Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dorine92 schreef:pluisje88 schreef:Oké dus omdat ik zelf geen kinderen heb mag ik er niks van vinden dat een ouder z’n kind tot moes slaat? Interessante visie wel
Nou tot moes slaat is illegaal dus dat wordt wel gecorrigeerd. Maar je kunt dus schijnbaar niet met je uitgeslapen hoofd en je heerlijke vrije leventje commentaar geven op dat afgepeigerde moeders hun kinderen niet goed opvoeden.
Wel raar dan dat je met je tinkerruin van 24 in je bak achter huis wel mag zeggen dat de kwpn hengst teveel spanning toont tijdens de Olympische Spelen
Dorine92 schreef:pluisje88 schreef:Oké dus omdat ik zelf geen kinderen heb mag ik er niks van vinden dat een ouder z’n kind tot moes slaat? Interessante visie wel
Nou tot moes slaat is illegaal dus dat wordt wel gecorrigeerd. Maar je kunt dus schijnbaar niet met je uitgeslapen hoofd en je heerlijke vrije leventje commentaar geven op dat afgepeigerde moeders hun kinderen niet goed opvoeden.
Wel raar dan dat je met je tinkerruin van 24 in je bak achter huis wel mag zeggen dat de kwpn hengst teveel spanning toont tijdens de Olympische Spelen
parmezaan schreef:Jazeker mag je het zeggen als je spanning bemerkt! Juíst als je met een 'welzijnsblik' ipv een 'wedstrijdblik' kijkt. En hoe weet jij de achtergrond vanuit waar een mening wordt gegeven? Ondanks, of dankzij, dat ze een 24 jarige Tinker in haar achtertuin heeft.
Dorine92 schreef:Heel bokt staat vol met topics over alles wat fout gaat, inclusief verhalen over waarom het door het bit/zadel/de staleigenaar/instructeur komt. Ook zijn alle foto's door de topicstarter geplaatst, dus alle foto's met een lelijk mondje worden niet geplaatst. En dan vervolgens losgaan op ruiters die die controle op wat er het internet op gaat niet hebben.
manubres schreef:Lekker makkelijk praten Veronica 2....Ik kijk al zo min mogelijk meer, en rijd zelf ook nauwelijks meer. Maar helemaal wegkijken is voor mijn gevoel de paarden in de steek laten. Want het gaat niet om het afzeiken maar het gaat om dierenwelzijn en liefde voor paarden.
En zolang het eigen ego en belang van mensen groter is dan paardenwelzijn, hoop ik dat mensen die daarvoor willen opkomen juist niet wegkijken.
En sorry mce, ik kan ook niet happy worden van het getrek van Isabell Werth, is Charlotte Dujardin ook flink door de mand gevallen en was ik wel fan van Bredow, maar Dalera was voor mij ook niet echt een voorbeeld van een goed uitziend dressuurpaard.
En als een paard in de ring braver is, blijft voor mij nog steeds de vraag: hoe is dat tot stand gekomen? Want nee, dat een paard het niet voor je zal doen als je hem slaat, wat Anky altijd beweerde, geloof ik niks van. Wie weet heeft Charlotte Valegro wel continu geslagen en was hij zo murw dat hij braaf zijn kunstjes deed...
Ben ik achterdochtig geworden? Ja, dat klopt...Raar? Vind ik niet.
manubres schreef:@Veronica 2...ik zeg dat niet glashard als feit, maar als:...wie weet...Want ja, er zijn filmpjes van mevrouw Dujardin die een paard in een minuut 24 x hard slaat...en het leek er niet op dat ze dit voor het eerst deed en dat is ook bevestigd door anderen. Daarbij zeg ik niet dat ze dit bij Valegro heeft gedaan, maar wel dat zelfs zij, die als meest paardvriendelijke persoon bekend stond, er toe in staat is om een paard (achter de schermen) te mishandelen.
manubres schreef:@mce...Ik vind het dus moeilijk om 'positieve ontwikkelingen' te zien als je steeds meer hoort hoe het achter de schermen tot stand komt. En ik moet zeggen dat Dujardin de grootste klap daarop heeft gegeven. Degene waarvan ik echt dacht: zij gaat de sport veranderen....
Zolang prestatie, ego en geld de boventoon blijft voeren, zullen paarden nooit echt op de eerste plaats komen denk ik.
Mag ik vragen welke positieve ontwikkelingen jij ziet?
Veronica2 schreef:Carina Kruth had zich niet gekwalificeerd voor Aken, de Deense bond is daar slordig in geweest in hun communicatie.
Dalera is juist een voorbeeld van africhting en management die vóór het paard werken. Von Bredow heeft met dat paard echt een subliem stukje africhting en scholing laten zien terwijl ze het toonbeeld waren van vertrouwen in elkaar. Juist doordat Von Bredow haar paard heel exact managede en antwoord gaf op de verzoeken van het paard, konden zij heel erg mooie en precies uitgevoerde proeven laten zien. Een voorbeeld in precisie en timing met een paard dat je met gevoel moet rijden.
Wat wat volgens jou het handelsmerk van Isabel Werth en heb je daar voorbeelden van?
Veronica2 schreef:Maar wat is dan wat je lelijk vindt aan het rijden van IW? Deze vrouw heeft intussen al een enorme berg GP paarden afgeleverd en heeft ook altijd paarden paraat voor internationale kampioenschappen. Soms kan ze zelfs in haar eentje een heel team vullen. Ze draait al decennia lang mee aan de top, wat zou er dan verkeerd aan zijn?
mce schreef:Veronica2 schreef:Maar wat is dan wat je lelijk vindt aan het rijden van IW? Deze vrouw heeft intussen al een enorme berg GP paarden afgeleverd en heeft ook altijd paarden paraat voor internationale kampioenschappen. Soms kan ze zelfs in haar eentje een heel team vullen. Ze draait al decennia lang mee aan de top, wat zou er dan verkeerd aan zijn?
Niets, het is een vakvrouw eerste klas, de wijze van rijden is nu iets vriendeljker geworden met de kennis van en de voorbeelden van nu.
misschien zit het verschil in het type paard wat Isabell - meestal - rijdt, stoere sterke paarden die je op deze manier moet rijden!!
er is nu meer voorkeur voor de wijze van rijden noem evenals voorbeeld Jessica en een Justin Verboomen, meer de atleet zoals in het FEI reglement beschreven.
liespr schreef:Mensen zijn in sowieso agressiever op sociale media, veilig en vol emoties achter hun scherm. Daar ligt de kern van het probleem. De paardensport lígt niet onder vuur. Mensen typen maar wat en praten elkaar na. Er zijn meer evenementen dan ooit, én de evenementen worden steeds drukker bezocht. Paardrijden groeit als sport nog steeds: steeds meer jonge mensen zien juist hoe mooi het is! Aandacht voor paardenwelzijn groeit, waar ze 25 jaar geleden nog in stands aan een halster stonden, zijn de nieuwe regels dat er minimaal neuscontact, vrije beweging en 3,5X3,5m stal moet zijn. Er is meer aanbod dan ooit op de markt; commercie, tuurlijk. Maar alles is erop gericht om het zo goed mogelijk voor het paard te kunnen maken.
Moet ik deze positieve punten nog opsommen? Het zijn er al vrij veel, gelukkig! Als je niet meer (live) kijkt naar de sport, waar baseer je je mening dan op? Voor mij klinkt dat in ieder geval heel erg belachelijk. Spaar me de voorbeelden van hoe iemand 3 jaar geleden een keer iets zieligs deed.
Nou, ik ben dus ook een beetje klaar met de toetsenridders, en hierin moet ik ze gelijk geven, het lucht best even op.![]()
![]()
liespr schreef:Mensen zijn in sowieso agressiever op sociale media, veilig en vol emoties achter hun scherm. Daar ligt de kern van het probleem. De paardensport lígt niet onder vuur. Mensen typen maar wat en praten elkaar na. Er zijn meer evenementen dan ooit, én de evenementen worden steeds drukker bezocht. Paardrijden groeit als sport nog steeds: steeds meer jonge mensen zien juist hoe mooi het is! Aandacht voor paardenwelzijn groeit, waar ze 25 jaar geleden nog in stands aan een halster stonden, zijn de nieuwe regels dat er minimaal neuscontact, vrije beweging en 3,5X3,5m stal moet zijn. Er is meer aanbod dan ooit op de markt; commercie, tuurlijk. Maar alles is erop gericht om het zo goed mogelijk voor het paard te kunnen maken.
Moet ik deze positieve punten nog opsommen? Het zijn er al vrij veel, gelukkig! Als je niet meer (live) kijkt naar de sport, waar baseer je je mening dan op? Voor mij klinkt dat in ieder geval heel erg belachelijk. Spaar me de voorbeelden van hoe iemand 3 jaar geleden een keer iets zieligs deed.
Nou, ik ben dus ook een beetje klaar met de toetsenridders, en hierin moet ik ze gelijk geven, het lucht best even op.![]()
![]()