irish_lady schreef:Zelfs chocolade is doping!
Drop ook!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
irish_lady"]
Zelfs chocolade is doping!
[/quote]
[quote="orri schreef:Drop ook!

Marieke schreef:Dan is het maar goed dat de ruiters niet op doping worden gecontroleerd!![]()
Je hebt doping en je hebt doping hoor. Als je paard spierpijn heeft en je smeert er wat op is de kans groot dat hij positief op doping zal reageren. Je moet precies weten wat je er wel en wat je er niet op mag smeren.
Als je je paard pijnstillers of verdovende middelen geeft vind ik het een heel ander verhaal.

Klopping schreef:De ruiters moesten eigelijk ook getest worden. Hoever gaan we in onze sportiviteit. Mag het aub sport blijven. De hockeyspelers worden ook gecheckt, maar ik dacht dat iedereen die aan de SPELEN meedoen getest zouden worden, niet dan?
Chocolade vinden ze lekker, ik ook, maar het is geen paarden eten en drop ook niet.
Ik blijf er bij als een paard iets nodig heeft voor zijn spieren of wat dan ook, dan geen wedstrijd. Keihard misschien, maar voor onze paarden moeten we het over hebben. Iedereen wil zijn paard toch tot zijn einde gezond houden en er plezier van hebben en dat kan best ook nog op 25 jaar ouderdom of nog ouder. Met al die rommel halen ze dat niet.
Jumper1978 schreef:Ruiters worden al getest!
Preddy schreef:Eigen schuld.. arm paard
Lientje schreef:Tja als ze het zelf gedaan hebben dan is het haar eigen schuld en vind ik het juist tegoei dat ze niet kan meedoen. Sport moet sport blijven, ik vind dat je de laatste tijd veel te vaak ziet dat er doping gebruikt word in de sport.
Yuri schreef:oja en als jij dan zelf medicijenen nodig hebt voor bijvoorbeeld een blessure? volgens mij worden tegenwoordig de mensen veel en veel ouder doordat er allerlei medicijnen op de markt zijn hoor...
Dus wat je zegt vind ik wel een beetje overdreven. tuurlijk, als een paard gebelesseerd is niet laten springen. Maar zou ik mijn compleet gestreste merrie geen kalmering mogen geven als de veearts komt enten of de smid komt beslaan? Geloof,me, voor die pony is het zo eens tuk aangenamer, aangezien ze zichzelf anders helemaal verrot schopt en vecht. ik vind je mening erg zwart wit eigenlijk
Gail schreef:Doping is héél iets anders dan ongeoorloofde middelen!! Ik vind dat er hier wel erg hard geoordeeld wordt terwijl we niet precies weten wat er aan de hand is. Ik heb zelf van een DA begrepen dat de groom van MMB een onschuldig medicament heeft toegediend, waar het beest echt niet beter van gaat springen maar wat nou eenmaal op de lijst van verboden middelen staat. Maar er staat héél veel op die lijst, een sedalinnetje voor de wedstrijd en jouw paard wordt ook positief bevonden..
Ik vind het jammer dat ze niet naar Athene kan.