[BE] Wolven doden twee pony’s in België

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 14:29

Art_Ificious schreef:
Femke_Tweety schreef:
Is allemaal vrij dicht bij elkaar eigenlijk.

Er is daar ergens een wolf of een roedel die door lijkt te hebben dat paarden makkelijke prooi zijn.

Volgens mij de Hechtel-Eeksel - Houthalen-Helchteren groep?

In die regio denk ik idd aan die roedel. Het werd in de beginjaren ook roedel Hechtel-Eksel genoemd bij de dna resultaten.
Maar inmiddels wordt er alleen een nummer gemeld (elke wolf heeft een uniek nummer).
Ik zag dat er tegenwoordig ook enorm veel aanvallen zijn geweest in Antwerpen (Wuustwezel en Brecht). Bijna allemaal dezelfde wolf ook wat DNA betreft: GW3449f

GW4808f was in Limburg, Maasmechelen.
GW2398f en GW1479f waren in Limburg Bocholt

[ Afbeelding ]

OMG Wat heftig !!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 13:06

Martina67 schreef:
Gisteren een bericht via whatsapp dat in Peer (B) ook een pony omgebracht is door een wolf.

Wat ik een kwalijke zaak overigens vind is het feit dat wolvenvriendjes die beesten namen geven.
Emma kennelijk eentje in België, Bram in NL (die een kind gegrepen heeft) en daarom beschermd wordt (mensen mogen de bossen niet meer in op utrechtse heuvelrug)
Gloria in Duitsland, daarvoor was in elk geval een afschotvergunning maar of ze het mormrl ondertussen hebben is mij onbekend.

Ondertussen worden die wolven net zo brutaal als de ratten en kijken we met z'n alle toe zonder actie.
Mensen! "Wij zijn de staat!, de bestuurders en NGO's (niet regeringsorganisaties) hebben te doen wat wij willen en niet wat er in achterkamertjes belokstoofd wordt door - zeg het maar beter niet -

Die arme kinderen wiens pony vermoord is, misselijk ben ik ervan.

De club die protesteerde tegen het afschieten van de wolf had ook een héél sielugh cartoonplaatje gepost van 3 wolvenwelpjes bij hun doodgeschoten vader.

Alsof schapen en pony's niets voelen als ze levend opengetrokken worden. -O-
Ik vermoed trouwens dat de roedels hier te klein zijn om dieren sowieso snel te kunnen doden, best kans dus dat herten/reeën en zwijnen vreselijk lijden voor ze eindelijk dood zijn.

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 14:45

Femke_Tweety schreef:
Dat is 2x dicht bij elkaar.

Hopen dat de wolven daar niet de smaak van paarden te pakken hebben en zich er vaker op toeleggen :n

Wat denk je zelf?
Zeker heeft die Wolf de smaak te pakken!

Nu binnen 1 week al 4 meldingen 1xNL
3x België(alle 3 niet heel ver uiteen) via de waarschuwings app op mijn telefoon.

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 14:46

Zoolgangster schreef:
Martina67 schreef:
Gisteren een bericht via whatsapp dat in Peer (B) ook een pony omgebracht is door een wolf.

Wat ik een kwalijke zaak overigens vind is het feit dat wolvenvriendjes die beesten namen geven.
Emma kennelijk eentje in België, Bram in NL (die een kind gegrepen heeft) en daarom beschermd wordt (mensen mogen de bossen niet meer in op utrechtse heuvelrug)
Gloria in Duitsland, daarvoor was in elk geval een afschotvergunning maar of ze het mormrl ondertussen hebben is mij onbekend.

Ondertussen worden die wolven net zo brutaal als de ratten en kijken we met z'n alle toe zonder actie.
Mensen! "Wij zijn de staat!, de bestuurders en NGO's (niet regeringsorganisaties) hebben te doen wat wij willen en niet wat er in achterkamertjes belokstoofd wordt door - zeg het maar beter niet -

Die arme kinderen wiens pony vermoord is, misselijk ben ik ervan.

De club die protesteerde tegen het afschieten van de wolf had ook een héél sielugh cartoonplaatje gepost van 3 wolvenwelpjes bij hun doodgeschoten vader.

Alsof schapen en pony's niets voelen als ze levend opengetrokken worden. -O-
Ik vermoed trouwens dat de roedels hier te klein zijn om dieren sowieso snel te kunnen doden, best kans dus dat herten/reeën en zwijnen vreselijk lijden voor ze eindelijk dood zijn.

Zeker weten dat ze lijden.
Ik heb op een video van een jager eens gehoord hoe een hert gilde van ellende voor de jager het dier verlostte na een wolven aanval.

Martina67

Re: [BE] Wolven doden twee pony’s in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 14:50

Hoe lang nog tot diereneigenaren eindelijk dieLinks Groene op wolvenaanvallen geilede misdadigers stopt. (Sorry voor mijn woordgebruik maar ik kan het niet meer anders verwoorden)

Kinderen, vee, ponys paarden, schapen noem maar op wordt door die half-wolven verscheurd en de dierhouder is het schuld volgens die doorgeknalde idioten.

Sta op mensen! Genoeg is genoeg, wordt wakker.

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 16:20

Martina67 schreef:
Femke_Tweety schreef:
Dat is 2x dicht bij elkaar.

Hopen dat de wolven daar niet de smaak van paarden te pakken hebben en zich er vaker op toeleggen :n

Wat denk je zelf?
Zeker heeft die Wolf de smaak te pakken!

Nu binnen 1 week al 4 meldingen 1xNL
3x België(alle 3 niet heel ver uiteen) via de waarschuwings app op mijn telefoon.

Er zijn vannacht nog twee pony's vermoord. Ook in Linde bij Peer (BE). Dus dezelfde locatie als de laatste.
Zie het Wolventopic voor meer informatie.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 16:44

Idd.
Helaas ook weer reacties dat mensen maar moeten zorgen dat de wolf er niet aan kan. Je kan je dieren toch niet 24/7 ophokken voor een stelletje wolven.
En de zogenaamde wolfwerende rasters zijn al helemaal lachwekkend, 1m20 hoog springt een wolf ook gewoon overheen.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 21:25

Art_Ificious schreef:
Idd.
Helaas ook weer reacties dat mensen maar moeten zorgen dat de wolf er niet aan kan. Je kan je dieren toch niet 24/7 ophokken voor een stelletje wolven.
En de zogenaamde wolfwerende rasters zijn al helemaal lachwekkend, 1m20 hoog springt een wolf ook gewoon overheen.

Daar sprint een normale hond nog met gemak over heen