Prinses Amalia gaat woensdag weer aan het werk na val van paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 08:55

Elisa2 schreef:
Ja zoiets is het denk ik, in mijn hoofd worden de koning en koningin onderhouden door de staat en doen ze daar wat ceremoniele verplichtingen voor in de plaats. Ik had dat sowieso niet echt als werk geplaatst in mijn hoofd, technisch is dat natuurlijk wel gewoon werk. En wat anderen zeggen..je moet het maar willen zo'n baan en leven is natuurlijk ook wel zo.

Ze doen echt veel meer dan alleen ceremoniële functies.

Bv Máxima:
Citaat:
Zitting in de Raad van State.
Erevoorzitter van het platform Wijzer in geldzaken.
Lid van het Nederlands Comité voor Ondernemerschap.

Koningin Máxima is nauw betrokken bij het thema microkrediet en financiële inclusie. Ze heeft een rol gehad in internationale adviesgroepen van de Verenigde Naties en de G20 rond dit onderwerp. Hoewel ze ook bekend is geworden door haar werk met microkredieten, benadrukt ze dat het bredere doel is om financiële inclusie te bevorderen en mensen te helpen zelfredzaam te worden.

Speciale pleitbezorger van de secretaris-generaal van de Verenigde Naties voor financiële gezondheid.
Erevoorzitter van het G20 'Global Partnership for Financial Inclusion'.
Lid van de 'Edison Alliance'.
Voorzitter van het bestuur van de Stichting Historische Verzamelingen van het Huis Oranje Nassau.
Voorzitter bestuur Stichting Officiële Geschenken van het Huis Oranje-Nassau.
Erevoorzitter stichting Méér Muziek in de Klas.
Erevoorzitter Stichting MIND Us.
Erevoorzitter Stichting SchuldenlabNL.

Het betreffende erefuncties, daarmee ben je niet zo actief als regulier, maar ze zit wel veel vergaderingen bij en moet ook veel stukken lezen en ondertekenen/laten ondertekenen.
Het zijn geen volledige functies maar als je alles bij elkaar op telt en dan ook nog eens de ceremoniele verplichtingen erbij kom je op meer uren uit dan een reguliere 9 tot 5 baan.

Het is nog steeds over betaald, maar ik kan niet zeggen dat ze niet werken voor het vele geld :P
Daarbij heb je niet de vrijheid die een normaal mens heeft, wel een stukje extra luxe, maar zou nooit willen ruilen met ze :')

Zo heeft Amalia bv zitting in de raad van state en afdeling advisering.

Electra63

Re: Prinses Amalia gaat woensdag weer aan het werk na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 09:01

Precies!

Misschien had Amalia wel gewoon in de paarden willen werken ;), zoals veel jonge paardenmeisjes.

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 09:39

Hoewel het een soort bewonderingswaardig is dat ze na een week alweer wat verplichtingen nakomt lees ik er vooral veel privileges in.
Ik kon een week na het breken van mijn bovenarm absoluut nog niet werken. Want toen zat ik als gewone burger thuis met een gecompliceerde breuk nog steeds te wachten op een operatie. Daarnaast worden gewone burgers van haar leeftijd doorgaans helemaal niet geopereerd (tenzij de breuk gecompliceerd is) en mag het gewoon zonder gips in een sling helen. Dat irriteert me. Verder fijn voor haar dat ze alles mee heeft om hier zo snel mogelijk van te herstellen. Zulke omstandigheden gun ik iedereen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 10:24

3heathcliff5 schreef:
Hoewel het een soort bewonderingswaardig is dat ze na een week alweer wat verplichtingen nakomt lees ik er vooral veel privileges in.
Ik kon een week na het breken van mijn bovenarm absoluut nog niet werken. Want toen zat ik als gewone burger thuis met een gecompliceerde breuk nog steeds te wachten op een operatie. Daarnaast worden gewone burgers van haar leeftijd doorgaans helemaal niet geopereerd (tenzij de breuk gecompliceerd is) en mag het gewoon zonder gips in een sling helen. Dat irriteert me. Verder fijn voor haar dat ze alles mee heeft om hier zo snel mogelijk van te herstellen. Zulke omstandigheden gun ik iedereen.

Maar elke breuk is anders. Kan me niet voorstellen dat ze haar te vroeg zouden laten werken. En ja, ze zal inderdaad best wat privileges hebben als Prinses, logisch :j
Maar ach, als ze thuis had gezeten was het ook weer niet goed geweest en nu gaat ze aan het werk is er ook weer kritiek op :')

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 10:28

Zonder te weten om wat voor breuk het gaat, zou ik geen uitspraken doen over privileges. Als het bloed eruit spuit of als er zenuwen klem zitten dan laten ze ook gewone burgers geen week wachten.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 11:48

3heathcliff5 schreef:

Waarom irriteert dat jou?
Vind dat best raar zonder enige kennis van haar medische situatie, breuken en behandelingen er van zeker met operaties zijn voor elke situatie anders.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 12:15

Mijn man heeft ook eens een week moeten wachten op een operatie, omdat de zwellingen eerst moesten minderen.

Iedere breuk/operatie is anders.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 13:34

Ja jullie hebben wel gelijk over haar gedwongen leven in de schijnwerpers. Dat lijkt me ook heel moeilijk. Vooral ook dat iedereen dan continu een mening over je heeft. Wat je doet, hoe je er uit ziet etc.

Goed om te lezen dat ze meer doen dan ik dacht. Moet eerlijk zeggen dat ik me er verder nooit zo in verdiept heb. Ben niet zo koningsgezind maar vind het wel super leuk dat ze paard rijdt!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 14:03

Leuk toch, om na het bericht over de breuk, te lezen dat het alweer goed genoeg gaat dat ze weer aan het werk kan +:)+

Ik zou ook voor geen goud willen ruilen, de beloning is de belasting op je leven niet waard.
Tenzij je het echt als een roeping ziet die je graag goed wilt vervullen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 14:06

3heathcliff5 schreef:

Dan moet je ook de bedreiging er bij nemen. Het niet kunnen wonen waar je wilt, niet de vakanties kunnen vieren hoe-, waar- en met wie je wilt. Leven in een glazen kooi. Leven onder een vergrootglas.

En heb je de foto's van haar breuk samen met de arts goed bekeken, jij weet hoe het zit en of zij wel of niet (met voorrang) geopereerd moest worden?

"Ik wil arts worden"
Nope, jij wordt staatshoofd.
"Maar dat wil ik niet"
Je hebt niets te willen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 14:29

Nouja ze MOET niks. Ze kan de opvolging gewoon weigeren hoor. :)

Maar inderdaad ik zou ook voor geen goud met haar willen ruilen, het lijkt me een vreselijk leven.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 14:36

Ik heb niets met het koningshuis. Wel ben ik geinteresseerd in het voorkomen van ongelukken in de paardensport. Willem-Alexander had gezegd dat hij na de behandeling zou vertellen wat er precies gebeurd was .Daar heb ik niets meer over gehoord terwijl ik zou willen weten hoe het kwam dat iemand ,inderdaad onder geprivigileerde omstandigheden, van haar eigen paard afvalt. Dan moet er wat gebeurd zijn, dat paard zal ook geen gevaarlijk dier ongeschikt voor een prinses zijn. Dus puur uit sportieve belangstelling om ervan te leren (ik heb zelf ook enige malen wat gebroken ) zou ik willen weten hoe dit kwam.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 14:40

Alsof je in geprivilegeerde omstandigheden niet van je paard kan vallen...

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 14:41

Blue_Eyes schreef:

Nee, want er rent altijd iemand naast je met een dikke plofmat uit de gymzaal. 8)7

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 14:42

Nou inderdaad. :') Het is geen perfect afgerichte robot he? Het is en blijft een dier en zij is en blijft menselijk dus kan ook fouten maken.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 14:42

anjali schreef:
Ik heb niets met het koningshuis. Wel ben ik geinteresseerd in het voorkomen van ongelukken in de paardensport. Willem-Alexander had gezegd dat hij na de behandeling zou vertellen wat er precies gebeurd was .Daar heb ik niets meer over gehoord terwijl ik zou willen weten hoe het kwam dat iemand ,inderdaad onder geprivigileerde omstandigheden, van haar eigen paard afvalt. Dan moet er wat gebeurd zijn, dat paard zal ook geen gevaarlijk dier ongeschikt voor een prinses zijn. Dus puur uit sportieve belangstelling om ervan te leren (ik heb zelf ook enige malen wat gebroken ) zou ik willen weten hoe dit kwam.

Lijkt me sterk dat Willem-Alexander dat gezegd heeft, dat zijn gewoon privé omstandigheden en die delen ze normaal gesproken niet (en terecht).

En de naarste ongelukken gebeuren met de braafste paarden. Volgens mij zit je al lang genoeg in de paarden om te weten dat een paard echt niet gevaarlijk hoeft te zijn om je een gebroken arm of erger te bezorgen :=

Rien10: Ik heb beeld _O-

Los daarvan denk ik dat je als instructreur of stalmedewerker wel even een hartverzakking krijgt als je de troonopvolger van dr paard ziet donderen :')

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 14:47

Blue_Eyes schreef:

Madonna.
Christopher Reeve

't zijn net mensen...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 14:47

rien10 schreef:
Blue_Eyes schreef:

Nee, want er rent altijd iemand naast je met een dikke plofmat uit de gymzaal. 8)7

Vergeet niet, dat die ook over de hindernissen moet springen, Amalia is immers een springruiter. :D

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 14:51

Foaly schreef:
anjali schreef:

Lijkt me sterk dat Willem-Alexander dat gezegd heeft, dat zijn gewoon privé omstandigheden en die delen ze normaal gesproken niet (en terecht).

En de naarste ongelukken gebeuren met de braafste paarden. Volgens mij zit je al lang genoeg in de paarden om te weten dat een paard echt niet gevaarlijk hoeft te zijn om je een gebroken arm of erger te bezorgen :=

Rien10: Ik heb beeld _O-

Los daarvan denk ik dat je als instructreur of stalmedewerker wel even een hartverzakking krijgt als je de troonopvolger van dr paard ziet donderen :')

Willem-Alexander had dat wel degelijk gezegd. En er is altijd een reden waardoor je van je paard valt. Bij mij waren de keren dat ik ook wat brak nooit "de schuld" van het paard maar van uiterlijke omstandigheden die vermeden hadden kunnen worden als mijn instructeur of ikzelf verstandiger\ervarener waren geweest. Daarom leer ik nog steeds graag bij.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 14:55

rien10 schreef:
Blue_Eyes schreef:

Madonna.
Christopher Reeve

't zijn net mensen...

Madonna weet ik niets van. Christopher Reeve liep inderdaad een hoge dwarslaesie op door een val van zijn eigen paard tijdens een springwedstrijd. Daar is altijd openheid over geweest.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 15:21

rien10 schreef:
Blue_Eyes schreef:

To be fair als ik haar privilege had zou ik nog steeds geinvesteerd hebben in goede valtraining :))

Maar verder.... iedereen die denkt dat je vallen altijd kunt vermijden weet duidelijk niet hoe springsport werkt := I zou nog Henrik von Eckermann even inlichten dat goede springruiters niet van hun paarden hoeven te vallen :=

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 15:30

En wie weet heeft ze dat wel.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 15:31

Er is nergens gezegd dat zij tijdens het springen zou zijn gevallen. Of jullie weten meer dan ik.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 15:33

Precies. Ik weet niks. Niet hoe het is gebeurd. Niet hoe de verwonding was. Niet over het wel of niet volgen van wat voor training dan ook.
Dus gewoon: ik wens haar een spoedig herstel.
Dat wens ik iedere geblesseerde.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 15:37

anjali schreef:
Er is nergens gezegd dat zij tijdens het springen zou zijn gevallen. Of jullie weten meer dan ik.

Maar waarom is dit zo belangrijk? Moeten we dat dan echt weten?

Misschien heeft het dier wel voorrang gegeven aan de bakkabouters. Of gingen ze allebei een andere kant op.

En het is toch niet meer dan normaal dat iemand met een gebroken arm weer snel aan het werk is?