MyChoice schreef:Ah, geen vaccin voor mensen. Ik dacht al, waarvoor laat ik m’n paarden dan jaarlijks inenten tegen Westnijl

Nou echt, ik schrok me dit jaar het apezuur van de enting!
Ik ben hier de enige ongeveer die ervoor ent en hij staat dichtbij een recreatieplas, weides, met sloten, riet, natuurgebied look.
Stikt van de insecten en hij kreeg hem al 3 jaar.
Maar ik vergeef het mezelf nooit als ik hem moet laten gaan voor westnijl.
De dierenarts mocht ik bij de voorlichting zijn voor de manegepaarden: het is wel een goedkope ziekte.
Je bent met 1 bezoek klaar, inslapen.
Mijn grens ligt persoonlijk bij gevaar voor de mens en dat de mensen die verzorgen gevaar lopen is voor mij een reden tot euthanasie.
Dus een bezoek, inslapen en dat is het.
95% wat overleeft houdt ernstige klachten over en ze zijn zo vreselijk ziek dat gun je geen dier.
En dan kunnen ze bijvoorbeeld niet meer plassen en rijden is sowieso einde verhaal.
Ik zou mijn paard al niet zo laten lijden voor zo’n lage kans op overleven.
En ja, de beschermende kleding en het risico dat er doden vallen onder de mensen die zieke dieren verzorgen: daar ligt mijn grens.
Dit is mijn visie, en met enting kunnen ze niet ziek worden, en dus ook niet overbrengen op mensen.
Dus dure enting, maar de dierenarts is snel klaar als je ziet hoe dood en doodziek ze zijn.
Dat is gewoon een vreselijke dood als je doorzet en ze gaan toch dood, wat meestal zo is.
Ik ben heel stipt met westnijl enten…
Een senior ook nog maar superfit en dan zou ik hem verliezen aan westnijl.
Nooit, met enten hoop ik ook als ze gaan ruimen verplicht dat ze hem overslaan als de hel losbreekt.
Mijne krijgt trouwens gebitsbehandeling, influenza en westnijl tegelijk in april.