Man door eigen paard de dood in gesleept

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 11:51

vreselijk zeg! Inderdaad.. hier leer je wel van maar ik moet er niet aan denken hoe zijn familie zich zal voelen..

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:30

vreselijk zeg, ik heb ook eens zo achter een pony gehangen die in vliegende vaart ervandoor ging. wat ben ik er toen goed van af gekomen, moet er niet aan denken dat dit bij mij gebeurd had kunnen zijn..

echt naar!!!

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:31

naar hoor.. heel sneu.
Ik vind trouwens niet dat je het diertje hiervoor aansprakelijk kan stellen, het is en blijft een vlugtdier... om welke reden dan ook.

Verder iedereen stertke en gecondoleerd...

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 13:44

Vippie schreef:
Zo is een kennis/collega van me ook om het leven gekomen enkele jaren gelden. Werd door de pony van zn zoontje meegesleurd (had halstertouw om zn pols geslagen omdat het iertje zo druk was), is kilometers meegesleurd en had zo ongeveer alles gebroken wat je maar kunt breken, was niet veel meer van over. Pony schrok, ging ana de pleur, hij erachteraan, valt wordt meegesleept waar pony nog meer van schrok.... het sneeuwbal effect.....
Echt bizar sneu dit soort ongelukken...... gebeuren btw wel veel ongelukken met paarden en pony's de afgelopen week valt me op.

Heb je het toevallig over Ed? wat in Ridderkerk is gebeurd?
Dat paardje stond bij ons op de manege.
Heel erg..

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:08

Laten we uit dit voorval maar een wijze les halen.

Het is wel erg zeg, het zal je man/vader maar wezen. Scheve mond

hilde66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:31

Shetfan schreef:
Laten we uit dit voorval maar een wijze les halen.

Het is wel erg zeg, het zal je man/vader maar wezen. Scheve mond

Ja inderdaad, hopelijk leren we hier wat van. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik deze berichten lees, maar eigenlijk hoef ik het allemaal niet te weten. Echt te erg wat er allemaal kan gebeuren wanneer je gewoon met je hobby bezig bent.

SPRINGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:57

Bah wat een naar ongeluk.
Om zo te overlijden.

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 15:12

wat vreselijk zeg, om zo om het leven te komen. condoleance voor famile & vrienden etc.
ben ook een keer meegesleurd door een paard, nam hem mee aan zijn halster (zonder touw Bloos ) en toen bleef ik steken met mijn hand. uiteindelijk viel ik op de grond en ging dat paard op mij hand staan (met ijzers ), maar was alleen zwaar gekneusd...ben er eigenlijk best goed vanaf gekomen als je dit zo leest.

BoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 15:22

echt vreselijk als zoiets gebeurt!
ik heb er eigenlijk geen woorden voor....

Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 15:57

ai, komt me akelig bekend voor!

Ik heb het zelf een keer meegemaakt. Maar dan net even iets anders. Alweer wat jaren geleden. Toen ik nog op de manege reed. Ze hadden daar een pony, die moeilijk te pakken was in het weiland. Hadden ze een lang touw aan het halster gebonden en dan kon je hem daarmee pakken. Dat lange touw sleepte gewoon over de grond. Bij deze betreffende pony, hadden ze aan het uiteinde een lus, waar ik instond en de pony sleurde me zo mee. Nu ik daaraan terug denk, is het natuurlijk onverantwoord van zo'n manege dat ze de paarden zo in het land zetten, zo'n beest kan zijn nek wel breken. Maar goed, dat is dus ook al heel lang geleden.
Ik had zelf een gebroken pols...

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 15:57

Vreselijk!
Idd niet slim om dat om je pols te doen..heb ook meteen geleerd dat dat niet mocht..

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 17:10

Hey Dreamy. Ik leerde ook als eerste dat ik dat NOOIT mocht doen Stiekem heb ik mezelf er toch op betrapt, dat je het onbewust soms doet. Totdat 4 van mijn 5 vingers half open getrokken en verbrand waren door een paard dat er ok uitklapte. Nu besef ik wat voor geluk dat ik heb gehad, voor hetzelfde geld was ik hier ook vernoemd!

Maar ik wens de nabestaanden van deze man heel veel sterkte!

(bah, er gebeuren de laatste tijd wel veel ongelukken met paarden en hun begeleiders :S)

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 17:29

het gaat lekker zeg met al die dodelijke paardenongelukken.... het is inderdaad erg fout als je je touw om je pols heen doet, er kunnen nare dingen van komen, nou wil niet zeggen dat dat hier het geval is, maarja. Ik heb gelukkig altijd een knoop aan het uiteinde van mn halstertouw daar hou ik het altijd aan beet... voor tog net iets meer stevigheid wanneer hij schrikt, maar wneer hij aan de haal gaat ik m gewoon los kan laten.

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 17:33

Jeetje, wat zal die man van te voren pijn hebben gehad zeg
Het eerste wat mij geleerd is, nooit teugels, of touw om je polsen of handen doen!

loesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 17:33

dit is wel heel erg......

siena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 17:50

heel eng verhaal, maar paarden blijven dieren en je weet nooit wat ze gaan doen

veertjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 21:24

aaaah wat erg voor die man Verdrietig sjeeminee dat je zo om kan gaan door meegesleept te worden aan een touw/teugels pfff.... das egt bout Huilen nouw hope dat mij dat maar nooit gebeurt

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 21:30

Jeetje, wat een afschuwelijk ongeluk zeg . Ik heb ook geleerd dat ik het halstertouw niet om mijn pols/hand moet wikkelen, maar heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan waarom niet Verward .

Eén van mijn angsten (en dat zijn er nogal wat, want ik ben een angsthaas Scheve mond ) is idd van het paard afvallen en aan de stijgbeugel meegesleurd worden . Een andere is de angst om op een stijgerend paard te zitten wat vervolgens boven op me valt .

Groetjes

Suzanne

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 05:15

Esmeralda"]
was dat toevallig op de pruimendijk, in Ridderkerk, heb dat gezien, zeer bizar
[/quote]

klopt......

[quote=Mr_Mickey schreef:
Heel erg..

Idd, wilde geen namen noemen maargoed.... tis inmiddels heel wat jaren geleden dat het gebeurd is maar nog steeds zit het als een film in mn hoofd en nog steeds betrap ik mezelf erop om mensen om me heen te waarschuwen voor zulk soort ongelukken.....

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 09:14

Dat was toch wel het eerste wat ik leerde vroeger op de manege.Draai nooit een touw wat aan je paard zit om je pols Hoe druk hij ook is!

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 09:15

Vippie"]
klopt......

[quote=Mr_Mickey schreef:
Heel erg..

Idd, wilde geen namen noemen maargoed.... tis inmiddels heel wat jaren geleden dat het gebeurd is maar nog steeds zit het als een film in mn hoofd en nog steeds betrap ik mezelf erop om mensen om me heen te waarschuwen voor zulk soort ongelukken.....
[/quote]

Ken ik ook echt vreselijk Scheve mond

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 09:35

vreemd Scheve mond Echt een raar verhaal. het valt me op dat er zo veel ongelukken gebeuren met paarden.

pjmhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 12:21

Heeft een halstertaouw een lus dan? die van mij namelijk allemaal niet, als er een lus nodig was geweest om je hand door heen te kunnen steken hadden ze die vast al wel aan het halstertouw zelf vast gemaakt.
Kan trouwens heel goed dat ze teugels bedoelen hoor, ik haalde mijn paard soms ook met hoofdstel uit het weiland om te gaan rijden, als de manege een kilometer verder weg ligt.

Overigens wens ik nabestaanden, famillie en vrienden veel sterkte met dit verlies...!

Sylleke_Olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:14

thaasje schreef:
Dit zijn o.a. ongelukken die je met goed verstand kunt voorkomen. Vaak word er te makkelijk over gedacht zo van' o doe ik wel even'. Paarden zijn en blijven levende wezens die niet altijd voorspelbaar zijn.

Enne DanielleJ, voor jou nachtmerrie wat betreft de stijgbeugels, er zijn inmiddels stijgbeugels op de markt met een scharnierende werking. Kom je ten val en blijft je voet steken in de stijgbeugel, klikt deze direct open zodat je voet vrij komt. Misschien een optie ??

Ik ga dan toch liever voor die met elastiek, bij een elastiek weet je gewoon dat ie knapt als er teveel druk op komt, bij die scharnieren, daar heb ik het niet zo op, maar goed...

Ik vind het echt erg. Er gebeurd tegenwoordig zo veel, je zou nog bang worden om op je paard te stappen met al die nare verhalen... Scheve mond

Echt erg voor de familie en vrienden enzo...

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:27

wat vreselijk zeg!! als het paard nu maar niet de schuld krijgt!