Laarzen voor pony Vosje (10)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maayke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 16:53

wauw vet cool OK dan! OK dan! voor dat ponytje kan hij ook lekker buiten rennen *LOL* en stoeien...ik vind het super toff...

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 16:57

Maayke schreef:
wauw vet cool OK dan! OK dan! voor dat ponytje kan hij ook lekker buiten rennen *LOL* en stoeien...ik vind het super toff...

Heb jij het dan gezien Verward
Ik niet maar hoor dat hij juist niet goed liep

Maayke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 17:01

Huilen hij heeft er wel moeite mee maar je moet ook aan die pony denken ik denk dat die pony heel blij is dat hij weer bijna normaal kan lopen hij moet ook nog overal aan wenen maar ze zijn ook dom als je ziet waar dat beestje in moet staan dan kon je hem bijna niet meer terug vinden in dat gras JETJUU Huilen

Maayke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 17:04

pony25"]
[quote="Maayke schreef:

[/quote]

maar gun jij die pony dat niet dan..?
ik wel....

Maayke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 17:09

nairtje schreef:
Ik heb het ook op de tv gezien en vond ook dat het arme dier nog steeds slecht liep met de laarzen. Ze zeiden en met de laarzen loopt zij weer als de oude (in ieder geval zoiets). Dus ik verwachte dan ook dat als zij ze aan had zij ook goed zou lopen, maar nee hoor

je kan nu niet beoordelen... omdat dat beestje (denk ik )voor het eerst zij stal uitkomt...en dan is hij gewoon stijf denk ik

ricoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 17:11

Sjonniej schreef:
Bij jeugdjournaal was het ook!!
Als je zag hoe de pony liep met laarzen, hoe slecht zal het dan zondcer geweest zijn??

Ook viel me op dat die pony in een hartstikke volle wei stond!!

Hier hadden we het vanochtend nog over met de hoefsmid. Hij had allerlei reacties gehad dat het zo'n geweldig idee was, en hij zei ook meteen heel spottend of het dan ook in een weiland moet staan. Iedreen weet toch dat je een hoefbevangen paard niet op een weiland moet gooien

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 09:29

Maayke"]
[quote="pony25"][quote="Maayke schreef:

[/quote]

maar gun jij die pony dat niet dan..?
ik wel....
[/quote]

ik zeg niet dat ik het haar niet gun maar ik heb eigenlijk alleen nog maar negatieve reactie's hier gelezen Verward

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 09:38

karuna schreef:
... Die zool zorgt ervoor dat de straal en de ballen geen gewicht hoeven te dragen, daar waar deze merrie kennelijk de meeste pijn had.

...

Dat ze nu op haar tenen loopt lijkt me erg pijnlijk voor een hoefbevangen paard, ik hoop dat je dit vekeerd begrepen hebt.

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:56

Maayke schreef:
|( hij heeft er wel moeite mee maar je moet ook aan die pony denken ik denk dat die pony heel blij is dat hij weer bijna normaal kan lopen hij moet ook nog overal aan wenen maar ze zijn ook dom als je ziet waar dat beestje in moet staan dan kon je hem bijna niet meer terug vinden in dat gras JETJUU Huilen

Misschien moet je eens zoeken op hoefbevangenheid, wat dat is.
Dat gras heeft er niks mee te maken dat hij dan bijna niet terug te vinden is, en hij liep ook niet 'bijna normaal'. Heb je het wel gezien?

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 11:02

als er veel eiwitten in het gras zitten "vet" gras dan worden ze daar wel degelijk bevangen van

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 15:04

Coydog wat er staat is wat de gene vertelde die de schoenen gemaakt had. gek genoeg liep mijn pony ook beter met een soort verhoogde ijzers aan de achterkant waardoor ze idd ook iets op haar tenen gedwongen werd.

Misschien heeft dit te maken met eenkanteling van het hoefbeen dat ze dat op die manier opvangen. Ik weet het verder ook niet.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 18:29

Omdat ze dan minder door hoeven te klappen met de achterkant aangezien het ook iets met de diepe buigpees is meen ik, die zit aan het straal been vast.

Trouwens, diegene die commentaar leverde bij HVN rijd zelf ook paard :S

bol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 19:09

heel mooi ik zou zo 500euro betalen als het helpt,gelukkig heb ik er nog nooit meete maken gehad.Maar voor de pony,s en paarden is er gelukkig onderzoek gedaan om de pijn te verlichten.

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 20:23

coydog"]
[quote="karuna schreef:
... Die zool zorgt ervoor dat de straal en de ballen geen gewicht hoeven te dragen, daar waar deze merrie kennelijk de meeste pijn had.

...

Dat ze nu op haar tenen loopt lijkt me erg pijnlijk voor een hoefbevangen paard, ik hoop dat je dit vekeerd begrepen hebt.
[/quote]

precies. goed gezien.

SuusJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 13:05

Maar het kan ook zijn dat ie nog slecht loopt omdat het ook nog 'tussen zn oren zit', ik bedoel,als dat beestje maandenlang met pijn rond heeft gelopen, dan ga je op een manier lopen wat het minst pijnlijk voor je is. En wanneer dat beestje die schoenen voor het eerst aan heeft, kun je niet verwachten dat het meteen goed is want hij denkt nog dat als hij op de goede manier loopt pijn heeft

Maar het kan ook zijn dat die ponyschoenen gewoon een grote onzin is

Ik zou het niet weten, maar denk dat ze het eens over een paar maanden weer moeten laten zien om te kijken of er verbetering is

daantjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 14:12

khoop maar dat die ponyschoenen geen onzin is Scheve mond want kvind het vreselijk als een pony pijn heeft Huilen Huilen Verdrietig Lips are sealed

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:33

Ik ben het eens met SuusJa; dieopny is gewend dat haar hoeven pijn doen als ze loopt... dan is het logisch dat ze niet meteen geweldig loopt + ze moet ook nog heel erg aan die nieuwe houding wennen waar ze door die schoenen in moet lopen...

Maar dat ze dan in zo'n volle wei word gezet vind ik wel belachelijk... want dan zullen zelfs die schoenen niet helpen... dan word ze alleen maar erger hoefbevangen :/

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 12:27

SuusJa schreef:
Maar het kan ook zijn dat ie nog slecht loopt omdat het ook nog 'tussen zn oren zit', ik bedoel,als dat beestje maandenlang met pijn rond heeft gelopen, dan ga je op een manier lopen wat het minst pijnlijk voor je is. En wanneer dat beestje die schoenen voor het eerst aan heeft, kun je niet verwachten dat het meteen goed is want hij denkt nog dat als hij op de goede manier loopt pijn heeft

Maar het kan ook zijn dat die ponyschoenen gewoon een grote onzin is

Ik zou het niet weten, maar denk dat ze het eens over een paar maanden weer moeten laten zien om te kijken of er verbetering is

Nou, onze hoefbevangen Shet (vorig jaar uitendelijk ingeslapen Verdrietig ), als ze zich beter voelde, dan liet ze dat ook gelijk duidelijk merken hoor -> sjezen door de paddock, blij... Dus ik denk dat als deze Shet zich beter zou voelen, ze dat ook op slag zou laten merken. Pijn blijft pijn, maar is gauw vergeten als het weg is..

Nogmaals, ik heb het niet gezien, maar blijf sceptisch.. Natuurlijk hoop ik dat het echt werkt, maar ze moeten zo'n pony dan niet in een vet weiland gooien, zulke schoenen pakke op z'n best alleen de symptonen aan, niet de oorzaak!

-xxxx- Nous Ach gut

Maayke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 17:43

Huilen het klikt zielig maar ik had hem een spuitje gegeven dat doet toch zo zeer als ze moet lopen en ik vind dat een pony niet pijn moet lijden....
dat word dan dieren builen....!!!!! en dat moet ook niet

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 17:56

Ik heb het gelezen in de Apeldoornse Krant. Er stond zelfs een foto bij Haha!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 23:56

heb een foto van d'r in de krant gezien met het veulentje erachter voor geintresseerden wil um wel inscannen, maar als niemand dat wil neem ik de moeite er niet voor Tong uitsteken

Mjah kan er weinig over kwijt kan goed gaan kan slechter gaan I don't know

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:27

ik heb het verder niet gezien, maar ik ben wel blij voor het diertje dat ze de pijn kunnen verlichten, als dat ook echt het geval is.

ik vind het echter wel een beetje onzinnig dat ze het diertje hadden laten dekken.... het diertje heeft denk ik wel al genoeg lasten (lees; de bevalling + hoefbevangenheid)