[VIDEO] Dressuurruiter Minderhoud paarden kwijt na stoppen sponsor

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 19:26

Huh? :')

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 19:38

Dorine92 schreef:
pluisje88 schreef:
Oké dus omdat ik zelf geen kinderen heb mag ik er niks van vinden dat een ouder z’n kind tot moes slaat? Interessante visie wel :)

Nou tot moes slaat is illegaal dus dat wordt wel gecorrigeerd. Maar je kunt dus schijnbaar niet met je uitgeslapen hoofd en je heerlijke vrije leventje commentaar geven op dat afgepeigerde moeders hun kinderen niet goed opvoeden.
Wel raar dan dat je met je tinkerruin van 24 in je bak achter huis wel mag zeggen dat de kwpn hengst teveel spanning toont tijdens de Olympische Spelen

Tja vind ik dus een wezen verschil. Minderhouten en Gal zijn beide zogenoemd de top van de sport. En als ik dan enorm veel basis fouten, aanleuningsproblemen en rollkur zie, Ja dan komt er commentaar. Ik vind beide heren ook niet een rijstijl hebben waar je naar moet streven. Ze hebben toch echt een verleden met paarden kapot rijden. Zou in theorie de top hun paard niet langer heel moeten houden voor die topsport.

Maargoed de topsport zit er vol mee, paarden met ontzettend zwakke achterhand, weinig balans ,compleet weg gedrukte rug of enorme stress. Als je die basis voorwaarden niet eens voor elkaar hebt ,heb je toch niks te zoeken in de GP. Maargoed dat is ook waar voor de amateur rubrieken.

parmezaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 22:12

Dorine92 schreef:
pluisje88 schreef:
Oké dus omdat ik zelf geen kinderen heb mag ik er niks van vinden dat een ouder z’n kind tot moes slaat? Interessante visie wel :)

Nou tot moes slaat is illegaal dus dat wordt wel gecorrigeerd. Maar je kunt dus schijnbaar niet met je uitgeslapen hoofd en je heerlijke vrije leventje commentaar geven op dat afgepeigerde moeders hun kinderen niet goed opvoeden.
Wel raar dan dat je met je tinkerruin van 24 in je bak achter huis wel mag zeggen dat de kwpn hengst teveel spanning toont tijdens de Olympische Spelen

Jazeker mag je het zeggen als je spanning bemerkt! Juíst als je met een 'welzijnsblik' ipv een 'wedstrijdblik' kijkt. En hoe weet jij de achtergrond vanuit waar een mening wordt gegeven? Ondanks, of dankzij, dat ze een 24 jarige Tinker in haar achtertuin heeft.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 03:19

parmezaan schreef:
Jazeker mag je het zeggen als je spanning bemerkt! Juíst als je met een 'welzijnsblik' ipv een 'wedstrijdblik' kijkt. En hoe weet jij de achtergrond vanuit waar een mening wordt gegeven? Ondanks, of dankzij, dat ze een 24 jarige Tinker in haar achtertuin heeft.

Dat weet ik niet, het is een voorbeeld. Maar reken maar dat de gemiddelde bokker die de mannen afzeikt, zelf geen idee heeft wat ze met zo'n paard zouden moeten
Sterker nog, ik vraag me af hoeveel er een L proefje met winst zouden door komen
Ook ben ik erg benieuwd naar de kwaliteit van hun aanleuning, en eigenlijk naar de algehele conditie van hun paard. En van zichzelf niet te vergeten.
Heel bokt staat vol met topics over alles wat fout gaat, inclusief verhalen over waarom het door het bit/zadel/de staleigenaar/instructeur komt. Ook zijn alle foto's door de topicstarter geplaatst, dus alle foto's met een lelijk mondje worden niet geplaatst. En dan vervolgens losgaan op ruiters die die controle op wat er het internet op gaat niet hebben.
Ik vind het een beetje hypocriet omdat ik weet dat huis- tuin en keukenruiters voor een groot deel precies dezelfde fouten maken als topruiters, plus nog een heel arsenaal aan fouten erbij.
Van beiden is het iets waar we van af willen, maar de pot die de ketel verwijt, daar komen we niet echt verder mee denk ik

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 05:36

Oftewel, er mag pas gediscussieerd worden als iemand alles perfect doet?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:39

Het gaat niet om het maken van fouten, in dit geval gaat het om een voorbeeldfunctie. De paardensport ligt onder vuur, hun manier van rijden wordt al een poosje niet meer geaccepteerd. Minderhoud lijkt zich te hebben aangepast en vriendelijker te zijn gaan rijden (in ieder geval in de ring). Met Taminiau vond ik het beeld de laatste keer gewoon ook echt heel fijn.

EG de laatste keer op het NK een totaal fiasco, die lijkt helaas alleen maar meer rollkur te zijn gaan rijden wat gewoon zonde is aangezien de beste man enorm veel talent en gevoel heeft en ik dit 20 jaar geleden ook niet zag bij hem toen ik er (in hetzelfde complex) werkte.

Ik houdt ook niet van het afzeiken, en in dat opzicht snap ik wat je zegt Dorine maar er kan denk ik wel gewoon over gepraat worden zonder dat het afzeiken wordt. Van sommige paarden is het gewoon echt zonde welke weg zij zijn gegaan. En natuurlijk is het makkelijk oordelen vanaf de zijlijn en weten we niet hoe moeilijk of makkelijk die paarden zijn geweest. Sommige beelden helpen alleen echt niet mee, als je dan ziet hoe bepaalde problemen geprobeerd zijn op te lossen. (zoals bij Invictus bijvoorbeeld) of een Toto die met bloed in zijn mond snel de ring uitgestuurd werd op de HK.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:20

verschillen van meningen en visie en inzichten is toch nooit afzeiken, om meningen te vormen en/of te herzien moet je verschillen naast elkaar leggen en afwegen is mij geleerd, en dat verbreed enorm je kijk op zaken.

EG en HP hebben jaren de dienst uitgemaakt, tot Valegro 2x en Dalera 2x op de OS ons lieten zien dat het ook anders kan dichter bij het oude artikel 401 van het FEI reglement, nu zie je meer landen om ons heen hun wijze van rijden veranderen - zelfs zichtbaar bij Isabell Werth - het gaat in nedrland niet zo snel als gehoopt,

Was geen fan van HP maar zie wel dat hij veranderingen laat zien, zal mede afhangen van zijn instrctie of dit gaat doorzetten, hoop het wel.

maar met nu Rowena Weggelaar erbij in het team denk ik dat de bondscoach het oppakt.
https://www.horses.nl/evenementen/chio- ... te-rijden/

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:30

Dorine92 schreef:
Heel bokt staat vol met topics over alles wat fout gaat, inclusief verhalen over waarom het door het bit/zadel/de staleigenaar/instructeur komt. Ook zijn alle foto's door de topicstarter geplaatst, dus alle foto's met een lelijk mondje worden niet geplaatst. En dan vervolgens losgaan op ruiters die die controle op wat er het internet op gaat niet hebben.

Dit dus. Pagina's lang over ruiters en trainers die het allemaal fout doen. Ruiters uit het buitenland en soms van de andere kant van de wereld die niet eens bekend zijn, worden rucksichtlos door de stront getrokken vanwege een of ander filmpje waarvan niemand weet of het echt is. De ononderbouwde meningen die mensen hebben over topruiters en grote stallen zijn vaak gewoon nabouwen wat men ooit ergens gehoord heeft. Er worden "waarheden" gecreëerd op verhalen en fantasieën en soms gebeurt dat ook met opzet (bijvoorbeeld door dierenrechtenactivisten). Goed voorbeeld daarvan is de kwestie van de blauwe tong die steeds op komt borrelen en mensen dan aan komen sjouwen met bewerkt beeldmateriaal. Alles om de sport onderuit te halen en waarom precies? Als je de sport niet leuk vindt, dan kijk je gewoon niet en ga je lekker recreatief rijden achter je eigen heg.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:05

Lekker makkelijk praten Veronica 2....Ik kijk al zo min mogelijk meer, en rijd zelf ook nauwelijks meer. Maar helemaal wegkijken is voor mijn gevoel de paarden in de steek laten. Want het gaat niet om het afzeiken maar het gaat om dierenwelzijn en liefde voor paarden.

En zolang het eigen ego en belang van mensen groter is dan paardenwelzijn, hoop ik dat mensen die daarvoor willen opkomen juist niet wegkijken.

En sorry mce, ik kan ook niet happy worden van het getrek van Isabell Werth, is Charlotte Dujardin ook flink door de mand gevallen en was ik wel fan van Bredow, maar Dalera was voor mij ook niet echt een voorbeeld van een goed uitziend dressuurpaard.

En als een paard in de ring braver is, blijft voor mij nog steeds de vraag: hoe is dat tot stand gekomen? Want nee, dat een paard het niet voor je zal doen als je hem slaat, wat Anky altijd beweerde, geloof ik niks van. Wie weet heeft Charlotte Valegro wel continu geslagen en was hij zo murw dat hij braaf zijn kunstjes deed...

Ben ik achterdochtig geworden? Ja, dat klopt...Raar? Vind ik niet.

Gnome

Re: [VIDEO] Dressuurruiter Minderhoud paarden kwijt na stoppen sponsor

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:10

Niet kijken deed ik al. Maar wegkijken of geen commentaar geven, gaat het voor de paarden niet beter maken. Dus ik hoop dat organisaties en anderen dat vooral blijven doen.

De sport hoeft niet onderuit, maar de manier waarop is in mijn ogen nu onacceptabel. En daar zou ik graag verandering in willen zien. En dan moet je je ook uitspreken anders moet je gewoon je waffel houden en accepteren dat dit leed blijft.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:21

achterdocht prima, ja ik weet niet hoe het er achter de schermen aan toe gaat,

wat ik nu wel zie is de fijnere manier van rijden voor de schermen door b.v. Rowena,

alleen maar zien hoe het niet moet vind ik vooruitgang in de weg staan.

Dus geniet ik van die ontwikkeling.
Kan het beter, zeker het kan altijd beter maar dat kost tijd. *D

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:27

manubres schreef:
Lekker makkelijk praten Veronica 2....Ik kijk al zo min mogelijk meer, en rijd zelf ook nauwelijks meer. Maar helemaal wegkijken is voor mijn gevoel de paarden in de steek laten. Want het gaat niet om het afzeiken maar het gaat om dierenwelzijn en liefde voor paarden.

En zolang het eigen ego en belang van mensen groter is dan paardenwelzijn, hoop ik dat mensen die daarvoor willen opkomen juist niet wegkijken.

En sorry mce, ik kan ook niet happy worden van het getrek van Isabell Werth, is Charlotte Dujardin ook flink door de mand gevallen en was ik wel fan van Bredow, maar Dalera was voor mij ook niet echt een voorbeeld van een goed uitziend dressuurpaard.

En als een paard in de ring braver is, blijft voor mij nog steeds de vraag: hoe is dat tot stand gekomen? Want nee, dat een paard het niet voor je zal doen als je hem slaat, wat Anky altijd beweerde, geloof ik niks van. Wie weet heeft Charlotte Valegro wel continu geslagen en was hij zo murw dat hij braaf zijn kunstjes deed...

Ben ik achterdochtig geworden? Ja, dat klopt...Raar? Vind ik niet.

Hoezo is dat lekker makkelijk praten?

Je beweert hier overigens glashard dat Charlotte Dujardin Valegro murw heeft geslagen, daar heb ik 2 vragen over: 1) waarom denk je dat het werkt om een paard murw te slaan zodat hij met gemak een hele berg internationale medailles wint? en 2) waar baseer je dit precies op? Misschien is wel gewoon jouw fantasie op hol geslagen, dat kan natuurlijk.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:30

@mce...Ik vind het dus moeilijk om 'positieve ontwikkelingen' te zien als je steeds meer hoort hoe het achter de schermen tot stand komt. En ik moet zeggen dat Dujardin de grootste klap daarop heeft gegeven. Degene waarvan ik echt dacht: zij gaat de sport veranderen....

Zolang prestatie, ego en geld de boventoon blijft voeren, zullen paarden nooit echt op de eerste plaats komen denk ik.

Mag ik vragen welke positieve ontwikkelingen jij ziet?

@Veronica 2...ik zeg dat niet glashard als feit, maar als:...wie weet...Want ja, er zijn filmpjes van mevrouw Dujardin die een paard in een minuut 24 x hard slaat...en het leek er niet op dat ze dit voor het eerst deed en dat is ook bevestigd door anderen. Daarbij zeg ik niet dat ze dit bij Valegro heeft gedaan, maar wel dat zelfs zij, die als meest paardvriendelijke persoon bekend stond, er toe in staat is om een paard (achter de schermen) te mishandelen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:48

Ik snap wel dat vertrouwen weg is na dat filmpje van Dujardin. Bij veel mensen gaf dat een schok effect.

Het beste blijft gewoon zoveel mogelijk in real life kijken en verschillende topruiters zien rijden zowel in de proef als met losrijden.

En nuances blijven belangrijk, het is niet zo dat de hele sport slecht is en alle ruiters hetzelfde rijden. Het zijn allemaal andere mensen met andere rijstijlen. Sommige aansprekender dan anderen. Net als bij amateurs.

Ik zie gelukkig zeker wel vooruitgang en hoop dat HP ook de vooruitgang blijft laten zien die hij met Taminiau had. Misschien wel goed om niet meer de luxe positie van Glock te hebben in dat opzicht.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:52

manubres schreef:
@Veronica 2...ik zeg dat niet glashard als feit, maar als:...wie weet...Want ja, er zijn filmpjes van mevrouw Dujardin die een paard in een minuut 24 x hard slaat...en het leek er niet op dat ze dit voor het eerst deed en dat is ook bevestigd door anderen. Daarbij zeg ik niet dat ze dit bij Valegro heeft gedaan, maar wel dat zelfs zij, die als meest paardvriendelijke persoon bekend stond, er toe in staat is om een paard (achter de schermen) te mishandelen.

Thanks voor je reactie. Toch denk ik dat we een verschilletje hebben van inzicht, maar dat geeft niet.

Je suggereert echter wel dat Dujarding bij herhaling paarden heeft mishandeld en dat dat ook misschien bij Valegro zo was. Je baseert dat op 1 enkel filmpje dat de wereld in geslingerd is door iemand die wrok koestert tegen Charlotte Dujardin. In andere topics is het al ruimschoots aan de orde geweest en wat Charlotte daar doet is heel verkeerd. Het is echter voor mij (en hopelijk meer mensen) geen aanleiding om Charlotte Dujardin weg te zetten als notoire mishandelaar, zij verdient ook nieuwe kansen. Daarom hoop ik dat we haar weer terug zien in de ring en dat ze weer kan stralen als voorheen. Zonder paarden te slaan en ook zonder spoorwonden (Freestyle).

Naar mijn idee zijn er wel veranderingen in de sport gaande, maar dat is wat lastig te zien door een de vertroebelde blik van vooroordelen.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:56

manubres schreef:
@mce...Ik vind het dus moeilijk om 'positieve ontwikkelingen' te zien als je steeds meer hoort hoe het achter de schermen tot stand komt. En ik moet zeggen dat Dujardin de grootste klap daarop heeft gegeven. Degene waarvan ik echt dacht: zij gaat de sport veranderen....

Zolang prestatie, ego en geld de boventoon blijft voeren, zullen paarden nooit echt op de eerste plaats komen denk ik.

Mag ik vragen welke positieve ontwikkelingen jij ziet?

laat CD e.a. even los en kijk naar de nieuwe generatie, kijk o.a. naar Rowena

die hebben er van geleerd neem ik aan en in hun wijze van rijden is veel verbetert, dat zie ik als positief
wel een kantekening dat het in de landen om ons heen al eerder in gang gezet is

Het niet welkom zijn in Aken van Deense amazone Carina Cassøe Krüth vind ik heel positief

Dat zal zeker een grote rol spelen, al vaker gezegt: het paard verworden tot een financieel zeer lucratief ding, het is voor vele business, vaak onder invloed van een sponsor, alhoewel dat zeker ook weer niet voor alle ruiters geldt.

Dalera, het gaat ook niet om een mooi paard, een goede atleet is niet altijd perfect
en wat IW betreft, ze is beter geworden, kan het beter natuurlijk maar iom werkt ze er aan.

Ach en IW zal zeker beter worden naarmate er ook in Duitsland ruiters anders gaan rijden, maar wat ...tig jaar je handelsmerk was verander je niet 123.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:53

Carina Kruth had zich niet gekwalificeerd voor Aken, de Deense bond is daar slordig in geweest in hun communicatie.

Dalera is juist een voorbeeld van africhting en management die vóór het paard werken. Von Bredow heeft met dat paard echt een subliem stukje africhting en scholing laten zien terwijl ze het toonbeeld waren van vertrouwen in elkaar. Juist doordat Von Bredow haar paard heel exact managede en antwoord gaf op de verzoeken van het paard, konden zij heel erg mooie en precies uitgevoerde proeven laten zien. Een voorbeeld in precisie en timing met een paard dat je met gevoel moet rijden.

Wat wat volgens jou het handelsmerk van Isabel Werth en heb je daar voorbeelden van?

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:02

Veronica2 schreef:
Carina Kruth had zich niet gekwalificeerd voor Aken, de Deense bond is daar slordig in geweest in hun communicatie.

Dalera is juist een voorbeeld van africhting en management die vóór het paard werken. Von Bredow heeft met dat paard echt een subliem stukje africhting en scholing laten zien terwijl ze het toonbeeld waren van vertrouwen in elkaar. Juist doordat Von Bredow haar paard heel exact managede en antwoord gaf op de verzoeken van het paard, konden zij heel erg mooie en precies uitgevoerde proeven laten zien. Een voorbeeld in precisie en timing met een paard dat je met gevoel moet rijden.

Wat wat volgens jou het handelsmerk van Isabel Werth en heb je daar voorbeelden van?

Doet niets af aan het weigeren van Kruth
Is mijn beeld ook van Dalera, goede atleet hoeft niet altijd mooi te zijn, wel de wijze van rijden en opleiden, 'n voorbeeld voor velen. Zie je ook terug met haar jongere paarden en bij haar broer

IW haar wijze van rijden, van voor 2012 tot nu, genoeg beelden van te vinden via youtube.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:05

Maar wat is dan wat je lelijk vindt aan het rijden van IW? Deze vrouw heeft intussen al een enorme berg GP paarden afgeleverd en heeft ook altijd paarden paraat voor internationale kampioenschappen. Soms kan ze zelfs in haar eentje een heel team vullen. Ze draait al decennia lang mee aan de top, wat zou er dan verkeerd aan zijn?

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:23

Veronica2 schreef:
Maar wat is dan wat je lelijk vindt aan het rijden van IW? Deze vrouw heeft intussen al een enorme berg GP paarden afgeleverd en heeft ook altijd paarden paraat voor internationale kampioenschappen. Soms kan ze zelfs in haar eentje een heel team vullen. Ze draait al decennia lang mee aan de top, wat zou er dan verkeerd aan zijn?

Niets, het is een vakvrouw eerste klas, de wijze van rijden is nu iets vriendeljker geworden met de kennis van en de voorbeelden van nu.

misschien zit het verschil in het type paard wat Isabell - meestal - rijdt, stoere sterke paarden die je op deze manier moet rijden!!

er is nu meer voorkeur voor de wijze van rijden noem evenals voorbeeld Jessica en een Justin Verboomen, meer de atleet zoals in het FEI reglement beschreven.

liespr

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:55

Mensen zijn in sowieso agressiever op sociale media, veilig en vol emoties achter hun scherm. Daar ligt de kern van het probleem. De paardensport lígt niet onder vuur. Mensen typen maar wat en praten elkaar na. Er zijn meer evenementen dan ooit, én de evenementen worden steeds drukker bezocht. Paardrijden groeit als sport nog steeds: steeds meer jonge mensen zien juist hoe mooi het is! Aandacht voor paardenwelzijn groeit, waar ze 25 jaar geleden nog in stands aan een halster stonden, zijn de nieuwe regels dat er minimaal neuscontact, vrije beweging en 3,5X3,5m stal moet zijn. Er is meer aanbod dan ooit op de markt; commercie, tuurlijk. Maar alles is erop gericht om het zo goed mogelijk voor het paard te kunnen maken.

Moet ik deze positieve punten nog opsommen? Het zijn er al vrij veel, gelukkig! Als je niet meer (live) kijkt naar de sport, waar baseer je je mening dan op? Voor mij klinkt dat in ieder geval heel erg belachelijk. Spaar me de voorbeelden van hoe iemand 3 jaar geleden een keer iets zieligs deed.

Nou, ik ben dus ook een beetje klaar met de toetsenridders, en hierin moet ik ze gelijk geven, het lucht best even op. :Y) }>

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:07

mce schreef:
Veronica2 schreef:

Niets, het is een vakvrouw eerste klas, de wijze van rijden is nu iets vriendeljker geworden met de kennis van en de voorbeelden van nu.

misschien zit het verschil in het type paard wat Isabell - meestal - rijdt, stoere sterke paarden die je op deze manier moet rijden!!

er is nu meer voorkeur voor de wijze van rijden noem evenals voorbeeld Jessica en een Justin Verboomen, meer de atleet zoals in het FEI reglement beschreven.

Dat over het type paarden dat ze rijdt ben ik wel met je eens. Je kan nu ook goed zien aan de combinatie met Wendy dat die heel anders is om te rijden. Sommige mensen vinden dan dat Werth eindelijk iets leert. Maar ik vind dus dat dàt juist een bewijs is van haar horsemanship (m/v/x) dat zij als het ware naadloos met die merrie overweg kan.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:10

liespr schreef:
Mensen zijn in sowieso agressiever op sociale media, veilig en vol emoties achter hun scherm. Daar ligt de kern van het probleem. De paardensport lígt niet onder vuur. Mensen typen maar wat en praten elkaar na. Er zijn meer evenementen dan ooit, én de evenementen worden steeds drukker bezocht. Paardrijden groeit als sport nog steeds: steeds meer jonge mensen zien juist hoe mooi het is! Aandacht voor paardenwelzijn groeit, waar ze 25 jaar geleden nog in stands aan een halster stonden, zijn de nieuwe regels dat er minimaal neuscontact, vrije beweging en 3,5X3,5m stal moet zijn. Er is meer aanbod dan ooit op de markt; commercie, tuurlijk. Maar alles is erop gericht om het zo goed mogelijk voor het paard te kunnen maken.

Moet ik deze positieve punten nog opsommen? Het zijn er al vrij veel, gelukkig! Als je niet meer (live) kijkt naar de sport, waar baseer je je mening dan op? Voor mij klinkt dat in ieder geval heel erg belachelijk. Spaar me de voorbeelden van hoe iemand 3 jaar geleden een keer iets zieligs deed.

Nou, ik ben dus ook een beetje klaar met de toetsenridders, en hierin moet ik ze gelijk geven, het lucht best even op. :Y) }>

_/-\o_
Met nog als toevoeging dat we het nieuws telkens horen dat meer kinderen kiezen voor paardrijden als sport en dat onze sport daardoor weer in de lift zit. Misschien ook voor een deel terugkeerders na de coronacrisis, dat kan ook meespelen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:10

liespr schreef:

Amen !!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:36

Is het ook niet zo dat bepaalde pagina,s (Dressage hub) steeds 'tegen' een bepaalde ruiter zijn en andere pagina,s dat dan gaan delen?

Want zo heb ik gezien dat Isabel ineens de rollkur queen werd genoemd, gebaseerd op een LDR filmpje uit de jaren 90. En sindsdien is er een hetze tegen Isabel.

En ja, dat soort pagina,s heb ik ook een broertje dood aan. Dat is ook wat anders dan gewoon normaal discussiëren over dressuur rijden.