Bokkers aan het woord: leven te danken aan een cap

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 19:05

DJZ schreef:
Pff heftige verhalen allemaal :(:)

Ik denk dat ik in het vervolg maar met een ijshockey helm op, met de paarden bezig ga :)) Een paardenhoef tegen je onderkaak/kin is ook niet fijn :')
[ Afbeelding ]

Ik zeg gat in de markt! Het ijzer kan in diverse kleuren gespoten worden...
Zie ze al gaan met knalroze of neongroen _O-

liberia

Re: Bokkers aan het woord: leven te danken aan een cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 20:39

Nadat ik zelf een ongeluk met mijn paard gehad had, waarbij mijn cap ernstig letsel heeft voorkomen, heb ik mijn dochter jaren later altijd verplicht een cap te dragen. Ook bij haar heeft hij ernstig letsel voorkomen. Omdat haar eigen paard kreupel was, mocht ze mijn jonge ruin op wedstrijd starten. Helemaal prima. Na het losrijden, reed ze kletsend naast een vriendin in de binnenbak. Prachtig weer, de deur naar het terras stond open. Terwijl ze langs de deur rijdt, loopt er iemand met een parasol langs. Hij schrik en dochter verliest haar evenwicht. Ze valt loodrecht naar beneden van haar paard af en landt op haar hoofd. Buiten bewustzijn. Ambulance en traumahelikopter ter plaatse. Omdat ze weer bij bewustzijn kwam, is de helikopter niet geland. Ambulancebroeders zijn met haar bezig. Ze vraagt wat zijn jullie aan het doen. Zij antwoorden: we zijn je aan het klaarmaken om naar het ziekenhuis te vervoeren. Dat wil ik niet geeft ze aan, ik ben hier gekomen om een proefje te rijden en dat ga ik ook doen. Tegen je wil mogen ze je niet meenemen. Ze is inderdaad weer op het paard gaan zitten. Ze heeft twee proeven gereden (1e en 2e plaats). Daarna zijn we naar huis gegaan. Thuis zitten we te eten en ze zegt dat ze zo'n hoofdpijn heeft. Ik reageer dat dat niet vreemd is na zo'n val. Ze wist van het hele ongeluk en daarna niets meer. Tot op de dag van vandaag weet ze een uur voor het ongeluk tot de dag erna niet meer. Volgende dag toch maar naar de huisarts en doorverwijzing. Ze had een zware hersenkneuzing en had onder dwang in de ambulance meegemoeten. Heeft heel lang problemen met geluid, licht en concentratie gehad.