Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Friezenkind schreef:L_iek schreef:Waren deze paarden niet altijd al van Puy de Fou?
Ja, dus het lijkt mij vrij normaal dat ze terug gaan. Vooral als de paarden nog fit/jong genoeg zijn voor een andere show.
( zoontje groot fan) en kreeg altijd kippenvel als ze de arena in kwamen galopperen
Galja schreef:Wij hebben de show tot vervelends toe gezien( zoontje groot fan) en kreeg altijd kippenvel als ze de arena in kwamen galopperen
![]()
In mijn “paarden”ogen was er echt niks dieronvriendelijks aan heel de show. Zowel voor de paarden als vogels ( die overigens een paar keer heen en weer vliegen)
De paarden galopperen wat rondjes, de ruiters vertonen wat kunsten en aan het einde van de show maken ze nog een soort ereronde en thats it.
Geen idee wat er buiten de shows met de dieren gebeurde maar ook dat zal wel loslopen.
Ik geloof ook niet dat de dieren heel veel stress ervaarden van dat even, tenminste die indruk kregen wij niet.
Ergens jammer dat niet alle dieren met pensioen mochten. Echter waarom een goed, gezond en jong paard al op rust zetten als hij misschien nog jaren mee kan?
Elisa2 schreef:xPabloBokt schreef:Ik vraag me alleen af wat jullie zo dieronvriendelijk vinden aan de Raveleijn show? Ik denk dat het gemiddelde sportpaard meer te verduren krijgt in zijn/haar carrière dan deze dieren. De vuurelementen zijn er allang uit, ze galoppeerden een keer of vier, vijf op en neer tijdens de show en dat was het. Geen sporen, geen straffe bitten.. wat is het probleem precies?
Elisa2 schreef:xPabloBokt schreef:Ik vraag me alleen af wat jullie zo dieronvriendelijk vinden aan de Raveleijn show? Ik denk dat het gemiddelde sportpaard meer te verduren krijgt in zijn/haar carrière dan deze dieren. De vuurelementen zijn er allang uit, ze galoppeerden een keer of vier, vijf op en neer tijdens de show en dat was het. Geen sporen, geen straffe bitten.. wat is het probleem precies?
Ik vond het niet dier onvriendelijk hoor maar er zijn eerdere topics geweest waar dieren activisten het op deze show gemunt hadden. Er stond best wel wat druk op van dieren activisten en daarom komt het zo wat krom over.
Elisa2 schreef:Ja de show is gestopt wegens dierenwelzijn maar vervolgens gaan ze shows lopen in Frankrijk..hmm.
Zeg dan gewoon dat de shows gestopt zijn wegens de druk van dierenactivisten en dat er voor de bühne zogenaamd voor welzijn wordt gekozen als mooie façade.

Cer schreef:Wordt er dan slechter voor die paarden gezorgd in Frankrijk?
(ik dacht dat hier ook ergens staat dat die paarden contractueel van die show organisatie zijn, dus dan gaan ze gewoon ergens anders een show lopen voor diezelfde organisatie. Is die organisatie eigendom van de Efteling dan, of huren ze dat ofzo?)
Edit, gevonden op google
Puy du Fou helpt de Efteling met het maken en uitvoeren van spectaculaire parkshows, zoals de show 'Raveleijn' in Kaatsheuvel, waarvoor Puy du Fou expertise levert met artiesten, ruiters en valkeniers. Het is dus geen onderdeel van de Efteling, maar een strategische partner.
Hoe is het een keus van de Efteling dan, wat er met die paarden gebeurt

GDG schreef:Omdat de paarden nou eenmaal van de Efteling waren? Het stukje wat je zelf plaatst daarin worden juist de paarden niet genoemd. En in de OP staat ook dat de Efteling de paarden voor niets naar Puy heeft gedaan omdat ze er geen winst op hoefden/wilden maken. Dus lijkt me een vrij logische conclusie dat ze van de Efteling waren en zij de zeggenschap dus ook hadden.