Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Marilu schreef:Ik lees en volg even mee, omdat ik eigenlijk nog altijd niet goed snap wat die equicoaching inhoudt.
Ik weet dat coaching met paarden tegenwoordig ín is, maar ik snap het concept dus niet.
Mij lijkt het eigenlijk eerder een verdienmodel.
Office, ik heb het filmpje (met betrekking tot de paarden) bekeken.
Ik vind het raar en spijtig dat dit door de coach in kwestie afgedaan wordt als een afwijzing van Kim-Lian. Ik zie gewoon een paard dat geen zin heeft in dit gedoe en het gewoon - zoals we in het Vlaams zeggen - aftrapt. Dat is toch geen persoonlijke afwijzing van die Kim-Lian, maar gewoon hoe het paard zich op dat moment voelt. Ik ben er vrij zeker van dat het paard op gelijk wie hetzelfde had gereageerd, want de coach laat Kim-Lian gewoon recht op dat paard afstappen, terwijl iemand die meer van paarden kent en weet hoe ze denken, heel wat voorzichtiger toenadering zou gezocht hebben en niet rechtstreeks naar het paard zou stappen en al zeker niet het direct zou beginnen aaien.
Ik denk dat je op die manier heel veel reacties kunt losweken bij een paard, die niks te maken hebben met de persoon die op dat moment gecoacht wordt.
Lichaamstaal is heel belangrijk voor paarden en iemand die niet weet hoe een paard denkt, houdt daar dus uiteraard helemaal geen rekening mee, met logische reacties tot gevolg.
Marilu schreef:Ik lees en volg even mee, omdat ik eigenlijk nog altijd niet goed snap wat die equicoaching inhoudt.