snuffel schreef:Om te beginnen vind ik het walgelijk. Maar als je het van de andere kant bekijkt: aangezien alle eetbare delen eruit gehaald zijn, heeft dit veulentje tenminste nog nut gehad, waarschijnlijk. Het klinkt misschien cru, maar het is niet anders dan dat het altijd al geweest is: dieren worden nu eenmaal door andere dieren gegeten. En het is toch altijd nog beter dan ergens verwaarloosd gehouden te worden, of erger: mishandeld. En dat was wellicht wel het voorland van dit veulentje geweest. Blijft natuurlijk wel de vraag of het op een diervriendelijke wijze is gebeurd. En het natuurlijk verschrikkelijk is om de resten zo ergens te dumpen. Je zal het vinden zeg!
Ik weet het, het is een beetje een contraversionele reactie, maar het blijft toch zo dat dit diertje tenminste nut gehad lijkt te hebben voor de voedselketen en het nu nergens meer last van heeft. Wie weet wat er anders van geworden was.................
Helemaal met je eens. En de meeste mensen hier lusten ook wel een frikandelletje.Ik hoop dan natuurlijk ook dat dit een beetje diervriendelijk is geen maar ik denk dat al die beestjes die op transport naar Italïe gaan helemaal niet zulke prettige laatste dagen hebben.