Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Padoertje schreef:Denk dat de koopster mazzel heeft gehad met deze uitspraak, want ze komt in het artikel niet bijster intelligent over. Ik lees niets over herkeuren of het rapport op zijn minst door eigen DA laten beoordelen. Daarnaast een dressuurtopper op MP voor 12k? Ik weet niet hoe oud en op welk niveau het dier was, maar een ‘topper’ koop je niet voor dat geld. Ja, met een bemerking en die stond keurig in het rapport vermeld. Beetje bijzonder verhaal dit…
CKR schreef:Het artikel gaat niet om mij maar ik ben wel (aardig) betrokken bij dit verhaal. Gelukkig zijn hier meer mensen die achter de oren krabben in tegenstelling tot het AD artikel wat via FB is geplaatst.
Een journalist heeft het artikel op basis van openbare uitspraak geschreven en er is geen contact met de betreffende ruiter geweest. Ik kan dan ook aangeven dat er een heleboel belangrijke feiten in dit verhaal niet kloppen dan wel missen.
Het paard wordt online opnieuw aangeboden voor verkoop. Hopelijk wordt het paard met een eerlijk verhaal aan de juiste verkocht. Laten we eerlijk zijn: in dit soort dergelijke verhalen heb je alleen maar verliezers waarvan het dier zelf de allergrootste is.
Het is verder niet mijn taak om er op in te gaan of in details te treden, maar nogmaals; het echte verhaal zit echt wel anders in elkaar. Zijn er dingen die beide partijen een volgend keer anders zouden aanpakken? Wellicht. Maar dat is er natuurlijk altijd
Popstra schreef:Een dressuur topper voor 12000?
Is dat niet wat weinig voor een ,topper,?
Kidde schreef:Dit is de uitspraak van het kort geding voor wie het wil lezen: https://uitspraken.rechtspraak.nl/detai ... nage&idx=1
Texas02 schreef:Ik vind het maar apart. Bij het proefrijden hoor je dat toch? Ookal zou je niet weten wat cornage is, dan hoor je toch dat er iets niet klopt?
DuoPenotti schreef:Texas02 schreef:Ik vind het maar apart. Bij het proefrijden hoor je dat toch? Ookal zou je niet weten wat cornage is, dan hoor je toch dat er iets niet klopt?
Heel wat jaren geleden ben ik ooit bij een paard gaan kijken.
Gezond volgens verkoper.
Bij voorrijden was duidelijk cornage te horen.
Op mijn vraag of hij cornage had kreeg ik als antwoord dat hij moe was. Want in de ochtend ook al bezichtiging gehad...
Tja misschien trappen er mensen in..
verootjoo schreef:Elisa2 schreef:Een paard voor zoveel geld laat je toch keuren..? Bij een klinische keuring komt cornage er zo uit..
Het paard is gekeurd, kwam klasse 4 cornage uit, koopster zegt dat ze dacht dat 10 het ergste was, dus dat 4 niet zo erg was.
Ik vind het al met al best een beetje dom
Popstra schreef:Een dressuur topper voor 12000?
Is dat niet wat weinig voor een ,topper,?
different1 schreef:Heel bijzondere uitspraak dit, en vind de koper erg naïef overkomen.
Niqui schreef:different1 schreef:Heel bijzondere uitspraak dit, en vind de koper erg naïef overkomen.
Eerlijk gezegd vind ik dat van de verkoper ook, ervan uitgaande dat die ter goeder trouw was. Je mag toch aannemen dat de dierenarts het keuringsrapport aan haar heeft uitgelegd. En dan toch met cornage in lichte mate aankomen
verootjoo schreef:Elisa2 schreef:Een paard voor zoveel geld laat je toch keuren..? Bij een klinische keuring komt cornage er zo uit..
Het paard is gekeurd, kwam klasse 4 cornage uit, koopster zegt dat ze dacht dat 10 het ergste was, dus dat 4 niet zo erg was.
Ik vind het al met al best een beetje dom