Uitgemergelde paarden weggehaald bij handelaar: 'Erger kon haast niet'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 09:55

Leeftijd is geen excuus om je dier er zo uit te laten zien. Dit is niet een beetje schraal of aan de dunne kant. Dat zie je idd vaker bij oudere paarden. Maar dit is vel over been.

Je hebt tegenwoordig allemaal geschikt voer wat je kunt weken. Als ze er dan nog zo uit zien dan haal je de dierenarts erbij om te zien of er nog een andere onderliggende oorzaak is.

Gelukkig dat ze zijn weggehaald. Hopelijk mag deze persoon geen dieren meer houden. Maar ik ben er bang voor

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 09:58

Zo oud en dan zover laten komen is niet normaal.

Maar gebit problemen zijn lastig ze eten niet alles soms alleen nog gras en kunnen geen kuil hooi of iets meer eten.

Dan kom je op emmers pulp luzerne senior, evt brok Geen brood en appels.

Sommige zijn dan nog graatmager.
Maar hij had er meerdere gok ik die zo waren.

Kost hoop geld en tijd om ze dik te proberen te houden.

Dit is gewoon iemand d die geen dieren meer moet hebben Als ze al vaker in beslag genomen zijn
Laatst bijgewerkt door Christiene op 13-07-25 10:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Hevonen

Re: Uitgemergelde paarden weggehaald bij handelaar: 'Erger kon haast niet'

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 10:02

Ik heb het verhaal vol krokodillentranen van deze man gelezen, in eerder genoemd artikel.

Wat hem voor mij heel ongeloofwaardig maakt is dat hij al meermalen voor hetzelfde delict (ernstige verwaarlozing van dieren) is aangehouden en ten tweede dat deze paarden bij een HERcontrole zijn weggehaald. Er staat dat ze er eerst slecht uitzagen en nu (enkele weken/maanden) later nog slechter.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 10:05

@Germie
Je mist mijn punt.
Plus ik schreef erbij of een dergelijke soort voer.

Als hij goed voer, en dat is geen basis brokje bij dit paard, laat het weken kan dat ook.

Maar waarom staat er dan geen geschikt voer?

Omdat deze man met reputatie dat waarschijnlijk niet doet.

Als je wat appels en brood en een schep basis brok en gewoon hooi bij dit paard mieterd onder het mom kijk mij eens goed bezig.
Dan mis je toch heel wat punten in goede verzorging.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 17:12

DuoPenotti schreef:
@Germie
Je mist mijn punt.
Plus ik schreef erbij of een dergelijke soort voer.

Als hij goed voer, en dat is geen basis brokje bij dit paard, laat het weken kan dat ook.

Maar waarom staat er dan geen geschikt voer?

Omdat deze man met reputatie dat waarschijnlijk niet doet.

Als je wat appels en brood en een schep basis brok en gewoon hooi bij dit paard mieterd onder het mom kijk mij eens goed bezig.
Dan mis je toch heel wat punten in goede verzorging.

Dat klopt. Nu kan een beetje brood of een appeltje geen kwaad, maar het is natuurlijk niets anders dan een snoepje voor kinderen zeg maar, het is geen voer om van te leven.
Je moet natuurlijk ook kijken of het paard het allemaal nog wel weg kan krijgen.

Ik ben ook wel benieuwd hoe de andere paarden er uit zagen. Ook zo? Als mijn paard oud wordt en er ondanks goede zorgen zo uit gaat zien als dat schimmeltje, dan laat ik het ook inslapen. Het moet wel eerlijk b lijven natuurlijk.