Paard komt om het leven bij ongeval paard en wagen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 12:05

het is erg triest ja Ach gut, maar hoe is het nu met die vrouw afgelopen?

meloentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 18:12

die vrouw bleef ongedeerd voor zover ik het verhaal begrepen heb.

elianne_15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 22:19

damn echt minderz

Sil1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 09:08

Wat een drama zeg. Je moet er toch niet aan denken dat zoiets je overkomt.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:04

nee sneu hoor, maar nou moet ik eerlijk zeggen dat ik toch al niet zo'n hengsten fan ben en ik van mening ben dat dat toch al vaak zeikerds kunnen zijn, en ik er dus al helemaal niet mee zou mennen, nemet niet weg dat het voor de vrouw vreselijk is en tuurlijk voor die man ook.

Floortje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 18:36

Idd heeeeeeeeel erg!!!!! Het zal je maar gebeuren. Het ene moment zit je nog gewoon op de bok, het andere moment ligt je paard dood in de gracht. Ik hoop dat het voor die mevrouw nog een troost mag zijn dat haar paard iig niet heeft geleden.

xxsummyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 20:40

wel zielig Huilen

maar inderdaad beter dat tie gelijk dood is gegaan{wel heel zielig} Verdrietig
maar anders had tie wel veel pijn gelijk Scheve mond

Lanide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 13:31

Maare toch is het zielig, een dier of iemand die door een ongeluk dood is of wat dan ook. Dood is eng.

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 12:24

Carolinef schreef:
nee sneu hoor, maar nou moet ik eerlijk zeggen dat ik toch al niet zo'n hengsten fan ben en ik van mening ben dat dat toch al vaak zeikerds kunnen zijn, en ik er dus al helemaal niet mee zou mennen, nemet niet weg dat het voor de vrouw vreselijk is en tuurlijk voor die man ook.

Ten eerste is het natuurlijk een vreselijk naar ongeluk, "gelukkig" heeft in dit geval alleen de merrie echt pech gehad.

Maar alhoewel hengsten van nature wat gevoeliger zijn voor impulsen van buitenaf, denk ik toch echt dat het veel aan het karakter van het paard zelf ongeacht het geslacht ligt hoe het in bepaalde situaties reageerd. Een merrie of ruin kan net zo goed op hol slaan van een wei meerennende paarden. En met hengsten zal er juist altijd veel gemend worden omdat ze zo graag showen. Een bekende van mij zegt altijd dat hij het liefst alleen zijn hengst ment, omdat merries en ruinen van die zeurpieten zijn (sommige merries kunnen ook nog eens knap vervelend zijn als ze hengstig zijn).

Dit was gewoon een stom ongeluk, veel sterkte voor de eigenaresse van de merrie.

-x- A.

Lanide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 18:30

Juist, mee eens, maarja we kennen die man ook niet, misschien was die man echt wel een liefhebbend man die voor iedereen tijd had en voor iedereen goed heb.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 00:09

Wat heeft het karakter van die man met dit ongeluk te maken? Verward

Lanide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:03

Nou ja ehmm veel mensen die hekel aan die man heb gehad dankanik m e voorstellen dat hij beetje "misbaar" is en niet zo onmisbaar. Maare als het een liefhebbend man was, dan kan ik wel voorstellen dat er groot verdriet is. Ik wil niet ermee zeggen dat als hij niet zpo een liefhebbend man was, dan het mooi meegenomen is dat ie dood is, maar zo denk ik erover.

malle_pietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:16

Lanide schreef:
Nou ja ehmm veel mensen die hekel aan die man heb gehad dankanik m e voorstellen dat hij beetje "misbaar" is en niet zo onmisbaar. Maare als het een liefhebbend man was, dan kan ik wel voorstellen dat er groot verdriet is. Ik wil niet ermee zeggen dat als hij niet zpo een liefhebbend man was, dan het mooi meegenomen is dat ie dood is, maar zo denk ik erover.

Ik weet niet op welk bericht jij reageer maar hier is alleen een merrie overleden en geen personen. Opzich is dat al triest genoeg dus lees eerst even het hele bericht voor je wat neer zet.

Lanide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 10:52

Sorrij ik dacht dat dit de bericht was waar het over paard en man ging, een man die de paared wilde toedekken.

michelle12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 15:35

echt heel erg wat er is gebeurd
ik had er niet aan moeten denken dat het met mij had kunne gebeuren
echt heel erg erg voor die merrie en die man + die vrouw Huilen Huilen Huilen

willukjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 18:18

rockey schreef:
misschien voortaan tóch maar een mes mee nemen als je naar buiten gaat Knipoog Clown

ik snap hem niet helemaal.. Verward

maar het is echt heel erg zou er niet aan moeten denken een paard/pony zo kwijt te raken. En idd wel "fijn" op slag dood.

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 11:43

goh, wat erg zeg
het gebeurt best wel vaak zoiets, vooral met 2-span of meer paarden voor de wagen. Dat was laatst ook met het ringrijden in Dokkum, een 2-span voor een wagen, en het was best wel glas op de weg. De paarden hebben ook nog hoefijzers onder, maar het ene paard gleed uit, en de kar kiepte bijna acherover.
en het paard wat nog overeind stond liep zowat zijwaarts de winkel binnen. (winkelcentrum) Scheve mond .
maar ik geloof dat het allemaal toch nog goed is afgelopen OK dan!
maar daar moet je toch niet aan denken!
Als een paard in paniek raakt en dan ook nog voor een kar staat. Verdrietig
(Emma)

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 11:45

ik snap hem wel.
het is altijd handig om een mes mee te memen, ook als een paard gaat hangen aan een touw of in de trailer
(Emma)

Stumpertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 20:24

Ach echt sneu, 't is natuurlijk wel fijn dat die vrouw ongedeert bleef Lachen, maar toch, die arme lieve merrie Verdrietig maar gelukkig heeft ze er weinig aan geleden. Maar ligt het aan mij of, kan je niet beter je hengst castreren als je wil gaan mennen? Verward

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 23:56

Vind ik onzin, Kelvin is al 11 jaar ruin en die is gekker dan de Friese (4-jarige) hengst van de buren...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 11:21

Citaat:
kan je niet beter je hengst castreren als je wil gaan mennen?

ik heb op een bedrijf gewerkt waar ze met huifkarren rijden en de dekhengst loopt gewoon met een merrie in een 2-span en met 2 merries en een ruin in een 4-span.
Het tuig op is voor hem werk en dekken is ander werk, hij kijkt zelfs niet naar merries in weilanden!