Paard Michaels-Beerbaum positief

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 08:14

irish_lady schreef:
Zelfs chocolade is doping!

Drop ook!

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 08:57

irish_lady"]
Zelfs chocolade is doping!
[/quote]

[quote="orri schreef:
Drop ook!

Dan is het maar goed dat de ruiters niet op doping worden gecontroleerd! Knipoog

Je hebt doping en je hebt doping hoor. Als je paard spierpijn heeft en je smeert er wat op is de kans groot dat hij positief op doping zal reageren. Je moet precies weten wat je er wel en wat je er niet op mag smeren.

Als je je paard pijnstillers of verdovende middelen geeft vind ik het een heel ander verhaal.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 11:45

Marieke schreef:
Dan is het maar goed dat de ruiters niet op doping worden gecontroleerd! Knipoog

Je hebt doping en je hebt doping hoor. Als je paard spierpijn heeft en je smeert er wat op is de kans groot dat hij positief op doping zal reageren. Je moet precies weten wat je er wel en wat je er niet op mag smeren.

Als je je paard pijnstillers of verdovende middelen geeft vind ik het een heel ander verhaal.

Ehm... was er niet een Canadese ruiter en iets over Cocaine een poos terug Verward

Maar goed, dat is dan weer andersoortig Knipoog

Klopping

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 12:44

De ruiters moesten eigelijk ook getest worden. Hoever gaan we in onze sportiviteit. Mag het aub sport blijven. De hockeyspelers worden ook gecheckt, maar ik dacht dat iedereen die aan de SPELEN meedoen getest zouden worden, niet dan?
Chocolade vinden ze lekker, ik ook, maar het is geen paarden eten en drop ook niet.
Ik blijf er bij als een paard iets nodig heeft voor zijn spieren of wat dan ook, dan geen wedstrijd. Keihard misschien, maar voor onze paarden moeten we het over hebben. Iedereen wil zijn paard toch tot zijn einde gezond houden en er plezier van hebben en dat kan best ook nog op 25 jaar ouderdom of nog ouder. Met al die rommel halen ze dat niet.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 13:04

Klopping schreef:
De ruiters moesten eigelijk ook getest worden. Hoever gaan we in onze sportiviteit. Mag het aub sport blijven. De hockeyspelers worden ook gecheckt, maar ik dacht dat iedereen die aan de SPELEN meedoen getest zouden worden, niet dan?
Chocolade vinden ze lekker, ik ook, maar het is geen paarden eten en drop ook niet.
Ik blijf er bij als een paard iets nodig heeft voor zijn spieren of wat dan ook, dan geen wedstrijd. Keihard misschien, maar voor onze paarden moeten we het over hebben. Iedereen wil zijn paard toch tot zijn einde gezond houden en er plezier van hebben en dat kan best ook nog op 25 jaar ouderdom of nog ouder. Met al die rommel halen ze dat niet.

oja en als jij dan zelf medicijenen nodig hebt voor bijvoorbeeld een blessure? volgens mij worden tegenwoordig de mensen veel en veel ouder doordat er allerlei medicijnen op de markt zijn hoor...

Dus wat je zegt vind ik wel een beetje overdreven. tuurlijk, als een paard gebelesseerd is niet laten springen. Maar zou ik mijn compleet gestreste merrie geen kalmering mogen geven als de veearts komt enten of de smid komt beslaan? Geloof,me, voor die pony is het zo eens tuk aangenamer, aangezien ze zichzelf anders helemaal verrot schopt en vecht. ik vind je mening erg zwart wit eigenlijk

Jumper1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 13:07

Ruiters worden al getest! Knipoog

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 13:23

Jumper1978 schreef:
Ruiters worden al getest! Knipoog

En wat gebeurd er dan als ze chocolade of drop gegeten hebben?
Of als hun vrouw (of man) hem of haar 's avonds even lekker gemaseerd hebben met een masage creme? Of als ze een asperientje tegen hun hoofdpijn hebben genomen?

Ik ken echt veel springruiters en ik kom vaak op de grote concoursen, maar ik heb nog geen ruiter daar op afgekeurd zien worden. Paarden overigens wel.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 11:01

Preddy schreef:
Eigen schuld.. arm paard

Ik denk niet eens da het zo aan haar of het paard ligt,het kan ook zo zijn da een groom of iemand anders iets het paard heeft gegeven!!
Ik vind het echt zwaar jammer voor meredith,ze had van mij wel olympisch kamioen kunne worden,en nu gebeurd er dit Verdrietig
echt heel rottig voor haar,want nu blijft het haar maar achtervolgen!!

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 23:01

Lientje schreef:
Tja als ze het zelf gedaan hebben dan is het haar eigen schuld en vind ik het juist tegoei dat ze niet kan meedoen. Sport moet sport blijven, ik vind dat je de laatste tijd veel te vaak ziet dat er doping gebruikt word in de sport.

Doping is héél iets anders dan ongeoorloofde middelen!! Ik vind dat er hier wel erg hard geoordeeld wordt terwijl we niet precies weten wat er aan de hand is. Ik heb zelf van een DA begrepen dat de groom van MMB een onschuldig medicament heeft toegediend, waar het beest echt niet beter van gaat springen maar wat nou eenmaal op de lijst van verboden middelen staat. Maar er staat héél veel op die lijst, een sedalinnetje voor de wedstrijd en jouw paard wordt ook positief bevonden..

Ik vind het jammer dat ze niet naar Athene kan.

Klopping

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 07:15

Yuri schreef:
oja en als jij dan zelf medicijenen nodig hebt voor bijvoorbeeld een blessure? volgens mij worden tegenwoordig de mensen veel en veel ouder doordat er allerlei medicijnen op de markt zijn hoor...

Dus wat je zegt vind ik wel een beetje overdreven. tuurlijk, als een paard gebelesseerd is niet laten springen. Maar zou ik mijn compleet gestreste merrie geen kalmering mogen geven als de veearts komt enten of de smid komt beslaan? Geloof,me, voor die pony is het zo eens tuk aangenamer, aangezien ze zichzelf anders helemaal verrot schopt en vecht. ik vind je mening erg zwart wit eigenlijk

Als ik medicatie nodig heb, kan ik geen zware wedstrijd rijden.
Door een hoop van die rommel komen er juist blessures, want het paard voelt niet dat het de spieren of wat dan ook overbelast . Heb je daar wel eens bij stilgestaan.
Een gestreste merrie of werk voor de dierenarts of hoefsmid, dat die een middel krijgt ben volledig voor. Maar dat heeft toch niets te maken met een wedstrijd rijden, met een totaal gestrest paard zul geen verstandige ruiter mee zien starten. Alleen als de ruiter die stress in banen kan leiden, maar dan blijft het nog gevaarlijk. Heb je zo'n dier dan wel onder controle om hem veilig over een moeilijke hindernis te leiden.
Over zwart en wit, een hindernis overwinnen kun je niet in een kleurtje , het is er over of niet. Verder willen in de sport of niet. Je paard gezond houden en heel is ook heel zwart wit.

Klopping

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 07:21

Gail schreef:
Doping is héél iets anders dan ongeoorloofde middelen!! Ik vind dat er hier wel erg hard geoordeeld wordt terwijl we niet precies weten wat er aan de hand is. Ik heb zelf van een DA begrepen dat de groom van MMB een onschuldig medicament heeft toegediend, waar het beest echt niet beter van gaat springen maar wat nou eenmaal op de lijst van verboden middelen staat. Maar er staat héél veel op die lijst, een sedalinnetje voor de wedstrijd en jouw paard wordt ook positief bevonden..

Ik vind het jammer dat ze niet naar Athene kan.

Klopt , maar zou MMB niet beter opletten welke groom ze bij haar paarden laat. Ik vind het ook jammer dat ik haar niet op de OS kan zien . Ik bewonder haar stijl. Maar verboden middelen blijven verboden. Als groom ken je de gevaren. Mijn paarden krijgen niets, en als ze iets nodig hebben gaan ze niet.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 16:10

Ik heb vorig jaar het keuzevak Dopinggebruik bij sportpaarden gevolgd, en daar schrok ik toch wel even van...idd ALLES wat niet lichaamseigen is, is doping. Als je paard per ongeluk een keertje niet je eigen dure gegarandeerd-dopingvrije sportbrok krijgt en je wordt gecontroleerd, dan hang je al. Er hoeft maar een foutje in de fabriek gemaakt te worden, of er zit hteobromine in het voer en daar ga je.
Als het hier inderdaad om ACP gaat zoals eerder werd gesuggereerd, dan is het wel gewoon dom, je weet dat dat niet mag en je groom hoort dat ook te weten. Zeker zo'n professional als MMB. En anders hebben ze toch wel een begeleidend DA waar ze het even kunnen navragen?

Klopping

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 16:56

iedere groom die bij een belangrijke ruiter werkt weet beter dan wie dan ook , wat een paard mag hebben en wat niet. Daarom lijkt het me sterk dat de groom van MMB het paard iets heeft gegeven, maar "het personeel heeft het altijd gedaan". Het is zo gemakkelijk om die schuld af te schuiven, de groom kan zich toch niet verdedigen. Zwart - wit?????

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 20:12

Niemand schuift de schuld op JAnna, de groom.
helemaal nie,amd.
Maar wat ik wel een beetje raar vind, is dat Meredith ZELF op de B-proef aangedrongen heeft. Volgens mij doe je dat niet als je het zelf gedaan hebt of hebt laten doen!

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 10:45

f#ck degene die het gedaan heeft starx was het vet fout gegaan met dat paard Boos! (waar ik overgens vreselijk verliefd op ben Lovers )

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 14:31

lovelynutia schreef:
f#ck degene die het gedaan heeft starx was het vet fout gegaan met dat paard Boos! (waar ik overgens vreselijk verliefd op ben Lovers )

Petey (Shutterfly) is echt zo'n lief paardje!
In Aken zijn wij (een vriendin en ik) in de stal geweest enmochten we hem knuffelen.....hij is zo lieeeeef! Lovers

piahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 19:07

Even duidelijk stellen: Er zou een kalmeringsprodukt zijn toegediend voor de werldbeker finale in mei. Daar is toen controle geweest - en dat heeft uitgesloten dat er een kalmeringsprodukt is toegediend. Daar zijn sporen van teruggevonden. Maar welk produkt juist is - weet ik ni meer.
Het kan zijn dat het mag als je het op voorhand meedeeld aan commissie.
haar paard Shutterfly is een heel zenuwachtig paard - voor te kunnen vervoeren of bij de veearts te brengen kan het zijn ingespoten. dus ni tlug conclusies stellen. maar ze mag ni naar de spelen in ieder geval

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 21:05

[.
haar paard Shutterfly is een heel zenuwachtig paard

Shutterfly is niet meer zo nerveus als hij was in het begin hoor, en kan zonder kalmeringsmiddel verveoerd worden.

Coreene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 23:55

Excuse my English, I can read and speak Dutch but my written Dutch is a bit huis/tuin/keuken.

It was metabolites of Ace, which does not mean the Ace was injected. The horse could have been given Ace for any number of reasons; it could have been difficult to clip, it could have needed it because it was nervous when being trailered. MMB is not so stupid that she would dope a horse. We've seen MMB in action since she first started showing in California years and years ago, she is a wonderful horsewoman and she is not going to jeopardize her career with something as stupid as Aceing a horse before going into the ring. I wou.d not hesitate in sending her my horses for training, and I am sure that Shutterfly's owners are taking a strong line about this because they, too, know that this is not MMB's way of doing things.

This wasn't an FEI test and there was no witness to make sure that it was Shutterfly's blood being tested.

And this isn't just a Pro American line I'm taking - with a mother from Amersfoort and a father from Ilpendam, I'm rooting for both teams in Athens!

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 18:46

open brief Meredith aan allen die haar steunen:

Sehr geehrte Damen und Herren,

für das von mir gerittene Pferd Shutterfly gibt es offenbar positive Medikationsbefunde in der A- und B-Probe, die beim Weltcup-Finale in Mailand gezogen wurden. Für mich sind diese Befunde nicht nachvollziehbar, da weder ich noch mein direktes Umfeld dem Pferd vor oder während des Turniers in Mailand irgendein Medikament verabreicht haben. Ich bin auch bereit, diese Aussage in Form einer eidesstattlichen Versicherung zu untermauern. Dennoch ist es für mich wichtig, an dieser Stelle die Öffentlichkeit zu informieren und um Verständnis zu bitten, Verständnis für mein Verhalten direkt im Umfeld des Bekanntwerdens der positiven B-Probe. Wie jeder Sportler habe auch ich Ziele und Träume, die ich in meinem Sport verwirklichen möchte. Mein großer Traum, das ist und bleibt die Teilnahme an olympischen Spielen. Ich bin vor dreizehn Jahren nach Deutschland gekommen, um mich reiterlich weiterzuentwickeln; ich habe das Land wie meinen Ehemann Markus kennen und lieben gelernt. Für mich war am Mittwoch der vergangenen Woche das Bekanntwerden der positiven B-Probe überraschend und nicht nachvollziehbar, so dass ich es überhaupt nicht glauben wollte und es auch überhaupt nicht an mich heranlassen wollte.. Für mich gab es weiterhin nur den Gedanken, dass Ziel Athen zu erreichen und die seit Monaten konstant guten Leistungen auch im Nationenpreis und in den nachfolgenden Prüfungen zu bestätigen. Ich wollte in Aachen nach wie vor meinen Traum von einem Olympiastart in Athen nicht aufgeben, wollte mit guten Leistungen im Nationenpreis überzeugen. Nur so kann ich meine Unsicherheit und die ausweichenden Antworten des vergangenen Wochenendes erklären. Heute ist mir klar, dass ich damit nicht nur Journalisten das Leben schwer gemacht habe, sondern vor allem das Vertrauen meiner Fans enttäuscht habe. Dafür möchte ich mich entschuldigen. Es ist aber auch der einzige Punkt, für den ich mich entschuldigen werde: nach wie vor gilt die Aussage, dass ich nicht gedopt habe. Ich werde zu diesem Zeitpunkt keine Spekulationen anstellen, wie es zu dem positiven Befund kommen konnte. Damit ist der Rechtsanwalt Ulf Walz beschäftigt, er wird in den kommenden Wochen und Monaten Informationen und Beweise sammeln, dass die positiven Proben nicht in der Verantwortung von mir oder in der Verantwortung meines direkten Umfeldes stehen. Ich möchte mich wieder vollständig auf den Sport konzentrieren. Meine Ziele sind ein gutes Abschneiden in der RIDERS TOUR TEAM mit dem MOLTEX ÖKO TEAM, eine Qualifikation für das Weltcup-Finale im kommenden Jahr in Las Vegas, die Teilnahme an den Europameisterschaften mit dem deutschen Team im kommenden Jahr in San Patriagno und - als Fernziel - der Start bei den olympischen Spielen in Peking im Jahr 2008. Ich bin mir starker Unterstützung auf diesem Weg bewusst: meine Pferdebesitzer, meine Sponsoren, mein persönliches Umfeld und die FN standen mir in den letzten, für mich harten, Tagen als Berater zur Verfügung. Insbesondere bei meinen Fans und allen, die mich unterstützen, möchte ich mich für das Vertrauen, das mir entgegengebracht wird, bedanken. Gerne stehe ich auch bei meinen Turnierstarts in den kommenden Wochen, unter anderem beim internationalen Reitturnier in Gera für Gespräche über den Sport zur Verfügung. Ich bitte Sie allerdings zu akzeptieren, dass ich den Themenkomplex Medikationskontrolle bei den Gesprächen ausklammern werde, da es sich um ein laufendes Verfahren handelt. Sobald es wesentliche Neuigkeiten zu den Medikationskontrollen in Mailand gibt, werde ich Sie selbstverständlich auf dem Wege einer Pressemitteilung informieren.

Mit freundlichen Grüßen, gez. Meredith Michaels-Beerbaum

OK dan! Ach gut

lucasjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 16:20

het is gewoon stom!je hoort je paard niet onder de doping te zetten.jammer als je dan niet overal 1e wordt dan heb je pech moet je maar zorgen dat je beter wordt, ik vind het echt onzin om je paard onder de doping te zetten omdat het dan beter gaat

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 07:31

Jemig, zijn al deze mensen woordblind ofzo? Kunnen jullie niet eerst alles lezen alvorens te antwoorden?

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 13:17

hoe bedoel irish?

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 17:07

dit is niet de eerste die dit overkomt bij haar een paar jaar geleden was dit haar toppaaard DULF

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 20:26

Mer reed Dulf niet!!!! dat was lesley mc naught!