Achter zieke pony gaat drama schuil

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hiepschj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 13:32

Ik vind het schandalig dat mensen,die zo met hun dieren omgaan, nog in vrijheid worden gestelt. Dit soort mensen verdienen geen dier en zouden eigenlijk eens hetzelfde moeten meemaken als wat hun dier meemaakt. SCHANDALIG Boos! Boos! Boos!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 13:36

Omdat de hele buurt ging klagen en de dierenbescherming etc ging bellen omdat die ponies zo zielig zouden zijn misschien Biepp....Knipoog
Wsl heeft ze op deze manier een tweede inbeslagname proberen te voorkomen. Ze zijn met een deken op namelijk niet meer 'zielig', volgens de buurtbewoners dan Verward

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 13:45

Mikkie schreef:
Persoonlijk denk ik dat je een pony die de hele winter in het land staat (en ik meen begrepen te hebben dat er niet met die ponies wordt gewerkt) zich beter kan redden zonder deken dan met. Of dan iig minder snel ziek wordt omdat het dier een betere weerstand opbouwd. Maar goed dat is mijn mening.

dat is mijn mening ook, maar ik bedoel als ze dekens oplegt,komt dat uit een goed hart,of omdat heel de buurt erover zit te zeiken!
en ik las net ergens dat het om shetlanders gaat??
men , die kunnen nog wel overleven op de noordpool. ik snap niet dat mensen dan klagen dat die wollige poollanders geen dek op hebben Verward

Citaat:
Verder ben ik het wel met je eens. Wij kunnen van hieruit helemaal niet beoordelen hoe de pony erbij staat. (op de bokkers na die in dezelfde regio wonen)
Ik denk dat iedereen wel weet hoe een verhaal kan worden verdraaid nadat het 6 keer is doorverteld. (eerst loopt de pony kreupel, dan heeft hij rotstraal, dan hoefkanker, dan moet zijn been worden geamputeerd en uiteindelijk gaat het verhaal de ronde dat het dier noem-eens-iets-ergs had)

hihi mooi omschreven, maar je hebt wel gelijk
op maneges en ook in dorpjes word veel geroddeld en idd word er voor de spanning hier en daar wat sappige details toegevoegt...
heb het al vaak meegemaakt
ook op mijn werk trouwens Boos!
mensen roddelen nu eenmaal ( ikke niet hoor Schijnheilig )
maar ik denk dat het hier ook allemaal een beetje om overdrijving gaat

gomir, jij woont toch id buurt?
of iemand anders, kunnen jullie geen foto's maken ?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 15:17

Ik vind dit een hele moeilijke situatie om over te oordelen, zeker vanachter een PC....

Ik heb zelf ooit meegemaakt dat een kennis tegen mij begon te vertellen over de manege waar ik vroeger gereden had. Die was nu overgenomen door andere mensen, en de paarden en pony's zouden erbarmelijk er bij staan! Tot hun knieeën in de prut, mager en onverzorgd. Echt zielig dus.

Ik adviseerde die kennis om dan de DB te bellen, als dat zo zou zijn. Maar dat wilde zij niet, ze was bang dat dan het spoor bij haar uit zou komen en dat er dan wraak genomen zou worden. Na veel op mij ingepraat te hebben, heb ik mij uiteindelijik laten overhalen om namens haar (anoniem) te bellen naar de DB.
Ik legde de situatie uit en zei ook waarom ik belde, en niet mijn kennis zélf.

Lang verhaal kort te maken: de DB belde mij een paar dagen later op, en vertelde dat er helemaal NIETS mis was met de paarden en pony's, ze zaten tot hun knieeën in het STRO ipv de prut! Ze zagen er goed uit behalve één paard, dat wat mager was, maar die was dan ook al 26....

Ik voelde me enorm voor paal staan en ook gebruikt door die kennis. Ik heb die persoon later nog wel gebeld om dat te zeggen, maar daar werd eigenlijk heel lullig op gereageerd alsof IK degene was die fouten gemaakt had...

Kortom: soms willen mensen te graag iets zien, of spannen een ander voor hun karretje om wraak te nemen (want dat bleek het achteraf te zijn). Misschien is dat in het geval van deze vrouw ook wel, wie zal het zeggen?

Jeppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 15:39

Oei, ik mag maar oppassen dat de DB niet bij mij komt! Bloos!
Mijn paardje staat al 15 jaar buiten zonder dek en 's winters tot z'n enkels in de prut...
En hij heeft pas dit jaar voor het eerst een schutting waar hij achter kan schuilen. (Daar staat ie dus alleen om te eten, want dan waait z'n hooi niet weg Haha! )

biepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 15:44

gomir schreef:
Omdat de hele buurt ging klagen en de dierenbescherming etc ging bellen omdat die ponies zo zielig zouden zijn misschien Biepp....Knipoog
Wsl heeft ze op deze manier een tweede inbeslagname proberen te voorkomen. Ze zijn met een deken op namelijk niet meer 'zielig', volgens de buurtbewoners dan Verward

ja dat dacht ik ook, maar omg......
waar gaat dit heen als mensen van hun omgeving hun shetlanders dekens om moeten gaan doen omdat ze anders verwaarloosd zouden worden...

zelfs mijn paardje staat nu al zonder deken in een behoorlijk open stal en baggert elke dag door de modder (wat ze trouwens helemaal geweldig vindt, vandaar ook haar bijnaam: Miss Piggy Haha! )

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 16:48

het is zoooo moeilijk om zoiets te beoordelen vanachter de pc! Veel "leken: vinden een paard zielig als het in de blub staat of geen deken op heeft. Ik heb ook ooit commentaar gehad, en dat vond ik ten eerste absoluut niet leuk en ten tweede onterecht. Mijn paardje was toen bijna twee en stond met twee andere twenters in een afgelegen stukje land. Omdat het de hele winter snertweer was werd het stukje land blubberig, daar konden we niets aan veranderen, helaas. Maar wat de mensen niet wisten, was dat de drie paardjes een inloop stal van 12 bij 5 meter vol met stro hadden en elke dag persvoer en brok kregen. Ze liepen het liefst gewoon buiten, en dat was dus in de blub. Tja, en dat zien ze dus. Dus ik denk dat je zo niet kan oordelen hierover. maar ik hoop dat het wel goed gaat met die ponies.

Marl1tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 19:21

Citaat:
Kortom: soms willen mensen te graag iets zien, of spannen een ander voor hun karretje om wraak te nemen (want dat bleek het achteraf te zijn). Misschien is dat in het geval van deze vrouw ook wel, wie zal het zeggen?

Hier sluit ik me volledig bij aan, ik ken ook mensen die helemaal zwart gemaakt zijn en daarom diep in de sh*t zijn geraakt, terwijl ze eigenlijk helemaal niets fout hebben gedaan!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 19:36

Moeilijk te beoordelen als je het zelf niet hebt gezien.
Als er echt iets aan de hand is, zoals schurft, dan vind ik het niet kunnen.
Deken stuk kan gebeuren, zelfs een paard dat het super heeft kan zijn deken slopen, dus dat vind ik weer een zwak punt..
Als de hele wei vies is en de beesten kunnen niet droog staan vind ik het belachelijk dat ze daar staan, of ze het nou leuk vinden of niet volgens de eigenaar, die kan dat niet beoordelen dus moet ook zorgen voor droogte.
Dit soort gevallen zijn altijd moeilijk, gelukkig reageren omstanders er op, beter te vroeg dan te laat of niet ingrijpen.

rakkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 13:31

het licht eraan of de pony's niet ziek zijn als dat niet het geval is dan is het onterecht want nederland is nou eenmaal een nat land dus kan ik me voorstellenn dat ze tot hun knieen in de blub zitten maar daar is niet zoveel aan te doen

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 09:48

als je een paard een deken opdoet verlies hij alleen zijn vacht, want de deken maakt daar nu plaats voor,.
duz een deken opdoen terwijl je de pony's toch niet gebruikt is onzin!.

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 10:25

het is moeilijk om te beslissen of ze wel of niet verwaarloosd zijn
omdat ik het zelf niet heb gezien
zou misschien handig zijn als
er iemand die daar vlakbij woont foto's zou maken
maar eigenlijk is het best vreemd dat ze ze eerst terug krijgt
en vervolgens staat het hele dorp op stelten