Man zwaargewond na trap van paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 17:59

Lieser schreef:
Nouvel schreef:
Smeden worden steeds schaarser, het is een zwaar beroep met een groot risico daar mogen we wel een beetje zuinig en respectvol mee om gaan.

+1

Dus dit !
En een beetje meedenken en meeleven mag ook

Ik zie ook steeds vaker dat mensen hun paard weinig opvoeding geven qua voetjes optillen en de smid het maar moet uitzoeken
Dat kan en mag niet

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 19:13

speurneusc schreef:
waar zeg ik dat het niet erg is??? ik hemel het niet op zoals velen hier.
Maar vind als je op die manier onder een paard zit meeste tijd, dat je best voorzichtig mag/kan/moet zijn. Maar tegenwoordig kan iedereen bekapcursusje doen en zich bekapper noemen en ja dan komen dit soort dingen wel vaker voor.

Wow, je eerste reactie was al erg bot, maar nu doe je aannames die op niets gebaseerd zijn.
Een beetje meeleven zou wel respectvol zijn.
Ik hoop alvast dat deze persoon, smid of niet, bekwaam bekapper of niet, goed herstelt !

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:55

Natascha schreef:
Er staat toch nergens dat het een smit is of lees ik daar overheen? Ik lees dat hij aan het bekappen was.
Ik bekap mijn eigen paarden ook en kan me best voorstellen dat een paard, als hij bijvoorbeeld door een wesp gestoken wordt tijdens het bekappen, lomp uit de hoek kan komen.
Sterkte voor de man iig

Een smit is het sowieso niet.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:00

wat een rotreacties soms zeg
dan mag je niets meer posten van dit soort ongelukken want "tja, risico van de hobby", "tja, risico van deelnemen aan verkeer", ... noem maar op
In het kort, "tja, risico van leven..." Dus allemaal zwijgen als er een ongeluk is geweest..
Bah

Ik hoop dat de man goed hersteld en de verwondingen meevallen.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:28

pillow schreef:
Natascha schreef:
Er staat toch nergens dat het een smit is of lees ik daar overheen? Ik lees dat hij aan het bekappen was.
Ik bekap mijn eigen paarden ook en kan me best voorstellen dat een paard, als hij bijvoorbeeld door een wesp gestoken wordt tijdens het bekappen, lomp uit de hoek kan komen.
Sterkte voor de man iig

Een smit is het sowieso niet.

als iemand die moeite heeft met spelling en dyslexie heeft vind ik dit een hele irritante en vervelende opmerking

Sowieso al die rot reacties op iemand die een ongeluk heeft gehad. Medeleven is ver te zoeken. Je zou toch anders verwachten van paardenmensen

amke1305

Re: Man zwaargewond na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:15

Man is hoefsmid en een goede ook. Hij was bezig met een jong paard dat nog niet goed balans kan houden. Paard is ondanks steun omgevallen en hij is vol onder het paard gekomen. Zware kwetsuur aan romp en longen. Maar wel bij kennis en van wat ik hoor komt het wss wel goed. Maar grote schrik voor alle partijen. (Paard mankeert niets en is de dag er na door een andere hoefsmid alsnog bekapt).

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:19

Het is natuurlijk DE oplossing voor alle ongelukken: gewoon wat voorzichtiger zijn. Zo simpel kan het zijn. Als iedereen dit historische advies toepast, heeft binnen no time niemand nog ongelukken of pech.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:26

amke1305 schreef:
Man is hoefsmid en een goede ook. Hij was bezig met een jong paard dat nog niet goed balans kan houden. Paard is ondanks steun omgevallen en hij is vol onder het paard gekomen. Zware kwetsuur aan romp en longen. Maar wel bij kennis en van wat ik hoor komt het wss wel goed. Maar grote schrik voor alle partijen. (Paard mankeert niets en is de dag er na door een andere hoefsmid alsnog bekapt).

Heftig hoor, zulke dingen kunnen zo snel gaan…
Hopelijk herstelt hij goed en kan en durft hij zijn werk nog te doen straks.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:01

amke1305 schreef:

Oef, wat een rot ongeluk! Hoop inderdaad voor hem dat het goed komt.

Vraag me wel af of dat paard medisch wel oke is? Ze vallen niet zomaar om..