Twee bewoners Paasloo aangehouden na uit de hand gelopen NVWA-controle

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 22:44

Dit lijkt mij puur toeval.
Als ze iets anders dan snoeihout aan het stoken waren had de brandweer wel geblust.

En valse meldingen zijn er wat dat betreft wel vaker omdat een voorbijganger een brand meld.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 22:45

Tja puur even een aaname. Mensen hebben weinig meer te doen nu er geen honden meer zijn. Ik zie er ook al een tijd geen paarden meer lopen.
Bij gebrek aan andere bezigheden ga je dan maar opruimen en afval verbranden. Mensen liggen onder een vergrootglas. Toen ik er vanmiddag langs reed heb ik ook een blik geworpen.

Mensen rijden langs werpen een blik extra en zien vlammen/rook en bellen de brandweer en zo stapelen incidenten zich op.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 22:45

Brainless schreef:
Maar hij stelt de vraag:
Brandweer voor afvalbrand?

Alsof dat raar/bijzonder is, ik gaf aan dat dit op zichzelf niet apart is.

Honden in beslag genomen, hond vermist misschien wel papieren of andere documenten in de brand?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 22:49

hakkipilke87 schreef:
triest .. was net ook op hart van Nederland , er hing daar een russische vlag aan de mast ook vrij bijzonder

Voorheen hadden ze Russische Arabieren. Misschien daarom wel een Russische vlag. Ik ken mensen die hebben een Engelse motor en een Engelse vlag wapperen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 22:50

Denk dat het de vraag is was het echt takken afval verbranden of.

Of het wegwerken van dode dieren die gestorven zijn onder verdachte omstandigheden. Of gegevens over verdwenen dieren.

Denk alleen wel dat speculeren beter aan de politie over kunnen laten.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 22:57

Marcella schreef:
Denk dat het de vraag is was het echt takken afval verbranden of.

Of het wegwerken van dode dieren die gestorven zijn onder verdachte omstandigheden. Of gegevens over verdwenen dieren.

Denk alleen wel dat speculeren beter aan de politie over kunnen laten.

Dit is dus wat ik dacht.

Brainless

Re: Twee bewoners Paasloo aangehouden na uit de hand gelopen NVWA-controle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 12:08

Maar een gat graven is veel makkelijker en valt veel minder op dan verbranden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 12:55

Een dier verbranden lukt echt niet zomaar.
En de brandweer weet ook op welk adres ze staan, denk dat die dan ook wel erg goed kijken.

En papieren, dat kan.
Maar dan volstaat een simpel vuurtonnetje ook wel.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 12:58

Een dier verbranden ruikt wel heel anders dan 'gewoon' afval... dat zouden brandweermensen ook moeten weten.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 19:34

Beesten verbranden ruikt je zeker, we zullen vast hier in de buurt nog wel wat over gaan horen.
We wonen er hemelsbreed 4km vanaf.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 19:29

Nvwa is ook weer langs geweest. Nu blijken er nog 30 paarden te staan. Nog nooit een paard zien staan daar. :o?

Scherper toezicht op fokker in Paasloo na inspectie door NVWA
Herhaald bezoek aan het erf in Paasloo
De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) heeft opnieuw een bezoek gebracht aan een bekend erf in Paasloo. Tijdens deze inspectie controleerden zij de huisvesting van ongeveer dertig paarden. Naar aanleiding van het vorige bezoek zijn er verbeteringen doorgevoerd in de stallen, maar ondanks deze positieve ontwikkelingen blijft de fokker onder verscherpt toezicht staan.

Achtergrond: eerdere incidenten met verwaarloosde dieren
Begin december werden bij dezelfde fokker aan de Hooiweg meer dan tachtig ernstig verwaarloosde honden aangetroffen. Deze honden zijn toen in beslag genomen. Het erf stond al geruime tijd onder toezicht in verband met zorgen over het welzijn van de dieren.

Verbeteringen in de huisvesting van paarden
De paarden mochten destijds blijven, op voorwaarde dat hun huisvesting zou verbeteren. Er werden heldere afspraken gemaakt over het beter schoonmaken van de hokken. Tijdens de recente controle op maandagmiddag constateerden de inspecteurs dat de schoonmaakwerkzaamheden daadwerkelijk waren uitgevoerd.

Blijvend toezicht en strengere controles
Ondanks de verbeterde omstandigheden wordt de fokker onder verscherpt toezicht geplaatst. "We vinden het noodzakelijk om een vinger aan de pols te houden bij deze fokker," aldus woordvoerder Bjorn Elsebrock van de NVWA. Vooral gezien de recente situatie met de honden zal de NVWA de komende tijd vaker onaangekondigd controles uitvoeren.

Situatie rondom de honden: verwaarlozing en gevolgen
In totaal werden 84 honden ernstig verwaarloosd aangetroffen. Zij zaten in te kleine benches, waren vervuild en hadden geen schoon drinkwater. De honden werden allemaal in beslag genomen en op kosten van de eigenaar bij verschillende opvangadressen ondergebracht.

Incident tijdens inbeslagname
Bij de inbeslagname van de honden was de politie aanwezig. Twee bewoners werden aangehouden vanwege bedreiging, belediging en mishandeling van een politieagent en een medewerker van de NVWA.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 12:11

Er staan een aantal Ridgebacks online bij Dierenasiel Zwolle.
Die zijn inmiddels zo ver dat ze geadopteerd kunnen worden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 12:28

tienus63 schreef:

Ik zou geen in beslag genomen hond (of ander dier bijv. paard) durven te adopteren uit angst dat de vorige eigenaar op de stoep zou komen te staan.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 13:59

Die krijgen de nieuwe adressen natuurlijk niet dus dat lijkt me niet zo spannend.

Ik begin er zelf nu niet aan omdat mijn senior ridgeback en onze jonge hond een fijn koppel zijn anders had ik het wel aangedurfd.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 14:30

anjali schreef:
tienus63 schreef:

Ik zou geen in beslag genomen hond (of ander dier bijv. paard) durven te adopteren uit angst dat de vorige eigenaar op de stoep zou komen te staan.

Dat is echt onzin.
Het nieuwe adres wordt echt niet gegeven en vaak plaatsen ze een in beslag genomen hond niet eens in dezelfde regio om te voorkomen dat de oude eigenaar zijn hond of kat tegen komt.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 15:35

Bij beilen in het asiel ook al een aantal ridgebacks verwacht ook uit dezelfde lichting. Poeh wat een werk zoveel honden plaatsen!

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 16:27

anjali schreef:
tienus63 schreef:

wat een flauwekul...chipnrs worden eerst op het asiel gezet en dan bij plaatsing word hij over gezet op de nieuwe eigenaar...Dus als jij daar niet aan de deur gaat aanbellen dat je een hond van hun hebt,weet niemand dat.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 17:38

anjali schreef:

Wij hebben ruim 9 jaar geleden een in beslag genomen jonge Turkse herder (Kangal) uit het asiel gehaald. Het asiel zei dat ze totaal geen info over de hond hadden. Herkomst wisten ze niet, leeftijd wisten ze niet, naam niet, of ze gecastreerd was wisten ze ook niet, chip had ze nog niet. Gok was dat ze rond de 1.5 a 2 jaar oud was, en al pups gehad (want flinke tepels).

Gelukkig bleek ze wel opgevoed te zijn, kende "zit" en "lig", had totaal geen voernijd en kon braaf wachten met eten tot wij het oké gaven, was superlief met ons, onze andere hond en katten. Ze werd na een aantal maanden loops.

Kortom, hond die in beslag is genomen, waarbij het verleden niet bekend is, hoeft helemaal geen probleem te zijn. Oude eigenaar komt er nooit achter waar die is geplaatst.
Wij hebben ruim 9 jaar van haar genoten, jammer genoeg afgelopen maandag afscheid moeten nemen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 17:48

Zojuist in de krant gelezen over een oude eigenaar die zijn herplaatste herderpup wilde terughalen . Het werd ruzie met als gevolg 2 dode mensen en 3 dode honden. Wel een aparte situatie en met niets en niemand te vergelijken.