Paardentrailer met paard erin gekanteld bij Oosterwolde

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Re: Paardentrailer met paard erin gekanteld bij Oosterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 08:47

Ik ben over 2 dingen verbaasd.

Dat die trailer onder een hoek van 90 graden nog steeds aan de auto zit, hóe dan? Ik had eigenlijk best wel een foto willen zien van wat er allemaal verbogen is, en hoe het verbogen is, als het spul weer overeind staat.

En dat die pony zich gewoon weer in een andere trailer heeft laten laden. Wát een braaf dier.

En ja, dat hoor en zie je vaker, en ik ben er iedere keer weer verbaasd over, dat een paard zoiets kan meemaken en dan toch het vertrouwen heeft de volgende kar in te stappen.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 09:15

Ibbel schreef:

Dat die trailer onder een hoek van 90 graden nog steeds aan de auto zit, hóe dan? Ik had eigenlijk best wel een foto willen zien van wat er allemaal verbogen is, en hoe het verbogen is, als het spul weer overeind staat.

En dat die pony zich gewoon weer in een andere trailer heeft laten laden. Wát een braaf dier.

En ja, dat hoor en zie je vaker, en ik ben er iedere keer weer verbaasd over, dat een paard zoiets kan meemaken en dan toch het vertrouwen heeft de volgende kar in te stappen.

Denk dat dat reuze meevalt.
De meeste koppelingen kunnen draaien dus die zal wel gewoon gedraaid eraan zitten. Of hij dan nog heel is , is een andere vraag maar denk dat verbogen echt reuze meevalt.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 09:25

Ik stel hm nog een keer…

SjonnieZ schreef:
Weet iemand hoe ze een paard uit een liggende trailer bevrijden?

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 10:49

Denk gewoon zelf eruit spartelen of eruit trekken..... of verdoven en trailer stuk knippen.
Kan op diverse manieren, ligt beetje aan situatie en hoe het dier eraan toe is / zich gedraagt.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 10:51

SjonnieZ schreef:
Ik stel hm nog een keer…

SjonnieZ schreef:

Ik heb het meegemaakt, dat ging met een verdoving en dan aan de voorbenen er uit trekken.
Paard was eerst met de voorbenen over de stang gesprongen. Gelukkig op het erf van een veearts. Die heeft via het deurtje een spuit er in gejast (en een trap gekregen). Paard is toen versuft gaan zitten, achterover geklapt en we hebben hem er uit getrokken. Schade? Niets, nog geen schrammetje.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 11:01

En wie weet was de eigenaar wel op weg naar een kliniek bij wijzen van spreken. Of was het een rescue pony ergens vandaan gehaald met spoed. Of misschien had de eigenaar wel een uitzonderlijke toestemming voor vervoer boven de 30 graden gekregen. Ik roep maar wat hè, maar er zijn ook omstandigheden waardoor je toch door die 30 graden moet.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 11:05

Monique1963 schreef:
En wie weet was de eigenaar wel op weg naar een kliniek bij wijzen van spreken. Of was het een rescue pony ergens vandaan gehaald met spoed. Of misschien had de eigenaar wel een uitzonderlijke toestemming voor vervoer boven de 30 graden gekregen. Ik roep maar wat hè, maar er zijn ook omstandigheden waardoor je toch door die 30 graden moet.

Huh? Het was geen 30 graden. Het was 24 graden ten tijde van het ongeluk

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 11:06

Ja, maar speculeren is leuk. Kijk maar eens naar dit bericht op Facebook. Mensen gaan los op de temperatuur terwijl wij niets weten van de reden van vervoer en geen benul hebben van de temperatuur ten tijde van het vervoer.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 12:20

rien10 schreef:
SjonnieZ schreef:

Ik heb het meegemaakt, dat ging met een verdoving en dan aan de voorbenen er uit trekken.
Paard was eerst met de voorbenen over de stang gesprongen. Gelukkig op het erf van een veearts. Die heeft via het deurtje een spuit er in gejast (en een trap gekregen). Paard is toen versuft gaan zitten, achterover geklapt en we hebben hem er uit getrokken. Schade? Niets, nog geen schrammetje.[/quote]

Gelukkig dat er geen letsel was Rien.

Verdoven is mss wel logisch maar ja als het lang duurt voordat de DA komt hoe hou je hem dan rustig he

M’n trailer is ooit los van de haak gekomen met wegrijden (kapotte koppeling bleek achteraf)
Gelukkig bleef mn paard er rustig onder omdat hij in trailparken vaak op de wip had gestaan en hij dus wist hoe hij moest balanceren.. maar joh je schrikt je helemaal rot..
Liggend op z’n kant weet ik niet of zo’n dier er rustig onder blijft.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 12:39

Ibbel schreef:

Ik ben nog verbaasd over een derde ding.

We zijn allemaal paardengekken en het aantal reacties met medeleven is zoveel minder dan het aantal reacties met vragen en speculaties.

Je zult als eigenaar / betrokkene dit soort zaken maar lezen, terwijl je (speculatie) ongetwijfeld zelf nog de schrik in de benen hebt.

Ik hoop dat het paard er niks aan over heeft gehouden nu er rust is. En dat de eigenaren / begeleiders ook van de schrik bekomen zijn.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 13:35

Ik had geen idee dat deze plaats in het noorden van Nederland ligt.
24 graden is inderdaad niet te warm.

Op Facebook ben ik het nog niet tegen gekomen maar schandalig dat mensen zo veroordelend zijn.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 13:41

Rocamor schreef:
Ibbel schreef:

Ik ben nog verbaasd over een derde ding.

We zijn allemaal paardengekken en het aantal reacties met medeleven is zoveel minder dan het aantal reacties met vragen en speculaties.

Je zult als eigenaar / betrokkene dit soort zaken maar lezen, terwijl je (speculatie) ongetwijfeld zelf nog de schrik in de benen hebt.

Ik hoop dat het paard er niks aan over heeft gehouden nu er rust is. En dat de eigenaren / begeleiders ook van de schrik bekomen zijn.

Daar heb je wat mij betreft jouw antwoord. Je zult… als het slachtoffer zich meldt in dit topic zal ik zeker mijn medeleven betuigen. Dit is vreselijk is om mee te maken, maar dit betreft een algemeen nieuwsbericht.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 14:08

Percy schreef:
Ik had geen idee dat deze plaats in het noorden van Nederland ligt.
24 graden is inderdaad niet te warm.

Op Facebook ben ik het nog niet tegen gekomen maar schandalig dat mensen zo veroordelend zijn.

Er zijn in Nederland 2 plaatden met ee naam oosterwolde .

De andere ligt dacht ik in gelderland.