Paard verdrinkt in kanaal bij Vriezenveen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lovemangga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 09:30

love_sander schreef:
Klinkt hard, maar dat paard was net 2x voor de koets geweest, en dan gaan ze meteen zoon drukke weg op

er staat nergens dat ie maar 2x voor de koets is geweest, er staat, ik rijd regelmatig met hem

maar het is erg sneu voor die man, en ik ken dat kanaal ook, erg steil ook. vreselijk zeg! dat wens je niemand toe Huilen

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 09:33

Getverderrie, dit is al de tweede keer dat hier een bericht van een paard (Fries) staat, wat voor de koets in een kanaal verdronken is. Diep triest Verdrietig ...
(Ik zal zo de zoekfunctie eens gebruiken, de eerste keer was -meen ik- in Utrecht.)

Garmana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 11:07

Echt sneu om zo je paard te zien doodgaan Dit wens je niemand toe Ik hoop maar dat die man er geen groot trauma aan over heeft gehouden En dat paard dan dat moet echt doodsangsten hebben uitgestaan in dat water. Hij probeerde vast boven water te blijven, maar had door de (zware) kar geen schijn van kans Verdrietig echt zielig voor paard en eigenaar.

Draatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 13:07

love_sander schreef:
Ja t is jammer, en sneu, en behoorlijk verschrikkelijk! Maar ik ben niet zo op het mennen, dus ja, ik vind het ok een beetje, hun eigen schuld. Klinkt hard, maar dat paard was net 2x voor de koets geweest, en dan gaan ze meteen zoon drukke weg op

Onzin dat paard is al vaker voor de kar geweest.

Hij schrok ook niet zozeer van de vrachtwagen maar de kippen die erin zaten, die vlogen ineens overal heen en toen schrok dat paard, daar kan het meest ervaren paard nog van schrikken.

Garmana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 14:16

Draatjuh schreef:
Onzin dat paard is al vaker voor de kar geweest.

Hij schrok ook niet zozeer van de vrachtwagen maar de kippen die erin zaten, die vlogen ineens overal heen en toen schrok dat paard, daar kan het meest ervaren paard nog van schrikken.

Jah het meest beste paard van stal kan dat nog overkomen!! En het hoeft dus niet altijd maar aan de menner te liggen! Zoals in dit geval!

KeeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 14:20

Wat vreselijk, zeg...
En dan ook nog om zo hulpeloos te moeten toekijken.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:05

Het is wel behoorlijk raak dat afgelopen tijd qua ongelukken met paarden
en hun menners/eigenaren/ruiters/amazones.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 00:10

Echt heel erg wat er gebeurd is.
Je hoort steeds meer ongelukken waarbij paarden zijn betrokken de laatste tijd.

Ik ben blij dat ik bij het bos en de hei woon en gelukkig nooit langs een kanaal hoef te komen met mijn paard. Lijkt me doodend na zo'n verhaal.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 15:19

jeetje wat verschrikkelijk Huilen
ik rijd zelf ook met mijn paard voor de wagen en dit zet je wel aan het denken
je ziet het er kan zoveel gebeuren ook met een zeer verkeersmak paard
getver ik word er akelig van Verdrietig

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 18:47

Jeee wat verschrikelijk!! Ik woonde vorige jaar nog in VrVeen, jeetje, echt erg voor dat paard en zijn baas..wens ze sterkte iig..

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 01:02

Toevallig heb ik in datzelfde kanaal gelegen 8 jaar geleden met mijn vorige pony. Ook in oktober. Het water was flink koud moet ik zeggen, mijn pony is op een ander punt (bij Aadorp) erin gevallen en zat nog even vast onder de brug.
We konden hem echter wel aan wal krijgen en hij heeft nog fijn enkele jaren kunnen genieten van zijn leven, hij was ongedeerd.
Deze fries (ik heb hem wel gezien geloof ik), had minder kans met zo'n kar achter zich.
In het water snij je ook niet zo makkelijk het tuig door....als het paard los had kunnen komen had die het zeker wel kunnen redden. Zo diep is het kanaal daar namelijk niet.
Verschrikkelijk voor paard en baas!

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 02:53

love_sander schreef:
Ja t is jammer, en sneu, en behoorlijk verschrikkelijk! Maar ik ben niet zo op het mennen, dus ja, ik vind het ok een beetje, hun eigen schuld. Klinkt hard, maar dat paard was net 2x voor de koets geweest, en dan gaan ze meteen zoon drukke weg op

wat een walgelijke reactie...bah........

dit is een zeer sneu ongeluk met een ervaren paardenman...vreselijk... Verdrietig

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 03:06

love_sander schreef:

Dat is wel een beetje erg kort door de bocht gezegd, joh!! Ik ken dat kanaal, en ook de wegen er langs. Er komt zeker wel verkeer maar het is absoluut geen "drukke weg". Het is ook geen smalle weg waar verkeer heel dicht bij langs elkaar moet. Maar mijn ervaring is dat vrachtwagens (zowel rijdend als stilstaand) altijd even spannend blijft. Die meneer had gewoon heel erg pech dat het paard het kanaal als uitwijkmogelijkheid heeft genomen.

Het lijkt mij een verschrikkelijke dood voor dat paard. En (misschien is dat van mij wel heel erg kort door de bocht) ik snap eigenlijk niet dat die meneer het kanaal niet is ingesprongen om in ieder geval te proberen dat paard los te snijden... Brrr... ik moet er niet aan dénken... Verdrietig

SummerLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 15:02

Lisjuh87 schreef:
Wat verschrikkelijk! Ik heb zelf een fries die 7 jaar koets/menpaard is geweest nbij de vorige eigenaar ik wil dat absoluut niet mee rmet hem gaan doen paardrijden is al levensgevaarlijk en paarden zijn inprincipe al zo machteloos maar met een wagen erachter al helemaal en vind het echt levensgevaarlijk op een paard heb je nog wat te vertellen maar op de kar met een paard ervoor bijna niet...

Ik rij zelf ook met een karretje, ik heb wel eens probleempjes gehad maar ik wil niet zegge dat je met de kar bijna geen controle over het paard heb. Mijn pony's zijn juist veel rustiger met de kar. Khoop maar dat mij dit nooit overkomt! Verdrietig

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 15:30

Vreselijk
je zou maar moeten toekijken .. hoe je eigen paardje verdrinkt.. echt heel erg.. Verdrietig

SummerLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 18:41

Ja ik zou het ook echt niet kunnen aanzien. Zie je je paard verdrinken terwijl je zelf niks kan doen Boos!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 11:49

Lise81 schreef:
inderdaad afschuwelijk...
Huilen ik rijd zelf ook met een pony voor de wagen...toch beter om ten eerste met z'n tweeen te zijn, zodat iemand er naast kan lopen en een goed scherp mes bij je te hebben, die makkelijk door tuig heen snijd...
dat hoort eigelijk zo als koetsier zijnde...maar ik doe het zelf ook bijna nooit...hierdoor ga je toch echt nadenken!

We gaan altijd met zn tweeen....maar ik nam nooit een mes mee. Nu dus wel, bedankt voor de tip Lise

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 13:53

Karin schreef:
Ik zie het zo voor me, ik ken Vriezenveen en dat kanaal. Scheve mond

Echt verschrikkelijk als je zoiets voor je ogen ziet gebeuren. Een paard onder het zadel kan zich vaak zwemmend nog wel redden, maar voor de wagen is dat onbegonnen werk.

dat heb ik dus meegemaakt...
maar idd het is geen fijn gezicht je paard te moeten zien verzuipen..

Irismacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 20:00

iel verschrikkelijk.. ik zou dat niet aan kunnen zien en was gewoon naja gewoon het water in gesprongen(maar daar denk je eigenlijk op dat moment ook niet aan!) veel sterkte in ieder geval Boos!

lovesjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 21:42

love_sander schreef:

dat is mischien wel zo maar oop ene ene rustige weg voor al in polders komen meer vrachtwagens als in ene dorp en als je bijvoorbeeld in de polder woont zal je wel moete en mennen is gewoon harstikke gevaarlijk heb zelf ook 2 keer gehad dat me pony zomaar gek werd wij zijn nu oook gestopt maar menne is gevaarlijker als onder het zadel en je kan nooit zo snel van je kar afspringe ook al lijkt dat zo het is echt vreselijk wat er gebeurt is wens de eigenaar vele sterkte zou helemaal gek wiorde al zou ik het zien

SummerLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 14:58

lovemangga schreef:
er staat nergens dat ie maar 2x voor de koets is geweest, er staat, ik rijd regelmatig met hem

maar het is erg sneu voor die man, en ik ken dat kanaal ook, erg steil ook. vreselijk zeg! dat wens je niemand toe Huilen

jah idd hoe kom je er bij dat ie maar 2x voor de kar is geweest??

Niki76

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 14:50

Erg voor die mensen dat ze hun paardje hebben zien sterven. Misschien is het toch beter om met een paard (met of zonder kar) te gaan wandelen in een bos? Snap niet goed wat je met een paard op een drukke weg te zoeken hebt , maar ieder zijn mening he...

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 14:35

wat erg zeg
ik heb het ook niet zo op mennen maar ja het moet toch kunnen vind ik

Flower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 16:37

hmhm...heel erg zielig! :'(

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 17:37

Jeminee, ligt het nou aan mij dat er zoveel ongelukken gebeuren met menners en paard?

Dit is echt wel erg jah.