Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Cassidy schreef:Mijn paard heeft geleert dat, als zijn hoofd vastzit of ik zijn hoofd naar beneden duw, hij moet nageven voor druk. Mijn tweejarige doet het ook. Ik wil niet beweren dat deze oefening het leven van de Fries had kunnen redden, maar een paard leren niet te gaan knokken als hij vaststaat (en dan maakt het niet uit of hij met zijn been in het draad komt te zitten of met de ring van zijn halster achter een schuif), is heel snel gebeurt en kan levens redden.

Cassidy"]
Mijn paard heeft geleert dat, als zijn hoofd vastzit of ik zijn hoofd naar beneden duw...
... maar een paard leren niet te gaan knokken als hij vaststaat is heel snel gebeurt en kan levens redden...
[/quote]
Dit heb ik mijn paarden ook geleerd, alleen vraag ik me af of dit in dit geval geholpen zou hebben.
Je weet immers niet hoelang het paard al zo heeft gestaan. Laat het ´s avonds om 10 uur gebeurd zijn en je vindt het paard om 7 uur ´s morgens, dat zijn dan 9 lange uren! Ik kan me voorstellen dat ook het braafste paard na een uur gaat proberen of hij zichzelf kan loskrijgen ...
[quote="Sjonniej schreef:Welke idioot doet er dan ook een halster aan als er geen toezicht is!
Sommige mensen denken dus niet verder als hun neus lang, dat word hiermee dus weer bewezen.
.
, zodat dat probleem er gewoon niet meer is
!!