Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
marfries schreef:Ik woon in Drenthe, laagvlieg gebied van defensie. En daarnaast vaak recreatie vliegtuigen en nu en dan luchtballonnen.
Maar mijn oudere paarden schrokken een paar jaar terug toch toen een stuk of 6 van die zware transport helicopters erg laag overvlogen over hun weiland, en later ook toen ze hier met straaljagers vlak over mijn huis en weiland vlogen, zo laag dat ik heel goed het gezicht van de piloten zag. Moet eerlijk zeggen dat het toen voelde alsof er al oorlog uitgebroken was, niet grappig als meerdere straaljagers zo laag over je woning en wei vliegen. En dat terwijl direct om mij heen aan 3 zijden van mijn perceel zeker 100 ha onbebouwde grond ligt, daar hadden ze lekker laag overheen kunnen vliegen of over de mestsilo’s daar als het perse een gebouw moest zijn.
Gelukkig geen paarden gewond of in de draden gehad, maar deze waren allemaal ouder dan 10 jaar en redelijk veel verkeer etc. gewend. En beide keren waren ze wel in paniek en in het zweet.
wendy1987 schreef:... terwijl ze zien dat er dieren in de wei staan.
En 100 mtr verder trekken ze weer op, en daar staan geen dieren. Bedoel, dan kan je ook daar laag vliegen en boven dieren hoger zou je denken..
pol013 schreef:Nou ben ik het wel met DP eens hoor.
Dat ze dat ook moeten trainen begrijp ik helemaal.
Maar laagvliegen in stedelijk gebied dat zal maar een deel van de training zijn. Dan maar combineren met communiceren. 2 Vliegen in 1 klap want dan train je 2 vaardigheden.
Er wordt gewoon meer en meer waarde gehecht aan huisdieren. Daar moet je je ook op aanpassen.
Het relativeert echt maar heel weinig als je paard dood in de wei ligt.
En laagvlieggebieden ontlopen kun je zometeen ook zo ongeveer niet meer in Brabant.
Citaat:Maar het is gewoon niet willen ipv niet kunnen.
Wij zijn belangrijk en kunnen alles flikken.
Ja ze zijn belangrijk, maar het is een oefening, en dan hoeft daaronder niet alles te lijden.