Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
JPitty schreef:Babootje schreef:Prachtige foto van een prachtig veulen Quir!
Ik heb de hele inzending en verkiezing gewoon gemist. Maar ik had hier bij de uitslag dan ook nog wel even de plaatsen 2 en 3 verwacht.
Ik heb er geen bezwaar tegen als er AI gebruikt zou zijn en in welke mate. Het gaat mij om de creativiteit. En ook al zou AI hem bewerken, je moet je eigen creativiteit gebruiken om die vertaling te maken.
De plaatsen 2 en 3 staan er wel degelijk in. Onderaan de OP staat de complete top 3 genoemd.

haha1995 schreef:De hele foto geeft gewoon een mooie compositie.Het veulen alleen was denk ik idd ook een mooie foto geweest.En als er bij had gestaan is bewerkt had ik er ook op gestemd. Er staan ook foto,s bij die in mijn ogen overbelicht zijn of niet helemaal haarscherp.Daar zou ik niet op stemmen,en of je nu een compositie veranderd kleuren helder maakt ,touwtjes weg werkt of je kleuren foto in zwart/wit zet.Dat is allemaal bewerken. Het is niet dat Quir een plaatje van internet heeft geplukt en opgegeven als door haar zelf gemaakt... Dan moet je 2 catagorien maken, foto's zoals ze zijn en bewerkte foto's
Quir schreef:Bedankt voor alle stemmen!MarlonNaldo schreef:Gefeliciteerd
Wel onwijs jammer dat een foto met een grote AI bewerking toegelaten word en wint.
Het is geen chatgpt of iets dergelijks. Wel het water onderin met t gras en de boom toegevoegd in photoshop en verder natuurlijk ook bewerkt in photoshop/lightroom. Storende dingen in de achtergrond weg gehaald en zo.
Polly schreef:Dat zou best kunnen maar ik vind dat je erg stellig schrijft dat het met AI is gedaan terwijl de eigenaar van de foto wat anders zegt.
Ik zou het iets minder stellig brengen, dat komt ook wat minder hard over
Oscar schreef:Allereerst van harte gefeliciteerd met het winnen van de Bokaal!
Voor de toekomst gaan we de regels in elk geval nog eens onder de loep nemen. De bewerkingstechnieken zijn in een rap tempo veranderd/verbeterd en we gaan in elk geval ten rade welke kant we op willen als team.