Paardenvoer bevat vaak schadelijke stoffen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 16:06

mysa schreef:
Mungbean schreef:
Nee, ze schrijven in hun artikel dat ze graag meer onderzoek willen naar wisselwerkingen en grenswaarden. Ze vinden dat er meer kennis nodig is.
De journalisten hebben dat aangedikt.

Klopt, dat schrijven ze ook. Maar het stukje waaraan Elisa refereert, staat in het artikel bovenaan onder conclusions:

Conclusions
The study reveals the complexity of biotoxins and chemical residues and their potential risks in marketed equine feeds and underscores the critical need for targeted regulations, routine testing to ensure equine health and welfare.

Ah ja, dank. Dat is inderdaad behoorlijk breed interpreteerbaar.

windsor14

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:10

Ik werk bij een paardenvoer bedrijf, je wilt niet weten hoeveel afgekeurde granen, alsnog worden goedgekeurd door het bedrijf.
Schimmel in de granen gaat er gewoon doorheen, wordt niet naar gekeken. Waar ze des temeer opletten is wat het graan kost ~~}> ~~}> .
Ze willen alleen winst maken, de rest wordt veel mee gerotzooid.
Ik heb 1 vd hoofdbazen hierop aangesproken, en kreeg als antwoord ja maar dat is veel goedkoper.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:15

Mijn paard bleef last houden van wisselende mest, vaak nat.
De dierenartsen konden niks vinden en diverse pre- en probiotica deed wel iets, maar gaven niet het gewenste resultaat op langere termijn.

Ze krijgt nu al een paar maanden een mycotoxine binder en haar mestballen zijn prachtig sindsdien, én ze is een stuk relaxter geworden in de omgang. Zij is dus duidelijk heel gevoelig voor mycotoxinen.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20 min geleden

windsor14 schreef:
Ik werk bij een paardenvoer bedrijf, je wilt niet weten hoeveel afgekeurde granen, alsnog worden goedgekeurd door het bedrijf.
Schimmel in de granen gaat er gewoon doorheen, wordt niet naar gekeken. Waar ze des temeer opletten is wat het graan kost ~~}> ~~}> .
Ze willen alleen winst maken, de rest wordt veel mee gerotzooid.
Ik heb 1 vd hoofdbazen hierop aangesproken, en kreeg als antwoord ja maar dat is veel goedkoper.

Goh dan ben ik wel benieuwd voor welk bedrijf jij werkt, want het paardenvoer bedrijf waar ik voor werk is hier juist héél strikt op en keurt dat soort dingen dus wel af. Hebben oa hun eigen lab zodat ze zelf hun eigen analyses op hygiene en oa verboden substanties (BETA NOPS) kunnen testen zonder wachttijden van commerciele labs. Elke batch wordt standaard getest en we hebben dus inderdaad wel eens gehad dat we al een product in het magazijn binnen hadden kregen die daarna niet meer verkocht mocht worden :j

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 7 min geleden

Mijn vriend werkt voor een bedrijf dat veevoer maakt.
Maar wat hierboven beschreven is gebeurt echt niet.
Ze hebben ook wel eens vracht terug gebracht naar Antwerpen omdat het niet oké was.
En dan word de wagen gereinigd voordat er nieuw voer in komt.

En zou dus ook wel willen weten welk merk dat doet. Want dat wil ik niet voeren.
Echt niet de gang van zaken