Wijziging registratie paardachtigen bij geboorte- of importmelding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 15:02

StalNollie schreef:
manzano schreef:
Ook zo leuk... heb je een leuk recreatiepaardje dat al jaren in NL is, maar kennelijk niet "geïmporteerd". Moet ik aangetekend paspoort opsturen naar een PPI, PPI betalen voor een importmelding, paspoort weer aangetekend retour.... Leuke kostenpost. Zodat het RVO weet dat er hier een grasmaaier loopt als er een ziekte uitbreekt die niemand meldt omdat er nergens meldingsplicht voor is.

Dit kon toch vorig jaar gewoon gratis.dus je hebt 3! Jaar de tijd gehad het te regelen en nu kan je dit alsnog online gewoon doen (paspoort hoeft helemaal niet opgestuurd te worden) en kost je ± 35€ (verschilt per paspoort uitgevende instantie )

Als ik het paard al 3 jaar had gehad wel ja :+
Ik heb vorig najaar contact gehad met de RVO én PPI en beiden gaven aan dat dit opgestuurd moest worden en vorig jaar was dat ook zeker niet gratis was.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 15:36

Vanaf 2021 verplicht
Vanaf 2024 niet meer mogelijk alleen via melding rvo(dus alleen nog via uitgevende instantie)
Vanaf 2025 niet chippen zonder UBN

Bij aankoop van een paard wat afkomstig is uit het buitenland weet je dat dit erbij hoort.

En daarnaast hoef je paspoort niet op te sturen. Wellicht bij sommige instanties maar niet alle.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 15:41

StalNollie schreef:
Vanaf 2021 verplicht
Vanaf 2024 niet meer mogelijk alleen via melding rvo(dus alleen nog via uitgevende instantie)
Vanaf 2025 niet chippen zonder UBN

Bij aankoop van een paard wat afkomstig is uit het buitenland weet je dat dit erbij hoort.

En daarnaast hoef je paspoort niet op te sturen. Wellicht bij sommige instanties maar niet alle.

Nogmaals, ik heb geen paard rechtstreeks uit het buitenland gekocht.... het is een paard wat al jaren in Nederland is en zelfs in de professionele sport is uitgebracht in Nederland jaren geleden en de afgelopen jaren ook via de KNHS in de amateursport.

Goed om te weten dat paspoort niet opgestuurd hoeft. Dan heb ik verkeerde info van de RVO en de PPI. Kan ik ook niks aan doen, ga nog eens verder zoeken dan.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 15:54

StalNollie schreef:
Cioccolato schreef:
Het systeem is onwijs simpel :+

Het is alleen altijd weer zoeken naar de juiste website :') een app zou onwijs makkelijk zijn.

Een app zou wel makkelijker zijn ja. Maar verder werkt het echt prima

manzano

Re: Wijziging registratie paardachtigen bij geboorte- of importmelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 16:01

Ik heb jaar geleden wel advertenties gezien van een app.... maar geen idee meer hoe of wat. Ik had toen 2 paarden die allebei netjes geregistreerd waren dus heb er niet echt op gelet verder.

juval

Re: Wijziging registratie paardachtigen bij geboorte- of importmelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 17:03

Dus eigenlijk een tip om bij aankoop van een paard(achtige) goed te controleren of de registratie in orde is.