Salomo Djinti weer Nederlands Kampioen Endurance

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stumpertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 18:02

Echt super gaaf hoor. Ik vind het echte topsport!! Lijkt me echt vet om te doen!! Echt gaaf... OK dan! Haha!

Stumpertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 18:04

(Sorry 'k kon m'n enthousiastme even niet bedwingen Tong uitsteken )

nasheeta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 18:34

Hoi Frekja,

Ik denk dat de bewuste toppers, Joan, Yvonne, Anita je graag willen uitleggen hoe de lange weg naar hun goede prestaties is gegaan. Je weet als ruiter dat je het goed hebt gedaan als je je fijne paard nog heel lang een goede ouwe dag kunt geven, na een zeer geslaagde sportcarriere.

Volgens mij worden de endurance kampioenen echt wel heel oud, na hun pensionering en dat kun je van veel ex-dressuurder en springers op topniveau niet zeggen, goede uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Ik persoonlijk vind het erg goed dat je je bezorgdheid uit want die is deels terecht. ik zou het wel leuk vinden als je contact opnam met een ervaren enduranceruiter om te horen hoe zij hun prestaties hebben opgebouwd uit zorgvuldige training en oog voor het welzijn van het paard.

Probeer gerust eens een wedstrijdje, wedden dat je paard aan het eind van zijn eerste rit lekker moe is maar jijzelf kapot

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 22:24

Super prestatie!!!
Ronduit fantastisch!!! OK dan!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 09:05

Ik heb Djinti gisteren met eigen ogen van dichtbij gezien en hij zag er totaal niet uit alsof hij net een 160 km achter de kiezen had. Goed wakker, niet 'afgetraind' en niet stijf. Dat paard is zo enorm goed getraind en ook enorm goed voorbereid op dit soort afstanden, dat kun je je haast niet voorstellen. Elke keuring is hij met schitterende waarden doorgekomen, tot aan de eindkeuring toe.

Natuurlijk moet zijn lichaam na zo'n afstand de kans krijgen om te herstellen, hij mag nu dan ook een paar weken lekker in de wei lopen. Maar 'tussen de oortjes' is hij fris en vrolijk, en ik denk dat hij op dit moment mentaal gezien zijn hoef niet zou omdraaien voor nog zo'n afstand! *LOL*

Urieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 11:35

Gefeliciteerd! met je presetatie!
kusjes

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:44

Ik vind het een knappe prestatie. Heb onlangs een kennismakingsendurance in Onstwedde gereden en vond die 32 km al heel wat. Moet er niet aan denken om 60 km te rijden laat staan 160! Je moet er een heel goede conditie voor hebben en je paard helemaal. Super prestatie!

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 22:10

echt te gek joan!!! helemaal top gewoon!!!