt door KeeK op 13-10-04 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 15:35

KeeK schreef:
Ja, het is wel zo. Dat mensen vaak op zo'n moment wel zeggen dat het zielig is maar diezelfde avond doen ze zich nog tegoed aan een overheerlijke hamburger.

Beter verklaring van het woordje "hypcriet" had ik niet kunnen geven. Lips are sealed