Emporio van Matt Harnacke ingeslapen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:56

Sterkte met het verlies.

Als het belangrijk is wat hij had horen we het vast wel, en anders zal het ons wel niets aan gaan. Het lijkt me vreselijk om zo in de spotlight te leven en dat iedereen overal iets van vindt.

HorsePassion

Re: Emporio van Matt Harnacke ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:03

Altijd verdrietig om een paard te verliezen maar het lijkt tegenwoordig wel een hype dat wanneer een 'bekend' paard ingeslapen is of overleden is dat er geen doodsoorzaak wordt vermeld.
Je wil wel het verdrietige nieuws zo snel mogelijk delen en vind het blijkbaar nodig dat de 'wereld' dit weet maar je vertelt niet het hele verhaal waardoor mensen die met je meeleven in het ongewisse blijven.
Vertel dan niks.
Ik vind het vaak toch een vorm van aandacht vragen.

Loeloe01

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:04

Elisa2 schreef:
Hoefbevangenheid is alleen geen auto immuunziekte maar hij kan wel wat anders hebben gehad wat daar voor zorgde natuurlijk.

Nek probleem zou EVCM kunnen zijn of artrose in de nek. Vind het jammer dat het zo vaag wordt gebracht.

Ik had nog niet eerder gehoord van ECVM, dat ga ik eens bekijken. Hoe spijtig deze kwestie ook is, dit is wel hetgeen waar we allemaal weer uit kunnen leren.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:21

Elisa2 schreef:
Hoefbevangenheid is alleen geen auto immuunziekte maar hij kan wel wat anders hebben gehad wat daar voor zorgde natuurlijk.

Nek probleem zou EVCM kunnen zijn of artrose in de nek. Vind het jammer dat het zo vaag wordt gebracht.

Je zou het kanaal erbij kunnen pakken, alles behalve vaag, ongeveer het hele proces en de uitkomst daarvan wordt gedeeld.

Menig topic op Bokt is een stuk meer cryptisch.

HorsePassion schreef:
Altijd verdrietig om een paard te verliezen maar het lijkt tegenwoordig wel een hype dat wanneer een 'bekend' paard ingeslapen is of overleden is dat er geen doodsoorzaak wordt vermeld.
Je wil wel het verdrietige nieuws zo snel mogelijk delen en vind het blijkbaar nodig dat de 'wereld' dit weet maar je vertelt niet het hele verhaal waardoor mensen die met je meeleven in het ongewisse blijven.
Vertel dan niks.

Die heeft hij wel vermeld, in tig YT video's en een uitgebreide van 30 minuten puur over de laatste week...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:33

Ik heb een filmpje van 17 minuten geprobeerd te volgen..eindconclusie was dat er een hoop genoemd werd maar geen specifieke oorzaken. Ik heb geen geduld om tig filmpjes van 30 minuten te gaan bekijken als er op dezelfde manier verteld wordt. Ieder filmpje zorgt ook voor inkomsten bij een influencer he? Dus wellicht wordt er juist bewust gekozen voor deze strategie. Ik weet het niet, maar ik houdt van kort en krachtig. :-)

Keldeo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:56

Maar.. wat boeit het waar aan het dier overleden is? Vraaag je ook bij alle mensen die dood zijn gegaan aan de nabestaanden de details? Of is dan Henk is overleden aan de gevolgen van kanker wel voldoende?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:56

Elisa2 schreef:
Ik heb een filmpje van 17 minuten geprobeerd te volgen..eindconclusie was dat er een hoop genoemd werd maar geen specifieke oorzaken. Ik heb geen geduld om tig filmpjes van 30 minuten te gaan bekijken als er op dezelfde manier verteld wordt. Ieder filmpje zorgt ook voor inkomsten bij een influencer he? Dus wellicht wordt er juist bewust gekozen voor deze strategie. Ik weet het niet, maar ik houdt van kort en krachtig. :-)

Hij had meerdere gezondheidsissues. Uiteindelijk is hij ingeslapen aangezien hij plots op 3 benen liep. Röntgenfoto's gemaakt en daarop bleek hij een gekanteld hoefbeen te hebben.(als ik het goed vertaald heb). Dit was niet meer te redden.
Laatst bijgewerkt door MightyJoe op Gisteren, 09:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:59

Dankjewel! Klinkt inderdaad als hoefbevangenheid en ik snap de keuze.

Keldeo, besef je dat wat je zegt nogal tegenstrijdig klinkt? Aangezien bij Henk de oorzaak al gelijk genoemd word en dat hier niet duidelijk was?

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:06

HorsePassion schreef:
Vertel dan niks.
Waarom zou iemand met een bekend paard de reden van inslapen moeten delen om empathie te mogen ontvangen?
Het is al zwaar genoeg om afscheid te nemen van een zo geliefd paard...
Wat komen er toch rare reacties voorbij.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:12

Ik vraag me meer af waarom je het NIET zou delen? Zeker bij zo'n jong paard lijkt het me normaal dat mensen er vraagtekens bij zetten?

Het kan ook gewoon bruikbare informatie zijn voor mensen die bijv. fokken met dezelfde bloedlijn als het iets erfelijks was. En soms is het dat niet maar gewoon stomme pech, maar waarom niet zeggen? Iedereen begrijpt echt wel dat deze nare beslissingen soms ook gemaakt moeten worden. Als het duidelijk in de begin post van het topic had gestaan was dit topic een stuk korter geweest denk ik..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:15

DDDara schreef:
Sterkte met het verlies.

Als het belangrijk is wat hij had horen we het vast wel, en anders zal het ons wel niets aan gaan. Het lijkt me vreselijk om zo in de spotlight te leven en dat iedereen overal iets van vindt.

Dat is letterlijk zijn werk, toch?

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:18

Omdat rouwen al zwaar genoeg is zonder dat iemand aan de waarom-vragen van anderen moet voldoen.
Hij is niet verplicht om andermans nieuwsgierigheid te stillen.
Misschien vertelt hij het op een later moment.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:26

Ja, dan is het handig om gelijk duidelijk te zijn denk ik of niks te delen denk ik.

Maar goed, ieder z'n weg..ik blijft het triest vinden bij zo'n jong dier en snap hoe naar het is.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:28

Ze gaven ook eerder aan dat ze het exacte probleem niet vermeldden omdat ze geen trek hadden in ongevraagde adviezen. 'Heb je (insert obscure methode/poedertje) al geprobeerd want daar heeft mijn buurman goede resultaten mee gehad'.
Het is ontzettend rot om steeds de suggestie te voelen dat je niet alles geprobeerd hebt.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:33

Klonk mij eerder als een soort coronary band disease (auto-immuun). En dat door de horizontale scheur lucht in de hoef/hoefcapsule aan het loslaten was. Hij verteld er veel over in de video.

Vreselijk!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:34

troi schreef:
Ze gaven ook eerder aan dat ze het exacte probleem niet vermeldden omdat ze geen trek hadden in ongevraagde adviezen. 'Heb je (insert obscure methode/poedertje) al geprobeerd want daar heeft mijn buurman goede resultaten mee gehad'.
Het is ontzettend rot om steeds de suggestie te voelen dat je niet alles geprobeerd hebt.

Daar zijn op Bokt meedere prachtige voorbeelden van te vinden, zelfs een lopend topic. Blijft gek dat mensen die noodzaak voelen.

Of je nu wel of niet in de spotlight staat, je bent niemand die uitleg verschuldigd en doet wat je denkt dat goed is.

Madiba

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:44

Elisa2 schreef:

Klopt. Ik heb heel veel sympathie voor Matt en Jesse en treur met ze mee om het verlies van Emporio (en ik ben zelf ook pas een paard verloren dus ben er extra gevoelig voor), maar dit is zo'n duidelijk verdienmodel. In elk filmpje wordt er massa's reclame overheen gegooid. Youtube betaalt goed als je genoeg volgers hebt. Vandaar dat niet alleen zij maar veel influencers zoveel uitgebreide filmpjes plaatsen waar je dan 100x dezelfde advertenties te zien krijgt.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:51

Madiba schreef:
Elisa2 schreef:

Klopt. Ik heb heel veel sympathie voor Matt en Jesse en treur met ze mee om het verlies van Emporio (en ik ben zelf ook pas een paard verloren dus ben er extra gevoelig voor), maar dit is zo'n duidelijk verdienmodel. In elk filmpje wordt er massa's reclame overheen gegooid. Youtube betaalt goed als je genoeg volgers hebt. Vandaar dat niet alleen zij maar veel influencers zoveel uitgebreide filmpjes plaatsen waar je dan 100x dezelfde advertenties te zien krijgt.

De advertenties worden geregeld door Youtube zelf. Wil je geen advertenties, betaal voor Youtube premium :=

Soms zit er ook een advertentie vanuit Matt/Jesse zelf in, maar in deze video heb ik dat niet gezien.

Contemplate

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:52

troi schreef:
Ze gaven ook eerder aan dat ze het exacte probleem niet vermeldden omdat ze geen trek hadden in ongevraagde adviezen. 'Heb je (insert obscure methode/poedertje) al geprobeerd want daar heeft mijn buurman goede resultaten mee gehad'. En dat snap ik volkomen!

Ik had dit niet mee gekregen, maar dat is volkomen begrijpelijk. Ik doe zelf weinig met social media.
Maat ik denk dat je als social media aanwezigheid moeilijk selectief kan delen als je een wat meer substantiële connectie met / voor je volgers wilt opbouwen. Het maakt de influencer meer menselijk en tastbaar, toch een contrast met de celebrities van vroeger die haast als meer dan menselijk werden afgeschilderd. Ik vind het eigenlijk bewonderenswaardig dat ze die grens kunnen trekken en zich daaraan houden en toch zo'n pijnlijk proces openbaar delen. Een geliefd dier verliezen doet ontzettend pijn en gedachten als "Wat als ik dit had geprobeerd, had ik maar.." gaan toch door je heen. Goed bedoelde adviezen als deze maken dat alleen maar moeilijker. Klinkt alsof het uitstellen was en onvermijdeljjk progressief. Misschien dat je met wat research een aannemelijke aandoening kan vinden die hieraan ten grondslag kan liggen. Blijft dan toch speculatie.

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:15

Madiba schreef:
Elisa2 schreef:

Zouden ze dat echt zo bewust doen? Ik ben van mening dat niemand een ander uitleg schuldig is over zijn of haar paard en de reden van inslapen/overlijden, aan de andere kant begrijp ik ook goed wat jullie zeggen, maar wil niet zo denken over anderen geloof ik. :o

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:19

Madiba schreef:

Die advertenties regelen zij niet maar YT zelf, daar hebben zij geen invloed op. Dat is niet hun verdienmodel maar dat van YT, als je dat niet wilt moet je YT premium nemen.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:27

Dat laatste is niet waar hoor. Ze verdienen ook gewoon geld aan advertenties die niet van zichzelf zijn.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:49

Travel_me schreef:
Dat laatste is niet waar hoor. Ze verdienen ook gewoon geld aan advertenties die niet van zichzelf zijn.

Uiteraard, ze bepalen alleen niet hoeveel advertenties er op een video zitten. Hoe populairder het kanaal, hoe meer advertenties, of langere advertenties.

Maar de bulk van het verdienmodel is écht voor YT.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:40

Noem mij maar ouderwets maar ik snap dat hele influencer gedoe niet zo.
Ik volg helemaal niemand en volg liever de mensen die ik liefheb.

Een paard verliezen is natuurlijk wel enorm triest.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:50

MightyJoe schreef:
Elisa2 schreef:

Hij had meerdere gezondheidsissues. Uiteindelijk is hij ingeslapen aangezien hij plots op 3 benen liep. Röntgenfoto's gemaakt en daarop bleek hij een gekanteld hoefbeen te hebben.(als ik het goed vertaald heb). Dit was niet meer te redden.
Ja, kanteling maar zijn auto immuun probleem zorgde voor verstoring in de hoefgroei, met daarbij komende infecties. Hij had een verticale scheur, maar er kwam ook een horizontale scheur bij in de kroonrand. Röntgenfoto's lieten zien dat het hoefbeen begon te kantelen en dat de hoefwand begon los te laten, dus ontschoening. Er was een enorme luchtbel te zien op de röntgenfoto, dat was dus de ontschoening.
In youtube kan je CC aanzetten (ondertiteling) en in het radartje kun je kiezen voor vertalen naar Dutch/Nederlands.

V.w.b. inkomsten, ik heb overal adblockers aan staan, aan mij verdienen ze niets of niet veel.

Jammer dat er door sommigen zo naar 2 zeer oprechte jongemannen gekeken wordt.
Had Matt het kort en krachtig verteld dan hadden er weer mensen naar de voorgeschiedenis gevraagd. Je kunt als influencer blijkbaar niet voor 100% van de volgers/kijkers goed doen.
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op Gisteren, 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt