Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
salome schreef:Citaat:Ik ken genoeg zogenaamde goed getrainde paarden waarvan de eigenaar niet eens het equine painface (her)Kent, waarin ook stress is af te lezen.
Sowieso wil toch gewoon niet je paarden bloot stellen aan dronken mensen die je paard willen voeren met weet ik veel wat en erop willen springen etc. Het is niet dat dit nog nooit fout is afgelopen. Ik ben er niet op tegen maar een paar dranghekken en beveiliging lijkt mij geen overbodige luxe.
Volledig trainen op die omstandigheden is eigenlijk niet eens echt mogelijk.
Dat zou voor mij ook een reden zijn om het niet te willen voor mijn paarden. Sowieso zouden paarden niet voor dat soort dingen gebruikt moeten worden. Prima, al die tradities maar dan zonder paarden. Heb ooit ook eens meegedaan met ringsteken, super gestresste merrie die vond dat echt niet leuk. Dus..... Nooit meer zoiets.
fransje23 schreef:DuoPenotti schreef:Ik herken het juist bij mensen die het eerder wel deden:
Zoals bij sommige fanatieke bitlozen want met bit zoveel druk bla bla is zielig bla bla ... euh ja truus dat jij dat hebt heeft een ander dat niet ook.
Of tegen dressuur en western is zoveel beter want zo zwaar in de hand bij dressuur...tja, zegt wat over jou rijden.
Dat soort typjes . En die zie ik hier ook wel voornamelijk tegen zijn.
Soms zijn mensen zoekende naar waar ze zich oke bij voelen om uiteindelijk bij helemaal niet meer rijden uit te komen.
Mensen en hun inzichten kunnen veranderen.
Daar is an sich niets mis mee
fransje23 schreef:Soms zijn mensen zoekende naar waar ze zich oke bij voelen om uiteindelijk bij helemaal niet meer rijden uit te komen.
Mensen en hun inzichten kunnen veranderen.
Daar is an sich niets mis mee