Vader Jazmin Yom-Tov eist tonnen van Anky van Grunsven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 16:56

Die houding correctie ken ik van vroeger inderdaad ook, zowel de mannelijke als vrouwelijke instructeurs deden dat. Ik heb dat echt nooit als iets anders gezien of ervaren als houding correctie.

En nee succes is niet te koop. :n wij hadden een dergelijk gezin in het dorp wonen. Zwemmen in het geld maar geen feeling met paarden en paardrijden. De duurste ponys werden gekocht, zij verprutste het dier met haar gebrek aan rijkunst. En dan ging een wedstrijd uiteraard niet goed met veel commentaar, hup pony verkocht en een nog duurdere ervaren pony werd gekocht, bewezen Z maar binnen no time had ze het beest weer helemaal verklooid en zo herhaalde het zich steeds weer. Op een gegeven moment stopte ze met paardrijden gelukkig

mysa
correspondent/vertaler

Re: Vader Jazmin Yom-Tov eist tonnen van Anky van Grunsven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 17:11

Mij werd gewoon verteld: schouders naar achteren, borst naar voren. En als dat niet goed genoeg ging: Moet ik een bezemsteel achter je rug binden?

Ik was 6 of zo...

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 18:32

_Lorette_ schreef:
Even los van de seksuele intimidatie... Je kunt toch nooit met training de zekerheid op een gouden Olympische medaille kopen? Het mag je doel zijn, maar meer dan een voornemen kan het nooit zijn. Ik vind het ook een raar verhaal.

Er zijn genoeg ouders met geld, die geloven dat ze hun kind naar de sterren kunnen kopen om hun eigen dromen waar te maken.
In de paardensport ben ik vroeger zo een aantal tegengekomen.

Het ergste was een vader die een springpaard van een paar ton voor zijn dochter kocht. Die arme meid had ontzettend veel plezier met haar (hobbel-)pony maar was doodsbenauwd om met het paard te springen. Die weerom voelde het feilloos aan , was ultravoorzochtig en sprong echt niet meer hoger dan een meter.
Wat is die kl***zak toen tekeer gegaan , tegen instructeur en meisje...

En dat alles omdat hij in de jeugd wel wilde maar niet kon en mocht omdat zijn ouders niet de mogelijkheden hadden.

Dat laatste wat ik ervan meegekregen heb, is dat ie naar een international vertrok die hem dan wel de kies getrokken heeft.

Wij kids op de manege waren wel ultra-jaloes wegens het dure paard maar allen hadden wij medelijden met dat meisje

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 20:06

Boras schreef:
Te weinig info om een kant te kiezen. Laat een rechter maar oordelen.

Nou dit dus :j

Op basis van deze info en wetende dat stukken in de media nogal ge / verdraaid geschreven kunnen worden en 1 of beide partijen wellicht maar dubieuze info verstrekt, mensen gebeurtenissen en uitspraken heel verschillend op kunnen vatten, weet je eigenlijk net niks van wat er nu exact afgesproken, besproken, gedaan en gebeurd is.

Je kan natuurlijk niet afspreken van ik betaal dat en dan wint zij goud. Maar of dat echt zo gebeurd is dat betwijfel ik ook ten zeerste, lijkt me een heel sterk verhaal.

Wel kan er natuurlijk onenigheid ontstaan, als het bijvoorbeeld niet helemaal goed klikt tussen leraar en leerling dan kunnen beide partijen daar een andere visie op hebben. Dat zie je op school en sportclubjes al: dat er kinderen zijn die niet lekker meedoen. De ene partij zegt dan "het kind is niet gemotiveerd" en de andere partij zegt "de leraar weet het kind ook niet goed te motiveren, die pakt het niet goed aan".

En beiden kan tegelijk waar zijn :(:)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 08:27

karuna schreef:
Die houding correctie ken ik van vroeger inderdaad ook, zowel de mannelijke als vrouwelijke instructeurs deden dat. Ik heb dat echt nooit als iets anders gezien of ervaren als houding correctie.

En nee succes is niet te koop. :n wij hadden een dergelijk gezin in het dorp wonen. Zwemmen in het geld maar geen feeling met paarden en paardrijden. De duurste ponys werden gekocht, zij verprutste het dier met haar gebrek aan rijkunst. En dan ging een wedstrijd uiteraard niet goed met veel commentaar, hup pony verkocht en een nog duurdere ervaren pony werd gekocht, bewezen Z maar binnen no time had ze het beest weer helemaal verklooid en zo herhaalde het zich steeds weer. Op een gegeven moment stopte ze met paardrijden gelukkig

Mijn instructeur deed dat ook. Legde dingen ook uit met handen en voeten. Hoe moet je het anders snappen? Met woorden zijn sommige instructeurs niet goed. Ik vind eerlijk gezegd dat er nu vaak wordt doorgeslagen naar de andere kant. Je mag tegenwoordig als mens geen kritiek meer leveren of iemand volgens hen verkeerd aankijken laat staan aankomen of je hebt een klacht aan je broek.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 08:36

paars schreef:
De nare kant van topsport. Dat Anky en Sjef daar überhaupt aan meewerken….money talks. De dromen van rijke mensen zijn (waren mss al) voor hen een verdienmodelletje geworden zo blijkt maar weer. Arme paarden die daar de dupe van worden…van de ambitie en geld van mensen en trainers.

:+ Wat, waar haal je nou weer arme paarden tevoorschijn in dit verhaal?
Misschien vul je hier een kleeeeein beetje iets in voor jezelf?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 08:58

Talent is niet te koop. En als een of andere rijke stinkerd denkt van wel, dan is hij behoorlijk afgedwaald van de werkelijkheid.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 09:59

Tallie1979 schreef:
Talent is niet te koop. En als een of andere rijke stinkerd denkt van wel, dan is hij behoorlijk afgedwaald van de werkelijkheid.

Ik vind het niet nodig om te gaan schelden op rijke mensen. Als er in de paardensport niet ook kapitaalkrachtige mensen zouden zitten, dan was er al lang weinig meer van over.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 10:06

anjali schreef:
Tallie1979 schreef:

Ik vind het niet nodig om te gaan schelden op rijke mensen. Als er in de paardensport niet ook kapitaalkrachtige mensen zouden zitten, dan was er al lang weinig meer van over.

Dan nog, talent is niet te koop.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 10:22

Inderdaad talent is niet te koop.
Uiteraard kom je een stuk verder met goede paarden en goede begeleiding.
Zonder dat is paarden topsport ook vrijwel onmogelijk.
Maar zonder inzet en gevoel gaat niemand het redden.

En ik kan mij ook niet voorstellen dat ze gezegd hebben dat regelen we wel dat dat goed komt :)
Die 2 zitten lang genoeg in de sport om te weten dat dat niet kan.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 12:28

Nee, talent is niet te koop maar goede paarden en goede begeleiding wel.
En het kan niet zo zijn dat hogerop komen alleen maar is weggelegd voor diegenen die goed met de ‘aparte sfeer’ kunnen omgaan.
Als die aparte sfeer (lees: gedrag van bijzondere types waarin dat ‘aparte’ makkelijk wordt weggewimpeld als zijnde bevlogen, waarin ook weer een kern van waarheid zit) een - zo we inmiddels toch gezamenlijk hebben erkend, bepaald me-too gehalte heeft.. (als hè, het is aan de rechter en ik bedoel niet eens deze specifieke situatie maar in het algemeen vind ik dit),
dan is het m.i. goed om dat ook eens vanuit me-too te benaderen.
Gewoon omdat iets dergelijks niet de kansen van zo’n meisje in de weg mag zitten. Het is uiteindelijk ook een vorm van discriminatie. Ben je makkelijk, dan kom je verder dan wanneer je gevoeliger bent (als persoon/persoonlijkheid).

Het is aan de rechter om dit goed te beoordelen.
Ik bedoel het niet eens als veroordeling ofzo, als het zo simpel was dan kon alles wel gemakkelijk veranderen ten goede. Maar we leven en leren.

Vroeger mocht je vader of de leraar je een tik geven. De kinderen luisterden toen wel beter (even zwartwit gesteld).
Nu mag dat om goede redenen (doordacht door diegenen met kennis van zaken) niet meer en moeten er andere manieren worden gevonden om alsnog het respect te krijgen als opvoeder of leraar.
Vroeger mochten instructeurs hun hand op je bovenbeen leggen. 95% van de instructeurs deden dat zonder bijbedoelingen. 80% van de kinderen ervoeren geen bijbedoelingen.
Het is in feite gewoon een normaal hulpmiddel. Maar ook sommige kinderen voelen zich er ongemakkelijk bij en durven dat niet aan te geven.
En ook daar zit verschil in wat de algehele sfeer is.

Als dus een trainer zo’n trainee vanuit een professionele afstand uitleg geeft dan kan een hand heel anders (helemaal niet invasief) voelen dan als hij tegen de trainee verteld over zijn eigen sexuele leven. Dan voelt zo’n kind zich misschien wel heel ongemakkelijk en dat is niet oke.
En dan dat ook nog eens icm een rijke pappie en hoge verwachtingen en status en geld.. recepy for disaster!

Heel verhaal. Zal ook wel beetje mijn eigen verdriet/frustratie zijn, omdat ik vroeger niet zo vlot en leuk en makkelijk was en niet tegen dubbelzinnige opmerkingen kon en daardoor (zo ervoer ik dat althans) mijn plekje ook niet echt vond qua bijrijden of wedstrijden rijden.
En o.a daarom denk ik dat het in 2025 wel van belang is om echt voor de kinderen op te komen, ook al is er nog een oudere garde die niet anders gewend is dan hoe het vroeger ging. Dat heet vooruitgang.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 12:44

@Marigold, dat vind ik ook. Dat meisje is pas 16 en intern geplaatst in een ander land om daar getraind te worden. Zij heeft zelf aangegeven haar thuis te missen.Dus een kwetsbaar kind en of ze rijk of arm is doet er niet toe. Als zo iemand een melding doet van grensoverschrijdend gedrag , dan behoor je haar serieus te nemen en het uit te zoeken. Ikzelf zou mijn kind meteen naar huis halen- dat is trouwens volgens mij ook gebeurd en nu wil het trainingsbedrijf dat de rest van het ,dus niet gebruikte, trainingsgeld toch betaald wordt want dat was het contract wat langer liep. Uiteraard moet ik er wel bijzeggen dat ik er niet zelf bij ben geweest en het verhaal alleen uit de media ken. Dus het kan best iets anders in elkaar zitten maar het LIJKT toch niet helemaal pluis te zijn.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 12:45

Je hoort gewoon te vragen of je iemand aan mag raken, of dat nou in de supermarkt is of op een paard.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 12:48

Ik lees alleen niet dat het om aanrakingen gaat? Wel lees ik in het bericht dat het gaat om uitspraken over seksuele escapades. Ook ongepast, natuurlijk.

windsor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 12:55

Moderatoropmerking:
Speculatie is niet toegestaan
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 14-04-25 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 13:01

Ik denk niet dat het handig is om dat zelf in te vullen, omdat er in het bericht helemaal geen sprake is van aanrakingen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 13:02

Nou zeg windsor! Dat staat absoluut NIET in het bericht. Daar staat redelijke duidelijk in beschreven waar het wel om handelt.
Wil je niet met dat soort speculaties strooien.

Ik tem je bericht.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 13:14

_Lorette_ schreef:
Ik lees alleen niet dat het om aanrakingen gaat? Wel lees ik in het bericht dat het gaat om uitspraken over seksuele escapades. Ook ongepast, natuurlijk.

Daarom zeg ik "grensoverschrijdend gedrag". Want als je verhalen over sexuele escapades moet aanhoren is dat ook heel vervelend. En tegenover een kind van 16 zeer zeker helemaal fout.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 14:44

Marigold schreef:
Nee, talent is niet te koop maar goede paarden en goede begeleiding wel.
En het kan niet zo zijn dat hogerop komen alleen maar is weggelegd voor diegenen die goed met de ‘aparte sfeer’ kunnen omgaan.
Als die aparte sfeer (lees: gedrag van bijzondere types waarin dat ‘aparte’ makkelijk wordt weggewimpeld als zijnde bevlogen, waarin ook weer een kern van waarheid zit) een - zo we inmiddels toch gezamenlijk hebben erkend, bepaald me-too gehalte heeft.. (als hè, het is aan de rechter en ik bedoel niet eens deze specifieke situatie maar in het algemeen vind ik dit),
dan is het m.i. goed om dat ook eens vanuit me-too te benaderen.
Gewoon omdat iets dergelijks niet de kansen van zo’n meisje in de weg mag zitten. Het is uiteindelijk ook een vorm van discriminatie. Ben je makkelijk, dan kom je verder dan wanneer je gevoeliger bent (als persoon/persoonlijkheid).

Het is aan de rechter om dit goed te beoordelen.
Ik bedoel het niet eens als veroordeling ofzo, als het zo simpel was dan kon alles wel gemakkelijk veranderen ten goede. Maar we leven en leren.

Vroeger mocht je vader of de leraar je een tik geven. De kinderen luisterden toen wel beter (even zwartwit gesteld).
Nu mag dat om goede redenen (doordacht door diegenen met kennis van zaken) niet meer en moeten er andere manieren worden gevonden om alsnog het respect te krijgen als opvoeder of leraar.
Vroeger mochten instructeurs hun hand op je bovenbeen leggen. 95% van de instructeurs deden dat zonder bijbedoelingen. 80% van de kinderen ervoeren geen bijbedoelingen.
Het is in feite gewoon een normaal hulpmiddel. Maar ook sommige kinderen voelen zich er ongemakkelijk bij en durven dat niet aan te geven.
En ook daar zit verschil in wat de algehele sfeer is.

Als dus een trainer zo’n trainee vanuit een professionele afstand uitleg geeft dan kan een hand heel anders (helemaal niet invasief) voelen dan als hij tegen de trainee verteld over zijn eigen sexuele leven. Dan voelt zo’n kind zich misschien wel heel ongemakkelijk en dat is niet oke.
En dan dat ook nog eens icm een rijke pappie en hoge verwachtingen en status en geld.. recepy for disaster!

Heel verhaal. Zal ook wel beetje mijn eigen verdriet/frustratie zijn, omdat ik vroeger niet zo vlot en leuk en makkelijk was en niet tegen dubbelzinnige opmerkingen kon en daardoor (zo ervoer ik dat althans) mijn plekje ook niet echt vond qua bijrijden of wedstrijden rijden.
En o.a daarom denk ik dat het in 2025 wel van belang is om echt voor de kinderen op te komen, ook al is er nog een oudere garde die niet anders gewend is dan hoe het vroeger ging. Dat heet vooruitgang.

Om echt succesvol te worden en de OS te winnen is van veel factoren afhankelijk.
Talent, geld, ouders, kansen, motivatie, de wil om alles opzij te zetten voor je sport.

Niet of je ‘makkelijk’ of niet bent. Dat probleem speelt ook niet alleen in sport, maar overal in de hele maatschappij.
Dat is echt een probleem.
Maar volgens mij niet het probleem wat in deze zaak speelt. Maar goed, wij weten ook niet alle kanten van het verhaal.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 16:46

Was benieuwd of er een topic over liep en wat de mening hier van mensen is.

Nu is het Anky en gaat het om de wens naar de OS te gaan, maar de rest zijn dingen die altijd al gebeuren.

Daar kan een rechter natuurlijk niks mee, maar wel benieuwd naar de uitspraak. Ben absoluut geen fan van Anky en van Sjef nog veel minder, maar hier speelt de bekendheid toch ook een rol.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 17:03

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 17:12

Goed dat er nu over en weer duidelijkheid is.

Verder hoop ik dat het met de jonge dame zelf goed gaat en dat zij correct is behandeld.