Dief steelt haar van paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kir717

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 19:54

wie dit doet moet echt niet goed snik zijn koop dan zelf eenpaar paarden het word steeds erger tegewoordig

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 21:26

zow als ze hem ooit vinden gelijk naar psichy sturen man of vrouw is niet helemaal 100%

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 21:41

dehoef schreef:
ik ga ze zelf van hun haar ontdoen wie doet er mee we vellen de paardenhaar dieven !!

ikke ikke, die stomme gaste moeten van de paarden afblijven!

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 21:47

jeetje, cheyenne nog wel.. (ander paard was natuurlijk ook erg geweest, maar ze had zulke mooie lange manen... Huilen)

Hertogin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 22:51

jeetje wat raar!! laat paarden hun eigen haar houden !!!
ik heb een vraag. weet iemand hier toevallig of je bij paarden gewone zonnebrand kan opsmeren tegenhet verbranden van de neus??

xxxxxx

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 23:08

Heb even in je profiel gekeken franca. Wat een mooie manen had ze!!!! Daar zul je goed ziek van zijn (geweest). Ik hoop dat ze weer net zo mooi aangroeien en dat je er over een jaar niets meer van ziet!!

Laura14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 09:44

vind dit echt diep triest!

Jorrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 09:53

Afschieten die handel!

Anky12 schreef:
Echt vreselijk. Bij een manege niet ver bij ons weg is het ook gebeurt. Ze hadden opgebelt of ze staarten van de paarden mochten. Nou nee tuurlijk mochten ze dat niet. Zijn de dieven de manege in gegaan (makkeljk want er lopen zo veel op die manege) en een paar staarten afgeknipt van paarden. Schandalig vind ik het!!!

Dit is niet om mensen bang te maken, maar denken jullie dat het helpt dat je paard 100 meter verder op staat en dat je hem kunt zien? Zoals Anky12 al zegt, het gebeurt zelfs op maneges. En daar lopen genoeg mensen die toch wel iets moet opvallen? Je kan jammer genoeg ook niet de hele dag bij je paard hangen, was het maar zo'n feest Huilen Dan waren zulk soort mensen al lang neer geknuppeld, GRRRRRR

_christel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 10:28

Waar ik pony rijd hadden ze een keer lammetjes met de achterpoten aan elkaar geknupt (met draad) echt heel erg zielig. Het zat ook heel erg strak. Ik snap niet waarom mensen zoiets doen. Ze hebben er toch niks aan om zoiets te doen?

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 14:31

Geen keuring in zicht? Misschien dat een jaloerse concurrent even een stokje wilde steken ergens voor Nou ja het blijft een vreemde diefstal, that's for sure...

Ambertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 15:47

Hahaha, ik vind het niet grappig, maar toen ik het aan mijn jongere broer vertelde barste hij in lachen uit. Dat is gewoon iemand die de ander wilde plagen zei hij, maar al snel hield hij op met lachen toen ie het berichtje las, dit is toch niet grappig meer?

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 16:29

Ik vond het eerst eigenlijk wel héél grappig, maar ook sneu van die mensen. Ik vind altijd de verkeerde dingen grappig... Paarden zullen wel veel last hebben van dazen nu dan... Mens is wel ziek kan je zeggen ja...

Jennygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 16:39

peeky schreef:
Geen keuring in zicht? Misschien dat een jaloerse concurrent even een stokje wilde steken ergens voor Nou ja het blijft een vreemde diefstal, that's for sure...
Ja, een locale keuring komt eraan. Maar dat is gewoon een vriendschappelijke happening voor het dorp, waar je alles (ook kruizingen etc) kunt laten keuren.

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 16:48

Ik vindt dat je gelijk hebt dat je aangifte doet.
Met al die mishandelingen enzo.
de politie moet maar weten dat dit gebeurt is zodat ze extra op kunnen letten.
Misschien dat er zelfs een lichtje gaat branden bij onze agentjes.

Het komt nu wel erg dicht bij vindt ik.
Eng hoor!

Langtand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 16:56

Haha jullie meningen zijn wel leuk.... Stuur die gast naar dit doe hem in een cel *of weet ik veel wat*

Mss is het wel een grapje ... wel lullig natuurlijk als jeje pony vind zonder haar Haha! ik zie het nu al voor me

Sofionna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 17:31

Boos! Ja ze doen het bij een verzorgpony van me ook
Ze staat in een landje bij het huis van die mensen.. En elke keer kale plukken in de manen of staart Boos!

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 20:40

hoor je wel vaker ja, jammer van de staart. Maar ik zou het erger hebben gevonden als ze mijn paard hadden meegenomen, zo'n staart groeit nog wel aan.

SatansJewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 21:14

Ze hebben het deze week ook bij een haflinger in de Emmerdennen gedaan. Het arme beestje heeft nog maar een paar plukjes manen over...

Die mensen zijn echt ziek!!

Amberto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 02:26

Tadaa! Hier het bericht in de krant! van hier:
Bron: Ijmuider Courant, 29 juli 2004

Ferme happen uit de manen geknipt.
Foto: United Photos De Boer/Michel Schnater

Afbeelding
Paardenmanen afgeknipt bij Beeckesteijn
VELSEN-ZUID - Kolder en dierenmishandeling, zeggen de paardeneigenaren. ,,Kijk, drie happen uit haar manen geknipt.'' Bazin Moniek Buijs (25) uit Velserbroek wijst naar de nek van haar paard. De mysterieuze 'paardenkapper' sloeg maandag ook toe bij drie paarden aan de rand van landgoed Beeckestijn in Velsen-Zuid. Hele plukken verdwenen uit de manen.

,,Het idee dat een ander aan je paard zit'', verwoordde Buijs de schrik gistermiddag. ,,Je leest zo vaak dat een paard wordt verkracht of een buik wordt opengehaald. Wanneer gebeurt het hier, denk je dan.'' Haar rode vos Josina staat er rustig bij. ,,Ja, wij vinden het erger dan de paarden'', concludeert ze. Dat iemand met een scherp voorwerp zo dicht bij je paard was - dat idee is erg, vult de IJmuidense Whera Does (38) aan.

Bijna waren meer dieren de dupe. Op het veld om de hoek is vergeefs geprobeerd bij twee paarden de manen te knippen. ,,Maar die zijn weggehold'', denkt Buijs. ,,We zijn meteen ook daar wezen kijken'', vertelt Does. ,,Afspraak is dat we elkaars paarden in de gaten houden en elkaar waarschuwen.'' Buijs: ,,Daarom ligt mijn mobiel 's nachts naast mijn bed.''

Pas over een paar maanden zijn de manen van Josina, Golda, Savannah en Cheyenne weer aangegroeid. Dat geeft risico's, legt Buijs uit. De manen in de nek zorgen dat de regen afspoelt. ,,In de nu ontstane stekeltjes blijft het water liggen en dat zorgt voor schimmel.''

Het gebeurt vaker dat paardenhaar wordt geknipt. Het wordt gebruikt voor haarverlenging en kwasten. Maar professionele dieven zijn het niet geweest, denkt Does. ,,Daar staat Cora, met een dikke bos witte manen. Maar naar haar hebben ze niet omgekeken.''

Baldadigheid, daar houden ze het maar op. Maar toch: de komende nachten blijft ze bij de paarden slapen. Het Dorpsfeest in Santpoort-Noord komt er immers aan, met dronken feestgangers die de korte weg door Beeckestijn naar huis nemen. De politie kan wel beloven vaker langs te rijden, ze neemt liever het zekere voor het onzekere. Haar twee imposante Duitse doggen blijven er bij. ,,Tot we ze pakken.''

Fokke Zaagsma
donderdag 29 juli 2004

Ietsje uitgebreider en misschien ook duidelijker wat er nu precies aan de hand is. Het zijn paarden die bij mij op stal staan (naja... bij Maus natuurlijk). Erg vervelend voorval, er is op dat land ieder jaar wel iets! Imo is het echter geen diefstal, eerder het werk van penny meisjes (want de arabier is haar kwijt, de mooie stoere zwarte en een grote bruine...) Het is en blijft vervelend, geheel terecht dat ze aangifte gedaan hebben want dat zou ik ook doen!

Saltow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 10:22

Jeetje !
Wat gaan ze nu doen met wat plukjes manen ?!
Begrijpen die mensen dan niet dat ze daar gewoon geen goed mee doen !?
Goh,Ik hoop dat het in belgie nog lang mag wegblijven...Die dolle mensen-ziekte !

Jennygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 10:25

Tja, het kunnen penny meisjes zijn geweest... Maar dan nog. Hebben die ouders nooit geleerd dat je van andermans spullen (en zeker dieren) af moet blijven? Net als Whera aangeeft in het artikel: het idee dat iemand met een scherp voorwerp bij Cheyenne in de buurt is geweest is zeer verontrustend.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 12:15

Jennygirl schreef:
Tja, het kunnen penny meisjes zijn geweest... Maar dan nog. Hebben die ouders nooit geleerd dat je van andermans spullen (en zeker dieren) af moet blijven? Net als Whera aangeeft in het artikel: het idee dat iemand met een scherp voorwerp bij Cheyenne in de buurt is geweest is zeer verontrustend.

pennymeisjes zullen het haar toch niet meenemen? Verward Zo'n staart begrijp ik wel dat je dat wilt stelen(ik had het zelf natuurlijk neit gedaan hoor Haha! ), daar kun je strijkstokken van maken maar manen? Die zijn meestal veel te kort, echt wel naar voor die paarden

korlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 13:43

dat ziet er niet mooi uit! erg jammer voor die mensen. het paard/pony maakt het niks uit. hoe zag die slechte man/vrouw er dan uit?

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 21:38

Vanessa schreef:
Heb even in je profiel gekeken franca. Wat een mooie manen had ze!!!! Daar zul je goed ziek van zijn (geweest). Ik hoop dat ze weer net zo mooi aangroeien en dat je er over een jaar niets meer van ziet!!

Dank je wel Lachen Ja daarom vind ik het ook zo erg....Cheyenne had bijzonder mooie en lange manen....daarmee viel ze enorm op....ik hoop dat ze weer net zo lang groeien als dat ze waren....maar dat zal nog een lange tijd duren Huilen

_christel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 21:42

Zijn de manen er helemaal af? Huilen Ik begrijp die mensen die dat doen echt niet Boos! Veel sterkte met het verlies van de mooie manen Ach gut