[FOTO] Horse Event Pro zaterdag 6 september 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Re: [FOTO] Horse Event Pro zaterdag 6 september 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 19:35

Wat een mooi overzicht, leuk geschreven en mooie foto's.
Wie zou jij vaker terug willen zien op HE?

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 05:06

Leuke rapportage Marlies!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 07:55

Bellatrix schreef:
Ze zei wel dat je met een stang minder in moet werken maar dat ook zij hem er wel es wat bijpakt.

We zijn allemaal mensen en niemand is heilig. :+

Oja ik doelde eigenlijk in de laatste alinea op Parelli. Zie dat ik het wat onduidelijk opgeschreven heb. :o

Lithya, ja daarom kunnen mensen hier in NL soms wat problemen krijgen met import paarden die daar beleerd zijn. Hier zijn we een contact teugel gewend en die gaan dan alleen maar harder haha.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 18:21

Ik was in de avond bij Pat Parelli, ik vond het erg leuk hem een keer live te zien. Hij had het alleen wel steeds over 'zijn vrouw Cath' en ik maar denken: "Heet ze niet Linda, dan?" Dus daar moest ik nog even de roddels op naslaan, maar nu snap ik het. Mensen vragen hem natuurlijk steeds hoe het met Linda is.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-25 18:31

Leg uit dan? :+

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 20:01

Ik heb dit jaar als standhouder gestaan, mijn viel vooral op dat het alles behalve druk was. Ik ben erg benieuwd naar komend weekend..

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 20:06

Linda is al een poosje weg bij Pat Parelli :). Ik volg haar tegenwoordig. Sinds Linda weg is uit de Parelli-organisatie lijkt alle creativiteit er ook uit, en Linda is meer "into dressage", dat past mij toch beter. Mocht zij ooit naar Horse event komen dan ga ik ook eens een keer :))

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 07:05

Leuk verslag! :)

Wij waren er het hele weekend en hebben 2 clinics mogen geven. Wij hebben het ontzettend naar ons zin gehad.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 09:29

prompter schreef:
Linda is al een poosje weg bij Pat Parelli :). Ik volg haar tegenwoordig. Sinds Linda weg is uit de Parelli-organisatie lijkt alle creativiteit er ook uit, en Linda is meer "into dressage", dat past mij toch beter. Mocht zij ooit naar Horse event komen dan ga ik ook eens een keer :))

Dat, en ze is oprichtster van happy Horse Happy Life (HHHL) geworden.

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 14:18

Loody schreef:
Leuk verslag! :)

Wij waren er het hele weekend en hebben 2 clinics mogen geven. Wij hebben het ontzettend naar ons zin gehad.

Wij waren zaterdag bij jouw clinic, erg leuk. Mijn dochter is erg enthousiast.
Wel erg jammer dat de horse&dog trail overlapte met Pat Parelli. Dit jaar ook erg weinig belangstelling voor de western disciplines.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 23:00

Wat een leuk verslag Marlies! En ook toffe foto's van mijn clinic! Ik was zaterdag niet fit, dus kwam niet goed in mijn verhaal, maar gelukkig namen de paarden het grotendeels over en hebben ze toch nog een hele toffe clinic gegeven waar ik ook aan mee mocht doen :D

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:09

Citaat:
Wij waren zaterdag bij jouw clinic, erg leuk. Mijn dochter is erg enthousiast.
Wel erg jammer dat de horse&dog trail overlapte met Pat Parelli. Dit jaar ook erg weinig belangstelling voor de western disciplines.

Wat leuk dat jullie hebben gekeken :D wij hebben lol gehad. Er zijn idd weinig western disciplines op HE maar wel een aantal gezien, zoals Pat en Trudy.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 08:12

Ik moest kiezen tussen Pat en jou, jullie waren tegelijk. Ik had jou moeten kiezen. :+

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:09

Bellatrix schreef:
Ik moest kiezen tussen Pat en jou, jullie waren tegelijk. Ik had jou moeten kiezen. :+

Hihi volgende keer beter *D

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:53

Trudy was er alleen op de zondag denk ik, niet op de zaterdag?
Toch komt er best wat publiek naar de western demo's kijken, jammer dat er niet meer zijn.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 13:56

Klopt, ze was er zaterdag niet, anders had ik haar ingepland.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:43

Zunzuncito schreef:
prompter schreef:

Dat, en ze is oprichtster van happy Horse Happy Life (HHHL) geworden.

Linda met de filmpjes waar ze op een aangebonden paard blijft meppen? Die Linda?
Heb van beide nooit anders geweten dat de methodes echt niet zacht waren. Duidelijk en consequent betekent niet zacht. := Pat is in zijn boek daar ook eerlijk over dat een zachte hand niet met elk paard goed gaat.

Jolanda Adelaar begrijp ik nog steeds de populariteit niet van. Da’s niet ‘een beetje de spoor’ er in. :=

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:48

Dat was geen aangebonden paard Ayasha, en het was geen meppen, maar zwiepen met het halstertouw. Nee het was geen fijn gezicht, maar dat paard wou volgens mij bovenop zijn eigenaar springen, daarom werd hij teruggedirigeerd.

Ik heb haar meerdere keren live ontmoet en zelden een prettigere en fijnere instructrice meegemaakt, met ontzettend veel gevoel voor elk individueel paard. Die Linda dus.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:57

prompter schreef:
Dat was geen aangebonden paard Ayasha, en het was geen meppen, maar zwiepen met het halstertouw. Nee het was geen fijn gezicht, maar dat paard wou volgens mij bovenop zijn eigenaar springen, daarom werd hij teruggedirigeerd.

Ik heb haar meerdere keren live ontmoet en zelden een prettigere en fijnere instructrice meegemaakt, met ontzettend veel gevoel voor elk individueel paard. Die Linda dus.

Dan hebben wij andere filmpjes gezien want dat dier waar ik het over had werd echt wel geraakt.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:12

Geloof me, ik heb ál haar video's gezien, en dit is de enige waarbij ik ook geen prettig gevoel kreeg. Maar het was zwiepen met een touw, geen zweep of wat dan ook. Het touw kwam wel tegen hem aan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:36

prompter schreef:
Geloof me, ik heb ál haar video's gezien, en dit is de enige waarbij ik ook geen prettig gevoel kreeg. Maar het was zwiepen met een touw, geen zweep of wat dan ook. Het touw kwam wel tegen hem aan.

Dus hij werd geraakt dat is toch wat ik zeg? :?
Als die aanviel was het een lief dier want heb hier een merrie staan die raad geweten had met die aanpak. Nee niet recht l*llen wat krom is omdat het NH genoemd wordt.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:39

Dan verschillen jij en ik van mening, en dat kan. Ik heb de DVD waar die video op staat hier in huis en meerdere keren gezien. Het dier stond niet vast en er werd gestopt toen het dier stopte met naar voren komen. Fraai? Nee. Voldoende om Linda Parelli zo'n 15 jaar na deze video nog af te serveren? Voor mij ook nee.