Cioccolato schreef:![]()
Totaal overbodig dat jij een paard voor de hobby houdt.
Punt.
Je draagt geweldig bij aan een beetje inhoudelijke discussie...
Ga zo door! toppertje!!
triestig figuur.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Lindsey_99 schreef:Cioccolato schreef:![]()
Totaal overbodig dat jij een paard voor de hobby houdt.
Punt.
Je draagt geweldig bij aan een beetje inhoudelijke discussie...
Ga zo door! toppertje!!![]()
triestig figuur.
Elisa2 schreef:Electrische sporen?
Ik vind dat je het ook om kunt draaien. Als een paard iets geweldig vindt om te doen, is het dan geen emotionele verwaarlozing als je dat af pakt? Immers wordt de wereld van een paard ook beperkt daardoor. En sommigen maak je echt niet blij met dag in, dag uit in een saaie wei staan en niks doen.

Lindsey_99 schreef:Elisa2 schreef:Electrische sporen?
Ik vind dat je het ook om kunt draaien. Als een paard iets geweldig vindt om te doen, is het dan geen emotionele verwaarlozing als je dat af pakt? Immers wordt de wereld van een paard ook beperkt daardoor. En sommigen maak je echt niet blij met dag in, dag uit in een saaie wei staan en niks doen.
Dat is weer het andere uiterste, verwaarlozing kan op meerdere vlakken zijn, ook emotioneel. Maar dat is wat ik aangaf met; het is niet zo zwart/wit.
Het gaat niet om de 'paardensport' ter discussie te zetten of alle tegenstellingen te benoemen. De discussie is of het nodig is dat een paard met een engel op de rug op een kerstmarkt nodig is.
Veel paarden vinden het zalig om samen met de ruiter/menner/grondwerker bezig te zijn en sommigen worden er bloedfanatiek van. Dat is het punt ook niet.
En wat de mening van 'genoeg mensen' betreft; die nemen geen deel aan deze discussie, en sommige zullen er zeker geen drol van snappen, die hebben er alleen plaatjes van gezien.
Er zijn echter hier mensen die het bijzonder lastig vinden, om op een beetje normaal niveau te discussieren over een onderwerp en gelijk menen persoonlijk te moeten worden. Blijkbaar nooit geleerd te argumenteren, beetje sneuneuzen.
Dus ik haak maar weer af met dat soort zielige reacties. Toedeloe en fijne vredige kerstdagen.

Het centrum van Keulen lijkt me ook geen geschikte plek voor een paard. En een kerstmarkt ook niet. Tenzij een paard een duidelijke, functionele meerwaarde heeft die "vermaak" overstijgt.
).