paard heeft zich opgehangen aan halster

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Qweeny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 19:10

Zo dat is afschuwelijk dat zo iets kan gebeuren heel zielig voor dat paard. Dat ze het niet eerst hadden gezien met die halster. Huilen Verward

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 19:14

Jeetje wat erg , brr... Scheve mond

rixke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 21:19

verschrikkelijk,moet er niet aan denken!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 21:35

Mijn paard heeft geleert dat, als zijn hoofd vastzit of ik zijn hoofd naar beneden duw, hij moet nageven voor druk. Mijn tweejarige doet het ook. Ik wil niet beweren dat deze oefening het leven van de Fries had kunnen redden, maar een paard leren niet te gaan knokken als hij vaststaat (en dan maakt het niet uit of hij met zijn been in het draad komt te zitten of met de ring van zijn halster achter een schuif), is heel snel gebeurt en kan levens redden.

Het blijft heel sneu om een paard op deze manier te verliezen. Het zijn ongelukken die niet hoeven te gebeuren.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 08:26

Cassidy schreef:
Mijn paard heeft geleert dat, als zijn hoofd vastzit of ik zijn hoofd naar beneden duw, hij moet nageven voor druk. Mijn tweejarige doet het ook. Ik wil niet beweren dat deze oefening het leven van de Fries had kunnen redden, maar een paard leren niet te gaan knokken als hij vaststaat (en dan maakt het niet uit of hij met zijn been in het draad komt te zitten of met de ring van zijn halster achter een schuif), is heel snel gebeurt en kan levens redden.

Wat slim!! Ik ga er ook maar eens over nadenken!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 10:38

Niet alleen over nadenken, pas het gewoon toe. Maar vraag er begeleiding bij van een ervaren persoon als je gaat oefenen.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 30-04-04 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 10:42

vreselijk zeg, maarja ik bedoel het was niemand schuld Niemand heeft met opzet dit gedaan. Hte is gewoon vreselijke pech, ik snap je onmacht, dat paard heeft die nacht moeten vechten om zijn leven, terwel jij heel makelijk hem had kunnen helpen Verdrietig ik word er gewoon heelmaal verdrietig van Verdrietig

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 10:44

Iwan_Fjord schreef:
vreselijk zeg, maarja ik bedoel het was niemand schuld Niemand heeft met opzet dit gedaan.

Dit is niet met opzet gebeurd, dat geloof ik best. Maar een paard met halster om op stal laten staan is vragen om ongelukken.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 10:47

Ik snap eigenlijk niet hoe dit paard zijn nek heeft gebroken. Wat heeft hij dan in godsnaam gedaan dat zijn nek brak?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 12:11

net zolang trekken en wild bewegen tot het fout ging lijkt mij...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 12:33

Dat hij uitglijdt ofzo?

Bonnieknol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 21:46

ik weet het ook niet precies, dat zullen we oo knooit weten. Hij lag in elk geval die morgen dood in zijn stal en zal waarachijnlijk zijn nek hebben gebroken door te hard terugtrekken...

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 09:40

Cassidy"]
Mijn paard heeft geleert dat, als zijn hoofd vastzit of ik zijn hoofd naar beneden duw...
... maar een paard leren niet te gaan knokken als hij vaststaat is heel snel gebeurt en kan levens redden...
[/quote]
Dit heb ik mijn paarden ook geleerd, alleen vraag ik me af of dit in dit geval geholpen zou hebben Scheve mond .
Je weet immers niet hoelang het paard al zo heeft gestaan. Laat het ´s avonds om 10 uur gebeurd zijn en je vindt het paard om 7 uur ´s morgens, dat zijn dan 9 lange uren! Ik kan me voorstellen dat ook het braafste paard na een uur gaat proberen of hij zichzelf kan loskrijgen ...
[quote="Sjonniej schreef:
Welke idioot doet er dan ook een halster aan als er geen toezicht is!
Sommige mensen denken dus niet verder als hun neus lang, dat word hiermee dus weer bewezen.

Sorry, dit is naar mijn mening wel een beetje kort door de bocht.
Natuurlijk is het beter om paarden zonder halster in de box/paddock/wei te zetten, alleen heb je het helaas niet altijd zelf voor het zeggen Scheve mond .
In veel pensionsstallen is het helaas "verplicht" om ze het halster om te laten houden, onder het motto "dan hebben we ze snel te pakken als het nodig is" (in geval van brand e.d.).
Ik sta zelf op een kleine zelfverzorger stal en onze paarden staan nooit ergens met halster om.
Echter, de jonge hengst van een stalkollega, laat zich niet zomaar "even snel" het halster omdoen. Hij zet z´n paarden ´s ochtends om half 6 buiten en heeft geen tijd om iedere keer 20 min. te moeten vechten om dat halster om te krijgen, vandaar dat dit paard door de weeks z´n halster niet af krijgt. Aan de ene kant snap ik het wel een beetje, aan de andere kant lijkt het mij heel wat zinvoller als dit paardje fantsoenlijk wordt opgevoed Lips are sealed , zodat dat probleem er gewoon niet meer is Knipoog !!