Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
CharleyT schreef:AppleSter schreef:Ik ook….Verschrikkelijk om een drachtig dier te slachten. Maar uiteraard krijgt Staatsbosbeheer gelijk… Ik had niet anders verwacht.
Waarom is dit 'verschrikkelijk' in vergelijking met niet drachtige merrie slachten?
janderegelaa schreef:Staatsbosbeheer is gewoon overheid dus dat is vestzak-broekzak. Natuurmonumenten is non-profit. Ze verdienen dus beiden niets. Informeer jezelf beter.
Malenka schreef:Elisa2 schreef:Jawel, want er gaat een hoop belastingsgeld naar toe: https://boerburgerbeweging.nl/fractieni ... rsplassen/
Ik zie hier geen bedragen genoemd worden?
Natuurlijk gaat er belastinggeld naar het onderhouden van natuurgebieden. Dat betekent nog niet dat ze er omkomen in het geld. Als dat wel zo zou zijn dan zouden er veel bedrijfsmatige natuurgebieden zijn. We leven in een kapitalistische maatschappij dus die kans zou men echt niet onbenut laten.
Stel dat ze inderdaad €300,- voor een slachtpaard krijgen. Dan leveren 50 paarden slechts €15000,- op. Daar kun je nog niet eens 1 boswachter een jaar van betalen. En dan neem je alle andere gemaakte kosten daar ook niet in mee.
Lieser schreef:janderegelaa schreef:Staatsbosbeheer is gewoon overheid dus dat is vestzak-broekzak. Natuurmonumenten is non-profit. Ze verdienen dus beiden niets. Informeer jezelf beter.
Non-profit betekent geen winst. Niet dat er geen salarissen worden betaald. Natuurmonumenten heeft 120 miljoen euro per jaar als inkomsten. De directeur verdient 2 ton.
Je laatste zin is een persoonlijke aanval, dus ik tem.
CharleyT schreef:Elisa2 schreef:
Tsja, wat denk je dat politie en brandweer kosten per jaar. Even voor de duidelijkheid:
Wie is de eigenaar van Staatsbosbeheer?
Staatsbosbeheer is een zelfstandige publiekrechtelijke organisatie met een wettelijke taak, vallend binnen het domein van het ministerie van LVVN.
Malenka schreef:Daarmee beheren ze bijna 270.000ha en hebben ze 1400 mensen in dienst.
[ Afbeelding ]
Ja, het is veel geld. Maar voor zo veel natuur? Dat denk ik niet.
Van diezelfde verantwoordings pagina:
[ Afbeelding ]
Zullen we stoppen met doen alsof natuur big business is?
Elisa2 schreef:Malenka schreef:Daarmee beheren ze bijna 270.000ha en hebben ze 1400 mensen in dienst.
[ Afbeelding ]
Ja, het is veel geld. Maar voor zo veel natuur? Dat denk ik niet.
Van diezelfde verantwoordings pagina:
[ Afbeelding ]
Zullen we stoppen met doen alsof natuur big business is?
Wij van WC eend...
Malenka schreef:Elisa2 schreef:
Juist... En een AI antwoord neem je wel serieus. Dit heeft geen zin zo, we wijken al behoorlijk af van het hoofdonderwerp en nu worden het oneliners. Ik denk dat ik op dit punt beter kan stoppen. Dankjewel voor je tijd.
Jolliegirl schreef:CharleyT schreef:
Waarom is dit 'verschrikkelijk' in vergelijking met niet drachtige merrie slachten?
Is dit een oprechte vraag?
We gaan even uit van een levensvatbaar veulen richting einde dracht he...
Malenka schreef:Lees mijn bericht nog eens. Ik zeg ook dat ze dieren weghalen nadat daar commotie over is ontstaan. Maar dat (grotendeels) diezelfde groep mensen dan vervolgens ook weer boos is over de gevolgen daarvan. Het kan nooit allemaal goed zijn. Er is geen perfecte oplossing.
En nee, dat kan niet want als er alleen merries lopen en ze zijn niet drachtig en zogen niet dan vallen ze in de zomer bevangen om. Bovendien moet er ook nieuwe aanwas zijn om de kudde is stand te houden en is de dynamiek en daarmee het gedrag van zo'n kudde dan heel anders. Het is allemaal niet zo simpel en zwart-wit.