Na anonieme melding dreigt einde voor paardenbedrijf in Panningen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 11:02

Dit is gewoon dom te noemen.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 11:03

moonfish13 schreef:
Dit is gewoon dom te noemen.

Of mislukt manipulatief...

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 11:31

Achja geef ze eens ongelijk dat ze het in ieder geval proberen :o anders hebben ze niks.

Paardjes83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 11:33

Pikeur schreef:
Achja geef ze eens ongelijk dat ze het in ieder geval proberen :o anders hebben ze niks.

Sarcasme toch? -O-

Foaly

Re: Na anonieme melding dreigt einde voor paardenbedrijf in Panningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 11:40

Ja, of je kijkt gewoon wat er mogelijk is binnen de regels?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 12:14

Pikeur schreef:

Even los van dat het nogal dom is het erop te gokken met dit soort zaken, als je dan toch zonder inlezen en vergunningen bouwt, moet je niet vervolgens niet klagen als er gehandhaafd wordt, toch?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 12:21

Misschien dom ja maar wat ik vies vind zijn de mensen die zich beter voelen door dit te moeten melden bij de gemeente.

Gatverdamme!!!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 12:27

Popstra schreef:
Misschien dom ja maar wat ik vies vind zijn de mensen die zich beter voelen door dit te moeten melden bij de gemeente.

Gatverdamme!!!

Wat heeft dat met beter voelen te maken?

Melden dat er illegaal iets gebeurt is vrij normaal, toch?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 12:30

Mensen die op die manier alle regels aan hun laars lappen en vervolgens in de slachtofferrol kruipen dat zijn misschien ook in de omgang niet de leukste mensen voor de buurt.
Ik kan me ergens wel voorstellen dat, als je erg asociale buren hebt die overal schijt aan hebben, je dat op een gegeven moment helemaal zat bent :=

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 12:31

Kun je ook tegen de mensen zelf zeggen voor je de NSBer uit gaat hangen door anoniem te gaan veraaien!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 12:38

Popstra wat een ongepaste reachtie.

Mensen hebben gegokt en verloren.
Tja nu moeten ze het oplossen.

Juist goed dat mensen onregelmatigheden melden.
Zo worden er veel dingen aangepakt. Van vuurwerk, hennepkwekerijen,misbruik, illegaal bouwwerken.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 12:41

Als er meerdere stallen omheen staan die wel netjes vergunning hebben dan is het vrij snel te achterhalen wie er melding gedaan heeft denk ik :+

Het is inderdaad gewoon dom om alles maar te gaan bouwen en dan achteraf hopen dat je er vergunning voor gaat krijgen omdat het er toch al staat. Vraag me dan ook wel af waar het mee betaald is, als dat een bank is geweest dan zijn dat ook niet echt heldere lichten. Een financiering verstrekken voor iets waar geen vergunning voor is wil je je vingers ook niet aan branden lijkt mij.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 12:50

Popstra schreef:
Kun je ook tegen de mensen zelf zeggen voor je de NSBer uit gaat hangen door anoniem te gaan veraaien!

Wat een domme reactie.
Weet jij er meer vanaf? Hoe weet je dat die mensen niet eerder erop aangesproken zijn?

Als zo'n mensen schijt hebben aan de regels van de gemeente dan gaan ze echt niet luisteren naar een buurtbewoner :+

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 12:53

'Zeg buur, je mag hier helemaal niet bouwen, kun je die stallen weghalen?'
'Oh verrek je hebt gelijk, ik breek ze gelijk af!'

Wat denk je zelf :')

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 12:56

Popstra schreef:

Wel mee eens hoor. Ik vind dat ook vreselijk mensen die elkaar er zo aan naaien.

Buiten dat het wel dom is en aan zichzelf te wijten hoe de eigenaren van het bedrijf dit hebben gedaan.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 12:57

palousa_boy schreef:
Als er meerdere stallen omheen staan die wel netjes vergunning hebben dan is het vrij snel te achterhalen wie er melding gedaan heeft denk ik :+

Het is inderdaad gewoon dom om alles maar te gaan bouwen en dan achteraf hopen dat je er vergunning voor gaat krijgen omdat het er toch al staat. Vraag me dan ook wel af waar het mee betaald is, als dat een bank is geweest dan zijn dat ook niet echt heldere lichten. Een financiering verstrekken voor iets waar geen vergunning voor is wil je je vingers ook niet aan branden lijkt mij.

Dat vraag ik me inderdaad ook af. Zonder de benodigde vergunningen is het momenteel echt onmogelijk een financiering te krijgen bij de bank. Misschien hadden ze eigen geld, of andere investeerders.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 12:57

Foaly schreef:
'Zeg buur, je mag hier helemaal niet bouwen, kun je die stallen weghalen?'
'Oh verrek je hebt gelijk, ik breek ze gelijk af!'

Wat denk je zelf :')

En zou die buur er zelf last van hebben dan?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 13:07

8nnemiek schreef:
Popstra schreef:

Wat een domme reactie.
Weet jij er meer vanaf? Hoe weet je dat die mensen niet eerder erop aangesproken zijn?

Als zo'n mensen schijt hebben aan de regels van de gemeente dan gaan ze echt niet luisteren naar een buurtbewoner :+

Als die mensen eerder zouden zijn aangesproken daar over dan hoef je ook geen anonieme melding te doen.
En neen ik weet er niet meer vanaf. Vind je gewoon een lafaard als je anoniem meld

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 13:09

Hoe dan ook, ik ken die mensen niet en weet de omstandigheden niet, maar ikzelf zou nooit iemand aanbrengen als ik er zelf geen last van zou hebben. Momenteel (en eigenlijk al veel langer dan nu ook) vind ik dat er absoluut geen solidariteit is in de paardenwereld- ze vallen elkaar eerder aan dan dat ze elkaar helpen, en dat gaat vaak ten koste van de paarden die de dupe worden.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 13:09

Popstra schreef:

Gatverdamme!!!

Je weet niet of de melder zich beter voelt door dit te melden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 13:11

Popstra schreef:
Als die mensen eerder zouden zijn aangesproken daar over dan hoef je ook geen anonieme melding te doen.

Waarom niet? Je weet nooit waar bepaalde mensen toe in staat zijn, en niemand zit te wachten op een baksteen door hun raam of bedreigingen en erger.

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 13:28

Het zou ook zomaar kunnen zijn dat de gemeente gewoon alles eens is na aan het lopen en hier op een situatie is gestoten die niet mag. Wij kregen nml van onze gemeente nml ook een vraag of ze onze bouwvergunning gingen gebruiken. Na papieren controle hebben ze iemand langs gestuurd om te kijken hoe de situatie was. Dus niets NSB of aangeven maar gewoon gemeente ambtenaren die dingen controleren.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 13:42

Citaat:
In 2021 besluiten hij en zijn vriendin Mandy het terrein te kopen. Daarbij komt ook een flinke uitbreiding kijken. Wat ze niet doen: controleren welke bestemming het terrein precies heeft. Het bedrijf kreeg in 2019 al een controle van de gemeente, maar daarna horen Danny en Mandy niets meer. Tot 2024.

Als je zomaar op een terrein extra bouwwerken zet zonder vooraf na te vragen of dat binnen de bestemming past en of er misschien een vergunning aangevraagd moet worden....
Als het goed is dan staat in de koopakte ook nadrukkelijk wat voor 'type' terrein het is.
Tsja... voorzichtig uitgedrukt is dan hun initiatief door flink uit te breiden wel héél erg naïef.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 13:45

Ik zie een hele hoop paardenlocaties in de dichte omgeving en kan me voorstellen dat als je recent (2023/2024 want toen is de melding gedaan zo te lezen) daar een huis met alles hebt gekocht, dure vergunningen moet aanvragen en dan ziet dat je 'buren' het hele zwikkie zonder vergunning hebben staan. Dat je dan wel melding maakt, zeker als er kennelijk nog bijgebouwd is na de controle in 2019, waarbij al bekend was dat er geen vergunningen waren.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 14:04

Popstra schreef:

Het kan ook nog best zijn dat het gebouw gemeld is door een medewerker van een energiebedrijf die netten intekent zelfs of inderdaad een controle van de gemeente zelf. Ik heb wel eens melding gemaakt van een gebouw wat niet in bgt stond waarin een aansluiting zat en bleek dus illegaal gebouwd te zijn. Dat maakt mij nog geen nsb maar ik doe gewoon mijn werk. :')

In dit geval, het is gewoon ontzettend dom om zoveel bij te bouwen zonder vergunningen en regels te checken. Hopelijk loopt het voor de paarden wel goed af want die zijn nu de dupe ook.