Zonik Plus gaat in de kür richting de 90%

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 16:33

Elisa2 schreef:
Dit is denk ik gewoon een sneer naar alle toetsenbordridders? Maar ik vindt de opzet wel leuk en inderdaad best een interessant idee. Als ik nog kon rijden zou ik best wel aan zoiets mee willen doen omdat het gewoon interessant is om te zien hoe je het zelf doet op verschillende paarden op verschillende niveau's.

Inderdaad. Ik vind dit bv interessant om dezelfde reden als jij maar niet met dat ‘sneer’ gevoel er bij. Ik ben niet beter dan werth. Maar verdorie wat zou die opzet massa’s ervaring op leveren! Verschillende paarden, leren om gaan met onbekende paarden onder een zekere ‘druk’ is een kans die weinig ruiters krijgen.

Maar je kandidaat stellen geeft nu meteen een bepaald idee wat ik jammer vind. Zou het juist ook voor de paardensport veel positiever vinden als het als ‘leer mogelijkheid’ op gezet wordt. Waarom pakt een ruiter als Isabell situatie X aan zoals ze doet t.o.v. een niemand zoals ik. Naar je verdere ‘carrière ’ ook als je niet de topsport in wil super interessant. Hel hang er een simpele clinic op je eigen paard (of eentje van Isabell bv? Hoe gaaf zou dat zijn?) van Isabell aan vast ipv die geldprijs.
Breng de verschillende lagen dichter bij elkaar kwa communicatie ipv meer strijd.

Elisa2

Re: Zonik Plus gaat in de kür richting de 90%

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 16:44

Ja dat lijkt mij ook zeer interessant, gewoon oprecht verschillende ruiters zien met verschillende stijlen op bijvoorbeeld allemaal een soortgelijk gebouwd jong paard, iets verder afgericht paard en GP paard..die voor hun allemaal nieuw zijn.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 21:30

Het is natuurlijk wel een mooi statement. Wie a zegt kan nu ook b zeggen.
Zou het gezegde "de beste stuurlui staan aan wal" dan toch waar zijn?
We weten allemaal wat we graag zouden zien, het laten zien is natuurlijk toch een ander verhaal.
Maar ik vind het wel een sportief tegengeluid van Isabell Werth.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 09:00

Dat gezegde is sowieso waar..ik geloof dat Oliveira stables serieus heeft toegezegd mee te willen doen. Dat vind ik dan wel dapper, ondanks wat ik van de rijstijl vindt. Laat de jury dan ook bestaan uit verschillende mensen met verschillende visies en zet het spectactor judiging ook aan en dan kan het gewoon iets mega interessants en leerzaams worden voor iedereen.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 15:44

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 15:59

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 17:44

Elisa2 schreef:
https://youtu.be/FMo-w69I0WA

Dat kan Isabell ook hoor. :)

Dat ziet er toch een stuk minder fijn uit.
Al haar paarden hebben zo'n omhoog getrokken hoofd.
Je ziet het aan al haar paarden dat ze een soort hertenhals ontwikkeld hebben. Al heeft haar paard Wendy de Fontaine zo veel klasse dat het bij dit paard wat minder zichtbaar is maar alsnog wel zichtbaar in bewegend beeld.

En al haar paarden lopen niet fijn van achter uit. Daardoor lopen ze in 2 stukken en komt het voorbeen niet (genoeg) vanuit de schouder.
Ik heb altijd moeite om naar haar ritten te kijken. Al haar paarden lijken zo de rem er aan de voorkant op te hebben. Op alle foto's vind ik het beeld impulsloos.
Nooit zie ik van haar foto's of video's waarbij het paard blij naar de hand loopt. Al haar paarden lopen de grond in.
Het ziet er bij haar altijd geforceerd uit.
Maar dat is mijn mening :o

Hieronder met 3 verschillende paarden.
De donkerbruine is Wendy de Fontaine.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 17:54

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 17:58

Dit topic gaat toch alles behalve over werth?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 18:46

HorsePassion schreef:
Elisa2 schreef:
https://youtu.be/FMo-w69I0WA

Dat kan Isabell ook hoor. :)

Dat ziet er toch een stuk minder fijn uit.
Al haar paarden hebben zo'n omhoog getrokken hoofd.
Je ziet het aan al haar paarden dat ze een soort hertenhals ontwikkeld hebben. Al heeft haar paard Wendy de Fontaine zo veel klasse dat het bij dit paard wat minder zichtbaar is maar alsnog wel zichtbaar in bewegend beeld.

En al haar paarden lopen niet fijn van achter uit. Daardoor lopen ze in 2 stukken en komt het voorbeen niet (genoeg) vanuit de schouder.
Ik heb altijd moeite om naar haar ritten te kijken. Al haar paarden lijken zo de rem er aan de voorkant op te hebben. Op alle foto's vind ik het beeld impulsloos.
Nooit zie ik van haar foto's of video's waarbij het paard blij naar de hand loopt. Al haar paarden lopen de grond in.
Het ziet er bij haar altijd geforceerd uit.
Maar dat is mijn mening :o

Hieronder met 3 verschillende paarden.
De donkerbruine is Wendy de Fontaine.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Naar mijn mening rijdt ze juist vaak met wat meer ongunstig gebouwde paarden. (Weihegold, Quantaz) En is ze een van de weinigen die een uitgestrekte draf goed van achter naar voren rijdt waarbij de paarden ook echt verlengen in het frame. Ik zie dat omhoog 'getrokken' hoofd ook niet echt maar wellicht vertekend het beeld bij een meer neerwaartse romprichting.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 21:18

Lopen toch gewoon in de oprichting?

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 21:27

denisesilver schreef:

Niet op de juiste manier.
Al haar paarden lopen in 2 stukken.

Dat Isabell minder kwaliteit paarden heeft geloof ik niet.
Het is echt haar manier van rijden. De paarden krijgen spieren op de verkeerde plaatsen en dat is met name in de hals goed te zien.
Zonik was het toonbeeld van een goed gereden paard.
Daar kan Werth niet aan tippen.
Zoek de Grandprix proef in Aken van Werth maar eens op zie je dat het paard echt helemaal uit elkaar loopt en daarbij ook nog eens erg onregelmatig beweegt.

De hals moet vanuit de schoft omhoog gereden worden. Bij Werth worden al haar paarden onhoog gereden vanuit de onderhals. Ze zetten de onderhals vast en zo wordt de oprichting verkregen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 21:48

Nou als je er zo zeker van bent valt er verder weinig aan te zeggen tegen je.
Ik heb nog maar weinig echt gunstig gebouwde paarden gezien onder Werth. Dat is juist wat mij ook altijd op valt. := vaak lang, moeilijke halzen. Satchmo won op stand ook geen schoonheidsprijzen. Denk dat Wendy nu nog de best gebouwde is.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 22:20

HorsePassion schreef:
denisesilver schreef:

Niet op de juiste manier.
Al haar paarden lopen in 2 stukken.

Dat Isabell minder kwaliteit paarden heeft geloof ik niet.
Het is echt haar manier van rijden. De paarden krijgen spieren op de verkeerde plaatsen en dat is met name in de hals goed te zien.
Zonik was het toonbeeld van een goed gereden paard.
Daar kan Werth niet aan tippen.
Zoek de Grandprix proef in Aken van Werth maar eens op zie je dat het paard echt helemaal uit elkaar loopt en daarbij ook nog eens erg onregelmatig beweegt.

De hals moet vanuit de schoft omhoog gereden worden. Bij Werth worden al haar paarden onhoog gereden vanuit de onderhals. Ze zetten de onderhals vast en zo wordt de oprichting verkregen.

Je bedoeld haar jonge paard? Want in Aken reedt ze met Wendy.

Ik zie het niet wat jij schrijft en de jury,s ook niet, heb haar ook irl zien losrijden en daar liet paard mooi de hals vallen.

Hier legt ze uit hoe ze graag rijdt: https://www.facebook.com/share/v/18LUizJRDr/

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 09:09

Misschien focussen op de combinatie waarover dit topic eigenlijk gaat en wat een fantastisch boegbeeld het voor de sport is. ;)

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 09:27

Gini schreef:
Misschien focussen op de combinatie waarover dit topic eigenlijk gaat en wat een fantastisch boegbeeld het voor de sport is. ;)

quote mezelf nog maar eens:

Heel knap dat hij zijn wijze van rijden niet heeft verandert maar de atleet is blijven helpen te ontwikkelen op de manier die voor dit paard de juist was/blijkt, en nu op 9 jarige leeftijd fysiek en mentaal perfect in balans is.

Paard niet als object maar gewoon als atleet blijven zien en dan scoren.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 17:10

Ik zit elke dag de kür even te bekijken. Wat een mooi verhaal vertellen ze nu al, zeker met de prachtige kuur. Is die van Joost Peters? Ik vind het een begin van iets mogelijk magistraals…