KNHS Lanceert Hobby Horse Club Nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 10:43

Ik zie er eigenlijk het probleem niet van. Ze lopen dressuurproeven, worden ook als zodanig beoordeeld. Of springen hindernissen. Als op deze manier een hoop mensen toch de kans krijgen om soort van met paardachtige dingen bezig te zijn, en meer te bewegen dan is dat toch heel erg leuk. :D

Voor heel veel vooral kinderen zal het tof zijn om officiele wedstrijden te lopen zonder dat ze een enorme bankrekening in het gezin te hoeven hebben. En geen stal hoeven zoeken en de steeds vaker stoppende maneges en stoppende stallen maakt het echt paardrijden niet makkelijker. Nog los van de steeds verder aanzwellende kritiek op paarden houden en paarden rijden

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 10:52

karuna schreef:
Ik zie er eigenlijk het probleem niet van. Ze lopen dressuurproeven, worden ook als zodanig beoordeeld. Of springen hindernissen. Als op deze manier een hoop mensen toch de kans krijgen om soort van met paardachtige dingen bezig te zijn, en meer te bewegen dan is dat toch heel erg leuk. :D

Voor heel veel vooral kinderen zal het tof zijn om officiele wedstrijden te lopen zonder dat ze een enorme bankrekening in het gezin te hoeven hebben. En geen stal hoeven zoeken en de steeds vaker stoppende maneges en stoppende stallen maakt het echt paardrijden niet makkelijker. Nog los van de steeds verder aanzwellende kritiek op paarden houden en paarden rijden

Maar die wedstrijden en trainingen die waren er al. Ik denk dat daar de meesten hier zo over vallen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 10:54

Laat de manege lekker een f hobby horse proef organiseren.

Het gaat er niet om dat de kinderen zo lekker bezig zijn.
Maar dat de KNHS geld ruikt.

Laat ze het anders uitschrijven zonder lidmaatschap. Want wie weet trekt het ruiters voor later.

Maar nee gaat dus duidelijk om het geld

Elisa2

Re: KNHS Lanceert Hobby Horse Club Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 12:35

Ah een lidmaatschap kost e17,50 per jaar daar zullen ze niet rijk van worden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 12:40

Voor nu... en willen ze ook een start kaart en zoveel innen per georganiseerde wedstrijd?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 12:41

Sodemieter op met je stokpaardjes. Ga dat lekker in de binnenbak van de manege doen met als hoofdprijs een uur les op Fury.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 12:45

DuoPenotti schreef:
Voor nu... en willen ze ook een start kaart en zoveel innen per georganiseerde wedstrijd?

Maar wat is daar mis mee? Hoe meer leden de KNHS heeft hoe goedkoper het kan worden voor de al bestaande leden. Ook de KNHS moet rond kunnen komen zodat niet steeds alles duurder hoeft te worden. Dan is het toch innovatief om op deze laagdrempelige manier nieuwe leden te werven?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 12:46

rien10 schreef:
Sodemieter op met je stokpaardjes. Ga dat lekker in de binnenbak van de manege doen met als hoofdprijs een uur les op Fury.

Sorry maar ik ga stuk :D :') . Ben het helemaal met je eens hoor!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 12:56

En waarom heet het in godsnaam hobby horse. Mijn pony, dat is mijn hobby horse/pony. Rondhuppelen met een bezemsteel en een pluchen speelgoed kop erop is rennen met een stokpaardje. Leuk. En benoem het zoals het is; een stokpaardje waar heel veel kinderen heel veel lol mee hebben en verbazingwekkend hoog mee kunnen springen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 13:12

Elisa2 schreef:
DuoPenotti schreef:

Maar wat is daar mis mee? Hoe meer leden de KNHS heeft hoe goedkoper het kan worden voor de al bestaande leden. Ook de KNHS moet rond kunnen komen zodat niet steeds alles duurder hoeft te worden. Dan is het toch innovatief om op deze laagdrempelige manier nieuwe leden te werven?

omdat het niet goedkoper is voor de kinderen, juist de kinderen die geen paard kunnen kopen.
Dan hadden ze het gratis een moeten bieden

En met wat pech maneges bestraffen die een "wilde wedstrijd" organiseren.
Ik zie ze er voor aan...

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 13:30

Dat is met andere sporten die oorspronkelijk niet onder de knhs vielen ook geneurd, dud tsja.

Daarom noemde ik dat al.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 14:27

Elisa2 schreef:
DuoPenotti schreef:

Denk je echt dat ze het goedkoper gaan maken ooit?

Schoenmaker blijf bij je leest, en laat alles wat niet daadwerkelijk met paarden te maken heeft over aan een ander, ipv er geld in te steken van leden, met de hoop nog een beetje geld te kunnen trekken van kinderen die stokpaardje rijden. Kom op zeg.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 15:03

Er komt het woord paard in voer, dus de knhs moet zich ermee bemoeien. :Y)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 15:27

Paardenbiefstuk.
Wilt u dressuur- spring - of western vlees? ;)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 22:18

Laten ze dit als onderdeel bij de bixie doen. Sowieso vind ik dit iets voor de jongere kinderen... dus daar past Het mooi bij

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 22:57

Mooi voor bij de Bixie inderdaad. En tot maximaal 12 jaar lijkt me prima. Dat vind ik voor Bixie nog te oud eigenlijk. Dat is na 10 jaar echt wel klaar.

De menners naar de dinsdag is natuurlijk heel gek. Dat hoort op zaterdag.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 08:57

Misschien is dit van de KNHS -rekeninghoudend met de toekomst- wel een briljante zet.
Als mogelijk over 20 jaar sporten met paarden maatschappelijk niet meer te verantwoorden is en de KNHS geen bestaansrecht meer zou hebben, kunnen we gaan hobby horsen.
(Dit is natuurlijk enigszins sarcastisch bedoeld)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 09:01

denisesilver schreef:
Elisa2 schreef:

Denk je echt dat ze het goedkoper gaan maken ooit?

Schoenmaker blijf bij je leest, en laat alles wat niet daadwerkelijk met paarden te maken heeft over aan een ander, ipv er geld in te steken van leden, met de hoop nog een beetje geld te kunnen trekken van kinderen die stokpaardje rijden. Kom op zeg.

Nee, maar ik denk met een terug trekkend leden aantal wel dat het er voor kan zorgen dat het minder snel veel duurder gaat worden.

Natuurlijk worden ze niet rijk van e17,50 op lidmaatschapbasis, maar ik zie nog steeds negativiteit niet die anderen kennelijk wel zien. Heb ook nergens gezegd dat het voor kinderen uit armoede is..alleen dat dit een mooie instap kan zijn voor de kleinere beurzen en ze via het KNHS centrum wel meer mogelijkheden en aansluiting kunnen vinden met hippisch NL.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 09:03

Echt? Aansluiting met de paardensport door het faciliteren van met een bezemsteel tussen je benen te gaan rennen? Ben je serieus Elisa?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 09:09

Aansluiting met de paardensport door kennis te maken met het hippisch centrum en alle paarden activiteiten die daar georganiseerd worden. Dat lijkt me heel leerzaam voor mensen die verder weinig kansen hebben om dat soort evenementen te zien. Ik denk dat ik iets minder zwart-wit denk dan de meesten hier. ;)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 09:10

Toegegeven: ik moest er ook even aan wennen de afgelopen jaren.

Maar inmiddels zie ik er wel echt het leuke van in en snap ik de KNHS helemaal dat ze het opnemen.
ten eerste: veeeeeeel meer bereikbaar voor ieder inkomen.
Ik weet nog dat ik met het schaamrood op de kaken zat bij een bijeenkomst van de gemeente over laagdrempeligheid bij de sportclubs. Wij hadden bijzonder weinig te vertellen als rijvereniging......Behalve dat we hobbyhorsing zouden kunnen organiseren inderdaad.

En hoewel wij misschien niet inzien wat het met elkaar te maken heeft (echt rien10 ga eens kijken...), zien de hobbyhorsing dames dat wél. Zei zijn in hun beleving echt bezig met een paard, waar je goed voor moet zijn en voor moet zorgen. Waar je samen een prestatie mee levert. Ik heb ze rond zien slepen met die stokpaardjes. Ze hebben een naam, worden geaaid en ze willen er ook een fijne stal voor. Wie zijn wij om dat te ontkennen?
Ik zie op het einde van een lange dag horse event zo nog dat grietje samen met haar hobbyhorse over de reling hangen zwijmelen bij een clinic met een echt paard. Ik wil het wel voor die amazones in de dop opnemen hoor. Kom er maar bij!

En hoewel ik het een beetje een overdreven manier van vind... sprong ik vroeger ook over bezemstelen op emmers gestapeld door de tuin en heb ik geprobeerd met touwtjes aan mijn fietsstuur te rijden als teugels.
Bij 'de echte' club horen is dan toch leuk?
Alvast kennis maken met de disciplines, de regels etc. En het is geen moeten he...het kan, het mag.

En ook al worden ze later geen ruiters en amazones. Nou en? in de tussentijd hebben ze lekker bewogen. Ik zie alleen maar winnaars.

Maar nogmaals, ik moest het ook een tijdje aankijken en verwerken voor ik bij die conclusie uit kwam :+

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 09:16

Ik zeg nergens dat spelen met een stokpaardje niet leuk is.
Ik zeg dat het “spelen met een stokpaardje” is. Dat is wat het is. Leuk? Ja. Onderdeel van de hippische sport? Nee.
Iemand die geen pony les voor haar kind kan betalen, maar wel een stokpaardje, gaat niets hebben aan het KNHS centrum. Die kan na een dagje Horse event met stokpaardjes onderdeel niet ineens WEL ponyrijles betalen.
Stokpaard rijden hoort meer thuis bij Intertoys of een ander speelgoed concern.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 09:16

@Pol

Zeker, de lol en de hobby, ik vind dat ook mooi.
De laagdunkende termen van met die bezem rond rennen hoeft van mij ook niet.

Maar... bij de KNHS, die daar weer eens aan moet verdienen, nee, dat ook niet.
Laat de plaatselijke manege het fijn organiseren.
Ook daar is de stap naar echt paardrijden ook veel groter.
Als ze dat al niet doen, denk hett vaak wel een uurtje in de week en de rest lekker oefenen met het stokpaard.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 09:19

Ik gebruik die term om een beetje te choqueren. Het is spelen. Niet een onderdeel van de hippische sport.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 09:19

rien10 schreef:
Ik zeg nergens dat spelen met een stokpaardje niet leuk is.
Ik zeg dat het “spelen met een stokpaardje” is. Dat is wat het is. Leuk? Ja. Onderdeel van de hippische sport? Nee.
Iemand die geen pony les voor haar kind kan betalen, maar wel een stokpaardje, gaat niets hebben aan het KNHS centrum. Die kan na een dagje Horse event met stokpaardjes onderdeel niet ineens WEL ponyrijles betalen.
Stokpaard rijden hoort meer thuis bij Intertoys of een ander speelgoed concern.

Dat moet je zeggen tegen die tig kinderen die naar het terrein van kristy snepvanger afreizen met hun hobbyhorse.
Daar hebben ze niks te zoeken volgens jouw theorie.
Maar blijkbaar denken ze daar zélf helemaal anders over.
https://www.youtube.com/watch?v=nCtXPxWA75E