Aangepast Hippiadeprogramma op donderdag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 22:32

Je hebt te maken met de kring-en regiokampioenschappen die eraan vooraf gaan. Dus eerder lukt niet en later wordt lastig omdat dan de scholen weer beginnen, je alles in de weekenden moet stoppen en er ook mensen zijn die bv niet op de zondag willen starten. Veel mensen plannen hun vakanties zelfs om de hippiade heen, en daarnaast heeft Ermelo meer programma’s lopen dan alleen het NK. De ruimtes worden ook gebruikt voor bv de EPTM merries en denk aan alle officials en andere functies die je weer opnieuw moet inplannen. Dus ‘even’ verplaatsen is niet zo makkelijk gedaan.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 22:42

Het is natuurlijk ook iets van de laatste jaren dat het steeds warmer wordt in de zomer. Maar in warme landen zoals Spanje rijden ze dan of indoor of s, avonds. Zoiets zou ook nog kunnen wellicht..

Ik snap wel dat verplaatsen niet zo makkelijk is, alleen als het ieder jaar een terugkerend dilemma is dan is het wel wijs om aan andere oplossingen te denken.

Cioccolato

Re: Aangepast Hippiadeprogramma op donderdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 23:16

Ik heb ooit ergens anders moeten rijden omdat in Ermelo het terrein blank stond.
Dán kan het wel. Dus het kán zeker wel, het is alleen wel een heel gedoe en je loopt kans ergens anders te moeten rijden. Als kind vond ik dat oprecht erg jammer, nu als volwassene zou het me niet boeien.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 23:34

Het is ook een beetje oneerlijke concurrentie. Paarden die van ver komen en 2 uur op een hete trailer hebben gestaan of een half uurtje.

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 07:19

Als ik moet kiezen tussen mijn ego of het belang van mijn paard, kies ik altijd voor het belang van mijn paard.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 07:52

Electra63 schreef:
Het is ook een beetje oneerlijke concurrentie. Paarden die van ver komen en 2 uur op een hete trailer hebben gestaan of een half uurtje.

Iedereen heeft de optie om een stal op het terrein of in de buurt te regelen voor de avond ervoor, juist om reistijd en/of stress te voorkomen. Dat niet iedereen dit kan/wil is wat anders. In het vraagprogramma en op de website staat dit altijd keurig vermeld. Voor ons is het een klein uurtje rijden (dit jaar zijn we er niet), maar ondanks vrachtwagen met airco, zetten we de paarden daar op stal of brengen ze een dag eerder. KNHS zal samen met de forums echt wel nadenken over toekomstige oplossingen, want dergelijk warme dagen gaan alleen maar vaker voorkomen.

Noesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 12:00

Is er hier misschien iemand die de livestream werkend heeft gekregen via het gratis KNHS account bij H&C ? Heb het account aangemaakt, maar kan geen livestream openen.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 12:19

Nee, hier werkt hij ook niet. Terwijl dat dinsdag wel het geval was.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 12:28

Zend Clipmyhorse het niet uit?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 12:32

Nee, die zenden het niet meer uit. De KNHS heeft sinds kort een samenwerking met Horse & Country. En daar kun je via je lidnummer bepaalde evenementen gratis bekijken. Voor andere evenementen moet je dan wel weer betalen. Had het ook liever via Clipmyhorse gezien. Ga geen 2 abonnementen nemen op bepaalde evenementen te zien. En aangezien je via Clipmyhorse de internationale kampioenschappen kunt zien, blijf ik daar lid van

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 12:46

Dat snap ik helemaal! Vind dit ook wel een aparte constructie zo.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 12:47

Noesie schreef:
Is er hier misschien iemand die de livestream werkend heeft gekregen via het gratis KNHS account bij H&C ? Heb het account aangemaakt, maar kan geen livestream openen.

Hij doet het weer. Maar is in tegenstelling tot hoe het bij Clipmyhorse was, maar 1 baan die te zien is.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 12:48

Elisa2 schreef:
Dat snap ik helemaal! Vind dit ook wel een aparte constructie zo.

Ik ook. Was ook nog niet zo lang geleden dat dit bekend is geworden. Stond namelijk eerst wel gewoon bij Clipmyhorse dat ze het uit zouden zenden.

Noesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 12:48

FriesWytske schreef:
Noesie schreef:

Hij doet het weer. Maar is in tegenstelling tot hoe het bij Clipmyhorse was, maar 1 baan die te zien is.

Bij mij doet hij het nu ook.
Kan wel 2 verschillende ringen zien.

Had alleen de hoop dat ze ook B paarden uit zouden zenden, maar zie alleen maar pony's tot nu toe. :o

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 12:50

Ik zie ook 2 banen van de pony's, maar bij Clipmyhorse hadden ze altijd 2 livestreams van 2 banen. Plus het geluid was veel beter.

Zie nu inderdaad ook 2 livestreams.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 13:13

Heb even op de startlijsten gekeken. Maar denk dat ze deze 2 banen hebben gekozen, omdat daar later deze week de Z in wordt gestart.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 13:43

gaan we nou van
"dit kan echt niet KNHS" naar "waar kan ik de proeven zien"
die vind ik ook wel heel bijzonder.

ik vind ook dat de KNHS de knoop had moeten doorhakken en de wedstrijd had moeten verplaatsen.
lezend met dat je je paard ook eerder kan brengen en later weer ophalen is ook een optie. de hele dag dan met je paard stappen is niet echt fijn.

ik sta niet voor de keuze. maar anders de avond ervoor brengen (in het donker al bijna). s ochtends vroeg proefje rijden. paard hele dag op stal en dan 's avonds weer naar huis. maar ja er zal wel niet voor iedereen plek zijn.

vooral het trailierrijden en daar staan in de trailer lijkt me echt not done. en met de kampioenschappen is dat veel meer aan de orde dan bij andere wedstrijden (in de regio ben je vaak snel weer thuis en op internationale wedstrijden zijn de paarden daar al langer).

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 14:01

Joltsje schreef:
gaan we nou van
"dit kan echt niet KNHS" naar "waar kan ik de proeven zien"
die vind ik ook wel heel bijzonder.

Ik ging een paar keer naar de vorige pagina om te kijken of ik niet op de een of andere manier in een heel ander topic terecht was gekomen. :')

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 16:36

Ze mogen niet op de trailer/ wagen blijven staan tenzij er airco is.

Dat het nu het door is gegaan over is gegaan naar waar het uitgezonden wordt vind ik niet zo,n raar bruggetje.

Sanano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 20:23

Waarom niet verplaatsen en inderdaad als het te nat is kan het wel thuis hou je er zo veel mogelijk rekening mee is toch niet te doen met deze hitte

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 21:04

Hadden er al een boel uit Friesland zich afgemeld las ik. Gelukkig zijn er nog mensen met gezond verstand. Welzijn gaat boven roem, ervaring en sociale verplichtingen. Of zo hoort het te zijn. Jammer dat niet iedereen het daarmee eens is.

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 00:21

denisesilver schreef:
Hadden er al een boel uit Friesland zich afgemeld las ik. Gelukkig zijn er nog mensen met gezond verstand. Welzijn gaat boven roem, ervaring en sociale verplichtingen. Of zo hoort het te zijn. Jammer dat niet iedereen het daarmee eens is.

Klopt! Mensen die ik ken hebben zich afgemeld (friesland). Is ook de enige juiste keuze!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 08:37

Zag dat de KNHS ook reacties verwijdert onder berichten.
Heel bijzonder.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 08:55

raket schreef:
Zag dat de KNHS ook reacties verwijdert onder berichten.
Heel bijzonder.

Klopt iemand had best onaardig gereageerd op faye die in de b kampioen was geworden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 08:56

Dat is ook niet leuk, op social media zitten best veel toetsenbordridders, dus ik snap het ergers nog wel dat ze reacties verwijderen.