Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Elisa2 schreef:Hoefbevangenheid is alleen geen auto immuunziekte maar hij kan wel wat anders hebben gehad wat daar voor zorgde natuurlijk.
Nek probleem zou EVCM kunnen zijn of artrose in de nek. Vind het jammer dat het zo vaag wordt gebracht.
Elisa2 schreef:Hoefbevangenheid is alleen geen auto immuunziekte maar hij kan wel wat anders hebben gehad wat daar voor zorgde natuurlijk.
Nek probleem zou EVCM kunnen zijn of artrose in de nek. Vind het jammer dat het zo vaag wordt gebracht.
HorsePassion schreef:Altijd verdrietig om een paard te verliezen maar het lijkt tegenwoordig wel een hype dat wanneer een 'bekend' paard ingeslapen is of overleden is dat er geen doodsoorzaak wordt vermeld.
Je wil wel het verdrietige nieuws zo snel mogelijk delen en vind het blijkbaar nodig dat de 'wereld' dit weet maar je vertelt niet het hele verhaal waardoor mensen die met je meeleven in het ongewisse blijven.
Vertel dan niks.
Ik vind het vaak toch een vorm van aandacht vragen.
Elisa2 schreef:Ik heb een filmpje van 17 minuten geprobeerd te volgen..eindconclusie was dat er een hoop genoemd werd maar geen specifieke oorzaken. Ik heb geen geduld om tig filmpjes van 30 minuten te gaan bekijken als er op dezelfde manier verteld wordt. Ieder filmpje zorgt ook voor inkomsten bij een influencer he? Dus wellicht wordt er juist bewust gekozen voor deze strategie. Ik weet het niet, maar ik houdt van kort en krachtig.
HorsePassion schreef:Waarom zou iemand met een bekend paard de reden van inslapen moeten delen om empathie te mogen ontvangen?Altijd verdrietig om een paard te verliezen maar het lijkt tegenwoordig wel een hype dat wanneer een 'bekend' paard ingeslapen is of overleden is dat er geen doodsoorzaak wordt vermeld.
Je wil wel het verdrietige nieuws zo snel mogelijk delen en vind het blijkbaar nodig dat de 'wereld' dit weet maar je vertelt niet het hele verhaal waardoor mensen die met je meeleven in het ongewisse blijven.
Vertel dan niks.
Ik vind het vaak toch een vorm van aandacht vragen.
troi schreef:Ze gaven ook eerder aan dat ze het exacte probleem niet vermeldden omdat ze geen trek hadden in ongevraagde adviezen. 'Heb je (insert obscure methode/poedertje) al geprobeerd want daar heeft mijn buurman goede resultaten mee gehad'.
Het is ontzettend rot om steeds de suggestie te voelen dat je niet alles geprobeerd hebt.
Elisa2 schreef:Ik heb een filmpje van 17 minuten geprobeerd te volgen..eindconclusie was dat er een hoop genoemd werd maar geen specifieke oorzaken. Ik heb geen geduld om tig filmpjes van 30 minuten te gaan bekijken als er op dezelfde manier verteld wordt. Ieder filmpje zorgt ook voor inkomsten bij een influencer he? Dus wellicht wordt er juist bewust gekozen voor deze strategie. Ik weet het niet, maar ik houdt van kort en krachtig.
Madiba schreef:Elisa2 schreef:Ik heb een filmpje van 17 minuten geprobeerd te volgen..eindconclusie was dat er een hoop genoemd werd maar geen specifieke oorzaken. Ik heb geen geduld om tig filmpjes van 30 minuten te gaan bekijken als er op dezelfde manier verteld wordt. Ieder filmpje zorgt ook voor inkomsten bij een influencer he? Dus wellicht wordt er juist bewust gekozen voor deze strategie. Ik weet het niet, maar ik houdt van kort en krachtig.
Klopt. Ik heb heel veel sympathie voor Matt en Jesse en treur met ze mee om het verlies van Emporio (en ik ben zelf ook pas een paard verloren dus ben er extra gevoelig voor), maar dit is zo'n duidelijk verdienmodel. In elk filmpje wordt er massa's reclame overheen gegooid. Youtube betaalt goed als je genoeg volgers hebt. Vandaar dat niet alleen zij maar veel influencers zoveel uitgebreide filmpjes plaatsen waar je dan 100x dezelfde advertenties te zien krijgt.
troi schreef:Ze gaven ook eerder aan dat ze het exacte probleem niet vermeldden omdat ze geen trek hadden in ongevraagde adviezen. 'Heb je (insert obscure methode/poedertje) al geprobeerd want daar heeft mijn buurman goede resultaten mee gehad'. En dat snap ik volkomen!
Madiba schreef:Elisa2 schreef:Ik heb een filmpje van 17 minuten geprobeerd te volgen..eindconclusie was dat er een hoop genoemd werd maar geen specifieke oorzaken. Ik heb geen geduld om tig filmpjes van 30 minuten te gaan bekijken als er op dezelfde manier verteld wordt. Ieder filmpje zorgt ook voor inkomsten bij een influencer he? Dus wellicht wordt er juist bewust gekozen voor deze strategie. Ik weet het niet, maar ik houdt van kort en krachtig.
Klopt. Ik heb heel veel sympathie voor Matt en Jesse en treur met ze mee om het verlies van Emporio (en ik ben zelf ook pas een paard verloren dus ben er extra gevoelig voor), maar dit is zo'n duidelijk verdienmodel. In elk filmpje wordt er massa's reclame overheen gegooid. Youtube betaalt goed als je genoeg volgers hebt. Vandaar dat niet alleen zij maar veel influencers zoveel uitgebreide filmpjes plaatsen waar je dan 100x dezelfde advertenties te zien krijgt.
Madiba schreef:Klopt. Ik heb heel veel sympathie voor Matt en Jesse en treur met ze mee om het verlies van Emporio (en ik ben zelf ook pas een paard verloren dus ben er extra gevoelig voor), maar dit is zo'n duidelijk verdienmodel. In elk filmpje wordt er massa's reclame overheen gegooid. Youtube betaalt goed als je genoeg volgers hebt. Vandaar dat niet alleen zij maar veel influencers zoveel uitgebreide filmpjes plaatsen waar je dan 100x dezelfde advertenties te zien krijgt.
Travel_me schreef:Dat laatste is niet waar hoor. Ze verdienen ook gewoon geld aan advertenties die niet van zichzelf zijn.
MightyJoe schreef:Ja, kanteling maar zijn auto immuun probleem zorgde voor verstoring in de hoefgroei, met daarbij komende infecties. Hij had een verticale scheur, maar er kwam ook een horizontale scheur bij in de kroonrand. Röntgenfoto's lieten zien dat het hoefbeen begon te kantelen en dat de hoefwand begon los te laten, dus ontschoening. Er was een enorme luchtbel te zien op de röntgenfoto, dat was dus de ontschoening.Elisa2 schreef:Ik heb een filmpje van 17 minuten geprobeerd te volgen..eindconclusie was dat er een hoop genoemd werd maar geen specifieke oorzaken. Ik heb geen geduld om tig filmpjes van 30 minuten te gaan bekijken als er op dezelfde manier verteld wordt. Ieder filmpje zorgt ook voor inkomsten bij een influencer he? Dus wellicht wordt er juist bewust gekozen voor deze strategie. Ik weet het niet, maar ik houdt van kort en krachtig.
Hij had meerdere gezondheidsissues. Uiteindelijk is hij ingeslapen aangezien hij plots op 3 benen liep. Röntgenfoto's gemaakt en daarop bleek hij een gekanteld hoefbeen te hebben.(als ik het goed vertaald heb). Dit was niet meer te redden.