FEI wil totaalverbod op 'marshmallow fluff'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 10:52

FrNo schreef:
Maflinger_S schreef:
Voor die ezel is het OK.

Nou, niet als die meedoet met FEI wedstrijden, maar dat zal wel niet.

Moest er ook nog bij komen, de blaaskaak. Mes op de keel, dat kan ie krijgen

Spoiler:
en op de wang, en de bovenlip ;)

Eik

Re: FEI wil totaalverbod op 'marshmallow fluff'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 13:22

En elke keer raak ik een beetje meer teleurgesteld in de paardensport.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 13:56

Hoezo is er ophef hierover, als je de openingspost leest dan zie je dat deze regel al bestond, maar dat de woorden iets zijn aangepast en er wat toevoeging is gedaan. Maar deze regel was er allang en is dus eigenlijk geen nieuws. Fluff was al verboden, dus de titel van dit topic is nogal misleidend.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 14:17

Veronica2 schreef:
Hoezo is er ophef hierover, als je de openingspost leest dan zie je dat deze regel al bestond, maar dat de woorden iets zijn aangepast en er wat toevoeging is gedaan. Maar deze regel was er allang en is dus eigenlijk geen nieuws. Fluff was al verboden, dus de titel van dit topic is nogal misleidend.

Omdat de idioterie van mensen geen grenzen kent en mensen daar terecht verbaasd over zijn…

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 14:19

Ninx schreef:
Veronica2 schreef:

Omdat de idioterie van mensen geen grenzen kent en mensen daar terecht verbaasd over zijn…

Als je zou weten wat fluff precies is, dan was je waarschijnlijk minder verbaasd.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 14:49

Het gaat om het willen imiteren van schuim rond de mond.
Dat is idioot

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 14:52

Nou Ninx, jij vindt het idioot. Door een klontje suiker gaan paarden ook schuimen, ik denk dat er suikerfabrieken moeten sluiten als dat niet meer mag.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 14:55

Ik vind een klontje suiker met als doel om je paard te laten schuimen ook net zo dom eigenlijk.
Als een paard goed na geeft schuimt hij vanzelf.
Een klontje als beloning oid is prima, maar omdat je paard niet schuimt is het onzin, dan zal je naar andere dingen moeten kijken.

Paard heeft er natuurlijk geen last van, want het is voor hem gewoon een snoepje.
Maar de visie van de ruiter er achter is voor mij gewoon krom.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 15:19

Veronica2 schreef:
Nou Ninx, jij vindt het idioot. Door een klontje suiker gaan paarden ook schuimen, ik denk dat er suikerfabrieken moeten sluiten als dat niet meer mag.

Het is idioot.
Je simuleert iets dat er blijkbaar niet is zonder deze ingrepen.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 15:28

Oké, je weet dus duidelijk niet wat Fluff is. Geeft niks hoor.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 15:30

Veronica2 schreef:
Oké, je weet dus duidelijk niet wat Fluff is. Geeft niks hoor.

Jij reageert niet op wat ik zeg en c-alsemgeest zegt….

Al smeer je er pindakaas op, het gaat om de gedachte erachter….. het willen imiteren of maskeren.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 15:33

Oh oké, klontje suiker is dus ook al niet goed. De kans is groot dat ik me daar niet aan ga houden hoor, klontje op z'n tijd moet kunnen.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 15:37

Als je een klontje wil geven (heb ik trouwens nooit gesnapt waarom je een puur suikerklontje zou willen geven als snoepje) of bijvoorbeeld een stuk appel als traktatie of beloning is dat toch heel wat anders dan suikerklontjes of marshmallow fluff in de mond stoppen net voordat je een wedstrijd gaat rijden zodat je paard meer schuimt?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 15:43

Veronica2 schreef:
Oh oké, klontje suiker is dus ook al niet goed. De kans is groot dat ik me daar niet aan ga houden hoor, klontje op z'n tijd moet kunnen.

Er is vast iets gezonders te vinden dan suiker als beloning.
Maar je mist het punt.

Fluff, scheerschuim, of wat men ook maar gebruikt heeft als doel een ontspannen schuimende mond te imiteren of spanning rond het mondgebied een beetje te maskeren.
Logisch dat dat niet mag, en logisch dat mensen het idioot vinden dat mensen zoiets doen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 17:33

Normaal ontstaat er schuim als de kaken ontspannen zijn en paard loslaat in de kaak. Daarbij schuimt de ene wel meer dan de andere.

Ik vind eerlijk gezegd een klontje suiker, of die andere dingen ook lapmiddelen/ symptoombestrijding om te verbloemen dat er dus inderdaad spanning op staat.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 19:13

Ik was altijd in de veronderstelling dat dat spul gebruikt werd om te zorgen voor overmatig schuimen om een open mond of naar buiten gedrukte tong te maskeren.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 19:38

DuoPenotti schreef:
Maar wil een paard dat marshmallow fluf niet aflikken dan omdat het zo zoet is?

Scheerschuim is gewoon ranzig

Dat dacht ik ook al. Marshmallow fluff op zich is geen straf voor een paard, het is gewoon plakkerige marshmallow, mierzoet, dus lekker.
Voor de tanden lijkt het me op de lange duur wel minder gunstig. En in de limonade wespen tijd lijkt het me ook interessante beelden opleveren. >;)

Om het te gebruiken als "bewijs" dat het paard lekker schuimt is te gek.
Maar dat mensen ook scheerschuim op een paardenmond smeren. -:(-

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 19:46

Veronica2 schreef:

Gewoon als traktatie bedoel je?
Of gebruik je het dan zodat je paard meer schuimt tijdens de proef?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 19:53

Ik vind suikerklonten als beloning ook niet meer van deze tijd, daar bestaan betere alternatieven voor. Maar als het gegeven wordt om schuim op te wekken, dan wordt suiker om de verkeerde redenen gegeven.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 21:01

Elisa2 schreef:
Normaal ontstaat er schuim als de kaken ontspannen zijn en paard loslaat in de kaak. Daarbij schuimt de ene wel meer dan de andere.

Ik vind eerlijk gezegd een klontje suiker, of die andere dingen ook lapmiddelen/ symptoombestrijding om te verbloemen dat er dus inderdaad spanning op staat.

Dat volg ik wel, maar is er ook niet intussen een soort obsessie ontstaan over schuim op de mond? Niet elk paard schuimt altijd evenveel en sommige paarden schuimen bijna niet terwijl ze toch losgelaten zijn. Misschien is dat hele schuimen een beetje overrated. Als men daar vanaf kan stappen dan is er verder ook niks meer nodig extra middeltjes. Alhoewel je best nog je paard een klontje kan geven af en toe, als ze het lekker vinden.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 21:49

Ik sta weer even versteld! Scheerschuim om te doen lijken dat je paard schuimt ?! Goeie god. Sommigen zijn wel erg inventief. Knap, ik zou er in de verste verte niet opkomen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 21:54

Lukasje schreef:
Ik sta weer even versteld! Scheerschuim om te doen lijken dat je paard schuimt ?! Goeie god. Sommigen zijn wel erg inventief. Knap, ik zou er in de verste verte niet opkomen.

Eens! Ik voel mezelf nu heel naief omdat ik hier nog nooit over heb gehoord :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 21:58

Het is helaas heel normaal in de VS... Daar hebben ze nog veel meer rare dingen trouwens. Zoals staarten verlammen zodat ze niet zwiepen. Of zoals bij de Hunters uren longeren, laten rijden, sederen en nog meer laten lopen, allemaal zodat ze er kalm en half dood uitzien in de ring en de ruiter hun rondje kan springen op paard wat ze amper zelf rijden...

Er zullen in Europa vast mensen zijn die het doen maar niet zoveel en het is niet zo normaal als daar.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 22:00

Celebi schreef:
Als je een klontje wil geven (heb ik trouwens nooit gesnapt waarom je een puur suikerklontje zou willen geven als snoepje) of bijvoorbeeld een stuk appel als traktatie of beloning is dat toch heel wat anders dan suikerklontjes of marshmallow fluff in de mond stoppen net voordat je een wedstrijd gaat rijden zodat je paard meer schuimt?

Waarom niet? Ze gaan er niet dood van, ze vinden het lekker en je loopt niet het risico een snoepje te geven wat rood of groen uitslaat als ze gaan schuimen. Suikerklontje is grote beloning hier, dus krijgt ze juist op wedstrijd als extra beloning voor stilstaan en zodat het schuim geen rare kleur krijgt. Appel us weer voor na het rijden want na appel wil ze altijd drinken. En pepermuntjes lust ze niet, die gaf ik vroeger altijd aan de andere als beloning voor stil staan met opstappen.

Dat ene klontje gaat toch ook geen probleem geven qua gezondheid jongens. Ze krijgen meer suikers binnen met andere voer. Nee, je moet er geen tig geven en ook niet om te laten schuimen.

De meeste snoepjes zit ook zat suiker in, alleen zit dat niet in de naam dan. Of een appel, zit het ook in.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 22:09

MyWishMax schreef:
Het is helaas heel normaal in de VS... Daar hebben ze nog veel meer rare dingen trouwens. Zoals staarten verlammen zodat ze niet zwiepen.

Dit doen ze ook in Zuid amerika en de Cariben bij Paso fino's soms. Echt belachelijk