Angstige momenten voor Bokker met paard en hond vanwege wolf

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nickee_ooe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 19:26

KimD schreef:
Had ze een rode regenjas aan en een mandje bij zich? :o

Sorry, maar dit klinkt toch helemaal niet geloofwaardig? Slaan met een tak op de grond, en een wapperende regenjas maar een kleurrijke paraplu, die een wolf niet als kleurrijk ziet overigens laat hem terugdeinzen en vertrekken?

Ik ben absoluut niet voor, of tegen de wolf, maar als ik deze berichten lees dan vraag ik me af of de 'geen wolf' mensen vooral niet alles proberen aan te dikken. Laat ik duidelijk zijn, dat vraag ik persoonlijk mij af, ik zeg niet dat het zo is! ;)

Echt nu? Wees blij dat het jou niet overkomt en dat ze haar ervaringen deelt om anderen te waarschuwen..

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 19:28

KimD schreef:
Had ze een rode regenjas aan en een mandje bij zich? :o

Sorry, maar dit klinkt toch helemaal niet geloofwaardig? Slaan met een tak op de grond, en een wapperende regenjas maar een kleurrijke paraplu, die een wolf niet als kleurrijk ziet overigens laat hem terugdeinzen en vertrekken?

Ik ben absoluut niet voor, of tegen de wolf, maar als ik deze berichten lees dan vraag ik me af of de 'geen wolf' mensen vooral niet alles proberen aan te dikken. Laat ik duidelijk zijn, dat vraag ik persoonlijk mij af, ik zeg niet dat het zo is! ;)

Zo wat een bout reactie joh, gaat ie lekker? Waarom zouden we het aandikken volgens jou, leg eens uit.
Laatst bijgewerkt door Wintu op 05-08-25 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 19:32

Ik ben helemaal niet van de wel of geen wolf discussie maar de kant die anti-wolf is mag dus wel alle uitspraken, acties en beweringen strak, streng en scherp ter discussie stellen maar andere kanten zijn niet gewenst? Kijk eens naar de reacties op mijn reactie, geen onderbouwde tegenargumenten maar direct lekker knuppelen. Be my guest, zo zal de anti-wolf zeker serieus genomen worden. :j

Ik ben niet voor, of tegen het dier maar ik vind sommige verhalen gewoonweg ongeloofwaardig met teveel ruimte voor vragen en giswerk. Kan natuurlijk hartstikke waar zijn, maar het staat vrij om iets ter discussie te stellen.

Er zijn schrijnende verhalen die ik zeer zeker direct voor waarheid aanneem en waarvan ik vind dat het wellicht gevaarlijk is als het op die manier getolereerd zou moeten worden (waarmee ik niet direct vind dat zo'n dier per direct afgeschoten moet worden. Het zou kunnen maar ook daar is meer info voor nodig), deze ervaringen worden bijvoorbeeld door GoPro beelden en dergelijke ondersteund. Daar is dan weinig ruimte voor discussie en als iemand ervan onder de indruk is, kan het best een beangstigende ervaring zijn.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 19:33

Ik snap haar wel, het verhaal is zo absurd dat het ongeloofwaardig is. En dat maakt het toch wel duidelijk dat de wolf echt brutaal en gevaarlijk is. En je mag twijfelen toch? Het is een menselijke reactie die denkt dat een wolf dan wel weg rent

Was de wolf bekend in dit gebied? Zou zelf een airhorn of een pet corrector mee nemen. Dat heeft een naar luid geluid. Wel goed je paard of hond vast houden dan :=

https://www.petsplace.nl/company-of-ani ... mEEALw_wcB

Waarom wordt het benoemd dat het een bokker is als die heel graag anoniem wil blijven? Er gaan toch mensen graven op bokt naar mensen die in die omgeving wonen met een hond en paard

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 19:35

KimD schreef:
Ik ben helemaal niet van de wel of geen wolf discussie maar de kant die anti-wolf is mag dus wel alle uitspraken, acties en beweringen strak, streng en scherp ter discussie stellen maar andere kanten zijn niet gewenst? Kijk eens naar de reacties op mijn reactie, geen onderbouwde tegenargumenten maar direct lekker knuppelen. Be my guest, zo zal de anti-wolf zeker serieus genomen worden. :j

Ik ben niet voor, of tegen het dier maar ik vind sommige verhalen gewoonweg ongeloofwaardig met teveel ruimte voor vragen en giswerk. Kan natuurlijk hartstikke waar zijn, maar het staat vrij om iets ter discussie te stellen.

Er zijn schrijnende verhalen die ik zeer zeker direct voor waarheid aanneem en waarvan ik vind dat het wellicht gevaarlijk is als het op die manier getolereerd zou moeten worden (waarmee ik niet direct vind dat zo'n dier per direct afgeschoten moet worden. Het zou kunnen maar ook daar is meer info voor nodig), deze ervaringen worden bijvoorbeeld door GoPro beelden en dergelijke ondersteund. Daar is dan weinig ruimte voor discussie en als iemand ervan onder de indruk is, kan het best een beangstigende ervaring zijn.

Jouw eerste reactie was helemaal niet onderbouwd, maar gewoon sneren en daar wordt iets van gezegd, ben je zelf ook niet vies van ;) Verder zet je iedereen in de zelfde hoek, ook al niet netjes.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 19:36

Kabayo schreef:
Ik snap haar wel, het verhaal is zo absurd dat het ongeloofwaardig is. En dat maakt het toch wel duidelijk dat de wolf echt brutaal en gevaarlijk is. En je mag twijfelen toch? Het is een menselijke reactie die denkt dat een wolf dan wel weg rent

Was de wolf bekend in dit gebied? Zou zelf een airhorn of een pet corrector mee nemen. Dat heeft een naar luid geluid. Wel goed je paard of hond vast houden dan :=

Waarom wordt het benoemd dat het een bokker is als die heel graag anoniem wil blijven? Er gaan toch mensen graven op bokt naar mensen die in die omgeving wonen met een hond en paard

Waarom is het voor jou een ongeloofwaardig verhaal?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 19:38

'Garderen' is al veel langer bijzonder ongerust over de wolven aldaar.
Deze bokker mét paard en hond - maar niet de bokker van het verhaal - neemt dit wel verder na het reces mee naar de gemeenteraad van Barneveld (waar Garderen onder valt) waar ik als raadslid in zit en sowieso al iets in de pijplijn heb mbt de wolf.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 19:40

Wintu schreef:
KimD schreef:

Jouw eerste reactie was helemaal niet onderbouwd, maar gewoon sneren en daar wordt iets van gezegd, ben je zelf ook niet vies van ;) Verder zet je iedereen in de zelfde hoek, ook al niet netjes.

Ik zet zéér zeker niet iedereen in dezelfde hoek, dat doe je zelf met je 'we' uitspraak. 'We' dikken het aan, wie is 'we'? :=

Wintu schreef:
Zo wat een bout reactie joh, gaat ie lekker? Waarom zouden we het aandikken volgens jou, leg eens uit.

Ik heb het over diegene die de ervaring heeft, die trek ik in twijfel omdat er teveel puzzelstukken missen in dit zogenaamde gedetailleerde verhaal. Dat vind ik discutabel, niet meer, niet minder. Verder ben ik een beelddenker en zag inderdaad direct zo voor me als beschreven.

Wintu schreef:

Edit: Kabayo schrijft dat ze snapt dat ik eraan twijfel, ze schrijft niet dat ze zelf pertinent niet geloofd in het verhaal...
Laatst bijgewerkt door KimD op 05-08-25 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 19:42

Ibbel schreef:
Deze bokker mét paard en hond - maar niet de bokker van het verhaal - neemt dit wel verder na het reces mee naar de gemeenteraad van Barneveld (waar Garderen onder valt) waar ik als raadslid in zit en sowieso al iets in de pijplijn heb mbt de wolf.

Super! _/-\o_

Het is vreselijk momenteel in de omgeving Putten/ Garderen. Maar ik kan me voorstellen voor de mensen die nooit iets volgen op dat gebied en dan een enkele keer zo,n bericht zien dat het moeilijk te geloven is. Dat zegt meer over hoe weinig ze zelf van de hele situatie weten (gelukkig voor hun) dan over de realiteit.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 19:43

Hmm toch maar een busje zelfverdedigingsspray (smurfenspray)
op de kop tikken en meenemen als ik op pad ga. Aangezien bear spray enzo hier verboden zijn

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 19:46

KimD schreef:

De bokker die haar verhaal doet schrijft nergens dat ze anti - wolf is .. jij bent degene die haar verhaal gelijk in twijfel trekt en nog op een onbeschofte manier ook. Je had ook gewoon vragen kunnen stellen ipv gelijk ongeloofwaardig roepen..

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 19:47

troi schreef:
Hmm toch maar een busje zelfverdedigingsspray (smurfenspray)
op de kop tikken en meenemen als ik op pad ga. Aangezien bear spray enzo hier verboden zijn

Is het niet zo als de wind verkeerd staat dat je dan jezelf ( of hond of paard ) in de ogen sprayed?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 19:49

KimD schreef:
Ik heb het over diegene die de ervaring heeft, die trek ik in twijfel omdat er teveel puzzelstukken missen in dit zogenaamde gedetailleerde verhaal. Dat vind ik discutabel, niet meer, niet minder. Verder ben ik een beelddenker en zag inderdaad direct zo voor me als beschreven.

En jij denkt dat iemand na zo'n ervaring een objectief gedetailleerd en compleet verhaal kan vertellen, wat dan ook nog eens exact genoteerd wordt door iemand? Dream on...

En nog een keer, denk je niet dat iemand met een paard en een hond aan de hand in staat is om héél fanatiek zo'n wolf te verjagen? Alles wat je doet tegen die wolf, maakt ook je paard en je hond bang.

En ja, op het moment dat er nóg twee mensen opdagen, die mogelijk op wat meer afstand van paard en hond kunnen blijven om herrie te maken dan kan dat precies te reden zijn dat een wolf wél meer afstand gaat houden.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 05-08-25 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 19:50

Ibbel schreef:

Dankjewel. Heel fijn!

Op dat van Kim ga ik niet eens in.
Dat soort k.t opmerkingen staan er al genoeg bij faunabescherming en wens dan enkel een mooie Karma toe.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 19:54

Wintu schreef:
Kabayo schreef:

Ik bedoelde niet dat ik het ongeloofwaardig vind. Wel dat ik kan snappen dat het ongeloofwaardig overkomt
Mijn fout

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 19:59

KimD schreef:
Ik zet zéér zeker niet iedereen in dezelfde hoek, dat doe je zelf met je 'we' uitspraak. 'We' dikken het aan, wie is 'we'? :=

Edit: Kabayo schrijft dat ze snapt dat ik eraan twijfel, ze schrijft niet dat ze zelf pertinent niet geloofd in het verhaal...

Ik ben partij geen wolf, jij zegt dat de geen wolf mensen de boel aandikken, dan zeg ik wij, dat is niet een generalisatie, generaliseren is dat wanneer jij zegt dat al die mensen het aandikken. Een anders gezegd, ik generaliseer niet als ik zeg dat we hier allemaal bokkers zijn, ik generaliseer als ik zeg dat alle bokkers dom en onwetend zijn.

Je bent veroordelend in je post, daar wordt je op aangesproken, iemand heeft een akelig iets mee gemaakt en jij maakt het belachelijk. Het boeit mij niet of je wel of niet voor de wolf bent, daar heeft je ongepaste reactie weinig mee te maken.

Verder zegt Kabayo dat ze jou wel snapt dat je het ongeloofwaardig vindt, aangezien ze het snapt, ga ik er van uit dat zij het ook van die kant kan bekijken, dus ik vraag netjes wat het voor haar dan ongeloofwaardig maakt, wat is daar precies het probleem mee?

Je verdere insinuaties aan het adres van mensen die niet voor de wolf in Nederland zijn, laat ik maar buiten beschouwing, dat soort reacties zie ik al genoeg op SM, veelal van mensen op afstand ;)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 20:00

Als je niet echt volgt wat er gebeurt. Enkel de gebagatelliseerde verhalen in de media, kan ik mij dat ook voorstellen :j

Maar elk die wat meer wil weten kan het zo makkelijk vinden.

Tot vorig jaar wilde ik nog wel dingen uitleggen. Maar daar denderen ze toch vol overheen want ze hebben gelezen dat de wolf schuw is, de experts hebben gezegd dat.

Tja als mensen graag hun kop in hun hol stoppen laat ik ze voortaan lekker zitten. Die zijn niet meer te helpen en gewoon hopeloos.
Ik wens die een ervaring als deze bokker, zoals de hardloper en de gebeten honden toe en de ouders van het kind toe..
Dat zal het enige zijn wanneer ze wat op gaan steken

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 20:00

Kabayo schreef:
Ik bedoelde niet dat ik het ongeloofwaardig vind. Wel dat ik kan snappen dat het ongeloofwaardig overkomt
Mijn fout

Dan heb ik je verkeerd begrepen, sorry Y;(

denisesilver

Re: Angstige momenten voor Bokker met paard en hond vanwege wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 20:07

Fijn dat er weer advocaat van de duivel moet worden gespeeld (op onnozele manier imo). Hebben we lekker veel aan.

Top dat je het oppakt, Ibbel!

Het is gewoon wachten tot er echt doden gaan vallen..

Hhilde

Re: Angstige momenten voor Bokker met paard en hond vanwege wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 20:21

Wat kun je eigenlijk wél doen tegen een wolf als je alleen op buitenrit bent? Of is het advies eigenlijk om niet meer (alleen) op buitenrit te gaan?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 20:25

KimD schreef:

Wat maakt dat je twijfelt aan dit verhaal van een nare situatie?
(Dikt is inhoudelijk).

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 20:27

Kim, je snapt toch zelf ook wel dat de manier waarop wat vriendelijker had gekunnen? En dat mensen daar over vallen en jij met zo'n post felle reacties uitlokt?
Roodkapje aanhalen, beetje kinderachtig vindt je niet?
Mijn vorige reactie lees je dan ook niet?
De Bokker die dit deelt is ook geen wolven deskundige, zij deelt gewoon er was een fel gekleurde paraplu.
Zij zegt nergens "de reden dat de wolf weg ging, was door de fel gekleurde paraplu."

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 20:31

Zie je hebt altijd mensen die niks voor waarheid aannemen.

Heb je foto's of filmpjes dan is het photoshop of je had tijd om te filmen dus er was niks aan de hand.

Film je niet ben je niet geloofwaardig want waar is het bewijs.

8)7 8)7 8)7

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 20:33

Er lopen meerdere wolven en al meerdere keren meldingen geweest.
Dit is niet de eerste keer met een paard en met honden al meerdere meldingen.
Ook honden die gewond zijn.
Het is afwachten want de wolven zijn aan het aftasten..
Zij wachten hun kans af.
En raken gewend aan bewegingen en geluiden.
En wat als ze niet alleen "jagen"

Wij lopen met een paar minuten het bos in.
Onze woonwijk grenst aan het bos.
Kinderen spelen elke dag buiten ook mijn kind.
Mijn kind is 8 jaar en nu geleerd blijf stil staan en maak lawaai....wat moet je anders zeggen? Je mag niet meer fietsen in de straat, verstoppertje of bv tikkertje spelen....
Wat helpt straks nog over de schutting springen wolven ook.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 20:36

Wat een vreselijk nare ervaring voor deze bokker. En of het nog niet erg genoeg is, zijn er dan nog blijkbaar die het verhaal in twijfel trekken. Echt ?!

Wat als de bokker geen steun had gehad ? Daar mag je niet aan denken.

Ach, waar wachten we op? Tot een kind niet meegesleurd, maar gedood wordt? Of, KimD, trek je dat verhaal ook in twijfel ??