Trainster moet van rechter vier paarden kopen voor miljoen euro

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:03

Vaag verhaal zo inderdaad. Ik ben even door de uitspraak heen gegaan omdat ik wel nieuwsgierig was. Zoals ik het lees was er in 2016 een trainingsovereenkomst waarbij de eigenaar de aankoop van de paarden terug zou krijgen, de trainster geld voor haar werk en de rest van de winst gedeeld zou worden bij verkoop van de paarden. Blijkbaar is er nooit een paard verkocht totdat in 2023 een koopovereenkomst gesloten is waarbij de trainster de paarden koopt voor een miljoen. Zoals ik het lees vervalt daarmee wel het recht op geld uit de eerdere trainingsovereenkomst. Dat zou betekenen dat de trainster 7 jaar gratis gewerkt heeft en nog een miljoen toe moet betalen. Klinkt alsof de trainster zich best wel in de vingers heeft gesneden met het tekenen van de overeenkomst.

Wat ik ook lees is dat zij beweerd nooit echt de paarden te willen kopen en dat de koopovereenkomst alleen op papier was. Maar uit alle communicatie blijkt dat ze wel echt de intentie had de paarden te kopen en te betalen. Blijft een gek verhaal. Ben ook wel benieuwd of de paarden daadwerkelijk zoveel waard zijn en welk niveau ze dan lopen. Zijn intussen ook niet meer de jongste meer.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:18

Eef_Bam schreef:
Wat ik ook lees is dat zij beweerd nooit echt de paarden te willen kopen en dat de koopovereenkomst alleen op papier was. Maar uit alle communicatie blijkt dat ze wel echt de intentie had de paarden te kopen en te betalen. Blijft een gek verhaal. Ben ook wel benieuwd of de paarden daadwerkelijk zoveel waard zijn en welk niveau ze dan lopen. Zijn intussen ook niet meer de jongste meer.

In 2023 is de waarde van de paarden gezamenlijk nog geschat op een miljoen. Daar zal best een taxatie aan ten grondslag hebben gelegen. Met zo'n overeenkomst ga je ook niet akkoord als je niet zeker weet dat de paarden dat waard zijn of wellicht nog meer. 1 van de paarden is verleast/verkocht aan (partij 3 neem ik aan).
Als onderpand van deze koopakte geldt de hypotheek van het onderpand (huis) van trainster. Die moet dat neem ik aan ook wel waard zijn. Want anders accepteer je dat als koper niet. Daar is nu beslag op gelegd.
1 van de paarden is geblesseerd en ook niet direct verkoopbaar dus.
De rechter heeft ook bepaald dat partij 1 (de investeerder dus) het beslag per direct mag uitvoeren en niet hoeft te wachten op hoger beroep.
Ben nu wel benieuwd om wie dit gaat.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:41

Martrick BVBA zit in de handel van springpaarden kwam ik op internet tegen.
Paarden van dit bedrijf zijn door meer personen in de internationale springsport uitgebracht.
Het gaat dus zeker om waardevolle paarden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:42

Babootje schreef:
Martrick BVBA zit in de handel van springpaarden kwam ik op internet tegen.
Paarden van dit bedrijf zijn door meer personen in de internationale springsport uitgebracht.
Het gaat dus zeker om waardevolle paarden.

Maar 250.000 per paard voor paarden minstens 14 jaar oud, geen bekende namen , 1 ook nog geblesseerd Geneest dat weer volledig?) (Het duurste sportpaard verliest zijn financiele waarde zogauw hij kreupel wordt,dat weten jullie allen) Het zouden dekhengsten van Totilas- niveau moeten zijn of iets dergelijks.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:51

Het wil niet zeggen dat dit paarden zijn die er al sinds 2016 staan toch? Wie weet zijn er al verkocht en weer aangekocht...

Ik kan me voorstellen dat als anderen van hun trainers succesvoller zijn, ze er 1 aan de kant schuiven. Waarom de trainster dan een koopovereenkomst heeft getekend terwijl ze het geld schijnbaar niet heeft is me een raadsel...

Kendra

Re: Trainster moet van rechter vier paarden kopen voor miljoen euro

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:15

Eens met Bielsje, denk ook niet dat het dezelfde paarden zijn als in 2016.

Maar ik denk nog steeds dat het geen zuivere koffie was/is.
Iets met belasting, witwassen, een plof bv of zoiets ....
Maar is volstrekt ondoorzichtig en ik heb er echt geen verstand van.
Ben ook wel benieuwd wie die trainster is, dat werpt vaak ook wel wat meer licht op zo'n zaak.