Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Evelijn schreef:Juist ja... maneges moeten zich gewoon goed verzekeren en instructeurs moeten dus gewoon zeggen als een paard rare dingen doet. De manegepaarden moeten dus gewoon 100% betrouwbaar zijn. Misschien leidt het wel tot een betere scholing van de manegepaarden en daar zou ik niet tegen zijn
Alicantino schreef:En wie ga ik verantwoordelijk stellen als ik van mijn eigen paard afval? Ga er eens even over nadenken, als ik er af val en ernstig lestel heb en niet meer kan werken enz. dan wil ik ook wel dat er iemand voor de kosten opdraait. De buurman, misschien omdat ik dan ga zeggen dat mijn paard schrok van de niet gesnoeide struiken van hem die nu wapperen in de wind? Of de boer die met de trekker voorbij reed, hij zag toch dat ik daar aan het rijden was en nam het risico mijn paard aan het schrikken te maken door gewoon door te rijden... Of misschien de eigenaar van het andere paard in de wei, welke begon te galopperen terwijl ik aan het rijden was, waardoor mijn paard ook ging rennen en ik er af viel?
Het is jammer, maar het lijkt een tendens te worden om de schuld van gebeurtenissen altijd maar ergens anders neer te leggen en geld te gaan claimen. ik zou niet eens op het idee komen om een manege aansprakelijk te stellen als ik van hun paard af zou vallen. Misschien alleen als ze mij willens en wetens een gevaarlijk paard hadden gegeven en dat niet gezegd hadden.