femskie schreef:Geweldig!!!!!!!!!!Ik wilde wel dat mijn paardjes dat deden en hard ook! Opzouten met die bijtende honden en met die eigenaren die hun hond niet onder appel hebben. Ben daar helemaal zat van. Oncontroleerbare honden krijg je ongelukken van; honden die paarden aanvallen, er achter aan rennen, paard over de zeik. Tot nu toe hebben de paarden (van mij en de manege waar ik voor rijd) zich gedragen maar hoe vaak heb ik niet bange koters op ponies achter mij gehad omdat ze bang zijn dat de pony gek gaat doen omdat er een paar slecht opgevoede honden op het strand zijn! Spreek de eigenaren er altijd op aan maar krijg altijd te maken met lakse ongeinteresseerde mensen. Voortaan waarschuw ik alleen dat hun hond een hersenpudding gaat krijgen als hij zo doorgaat.
p.s.: heb zelf ook een hondje, jack russel, dus ben geen hondenhater ofzo. meer een lakse-mensen-hater.
Verantwoordelijkheid voor de eigenaar van de hond.
wilde je al bijna vragen of je zelf een hond had. Ik heb zelf namelijk een golden retriever die van pup af aan nooit echt goed geluisterd heeft. Wel de nodige training gehad dus echt geen laksheid! Maar sommige honden hebben dat gewoon niet in zich. Mijn hondje loopt ook gewoon los op het strand, puur omdat mijn hondje ook een leuk leven wil hebben en lekker wil kunnen rennen. Dat ga ik niet van haar afnemen, alleen omdat ze pas na 3 (boos) keer roepe terug komt...
Maar aan dit verhaal zitten weer twee kanten. Vind het sneu voor het paard EN voor de hond.Maar de hond zit uiteraard absoluut niet fout! Dit is duidelijk een fout van de eigenaar van de hond! Snap eerlijk gezegd ook niet dat ze aangifte doen. Het is haar fout dat zij die hond na die waarschuwing niet aangelijnd heeft. Niet de fout van de ruiter...