Paard verdronken in Beilervaart, mensen op de menwagen gered

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Re: Paard verdronken in Beilervaart, mensen op de menwagen gered

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 12:26

In het ergste geval komt de koets bovenop het paard terecht en ligt paard eronder vast waardoor het quasi onmogelijk wordt om het paard tijdig te redden

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 13:10

DuoPenotti schreef:
Daarom heb ik het ook over een knopje.
Iets als app op je telefoon of zo.
Dat zou toch uit te vinden moeten zijn?

Het is idd dat de koets het paard naar beneden trekt en dan krijg je nooit die veiligheidssluitingen allemaal los. En ook niet kapot gesneden.

Gek genoeg heeft mijn mobiel op 1 of andere zotte wijze al 2x 112 gebeld tijdens een mentocht. Ik heb deze mobiel al 4 jaar en verder nooit gehad. Ik zou dus niet zoiets als app op mijn telefoon willen hebben omdat die app net zo simpel voor handen moet zijn als 112 bellen. Dat gaat kennelijk te simpel (geen idee hoe!) Dus moet er niet aan denken dat mijn paard(en) spontaan los kunnen geraken van de menwagen

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 13:13

Jolliegirl schreef:
De beilervaart is echt een rot weg... Diepe vaart... Autos rijden daar 80/100... Er zitten veel stallen aan de Beilervaart..

Het is gewoon linke soep daar..

Moest vroeger altijd een meter of 500 langs de vaart voor ik de brug op kon naar de overkant...

Dit precies. En elke maand ligt er wel een auto in de vaart daar.

Je zal toch al snel (speculerend) denken dat het de combi: te hard rijdende auto en geschrokken paard is geweest.

Enorm triest.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 13:28

dierenfan schreef:
DuoPenotti schreef:
Daarom heb ik het ook over een knopje.
Iets als app op je telefoon of zo.
Dat zou toch uit te vinden moeten zijn?

Het is idd dat de koets het paard naar beneden trekt en dan krijg je nooit die veiligheidssluitingen allemaal los. En ook niet kapot gesneden.

Gek genoeg heeft mijn mobiel op 1 of andere zotte wijze al 2x 112 gebeld tijdens een mentocht. Ik heb deze mobiel al 4 jaar en verder nooit gehad. Ik zou dus niet zoiets als app op mijn telefoon willen hebben omdat die app net zo simpel voor handen moet zijn als 112 bellen. Dat gaat kennelijk te simpel (geen idee hoe!) Dus moet er niet aan denken dat mijn paard(en) spontaan los kunnen geraken van de menwagen

Dat zou een keuze kunnen zijn die je maakt. :j

Daarnaast kun je 112 bellen op een vergrendelde telefoon.
een app openen niet.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 13:49

Je wilt ook niet dat je tuig ineens losschiet als je gewoon aan het mennen bent, lijkt me. Komt in ons land heel vaak voor dat een paard met koets te water raakt, maar dat loopt doorgaans goed af. We hebben het hier over een diepe vaart. Gewoon een stom ongeluk. Medeleven naar de menners en eigenaren van het paard Y;(

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 13:57

Mwah.... we hebben water en water in nederland. We hebben echt best weinig water naast wegen dat zó diep is, dat daarin én de menwagen, én de paarden meteen onder water verdwijnen. Helaas is de Beilervaart nou net wel zo'n ding......

Heel erg triest dat dit gebeurt is, veel sterkte voor de mensen die er bij horen.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 16:36

Winged schreef:
Jolliegirl schreef:
De beilervaart is echt een rot weg... Diepe vaart... Autos rijden daar 80/100... Er zitten veel stallen aan de Beilervaart..

Het is gewoon linke soep daar..

Moest vroeger altijd een meter of 500 langs de vaart voor ik de brug op kon naar de overkant...

Dit precies. En elke maand ligt er wel een auto in de vaart daar.

Je zal toch al snel (speculerend) denken dat het de combi: te hard rijdende auto en geschrokken paard is geweest.

Enorm triest.

Het is het paard van mijn vriendin en haar vader en haar zoontje wat dit ongeluk is overkomen ....
Paard schrok van een plots hard geluid aan de andere kant van de weg en sprong opzij en kwam ongelukkig met zijn voorbeen op het steile stuk van de berm en is uit balans geraakt en op deze manier het water in gevallen. Haar vader en zoontje konden nog van de kar af voordat het in het water verdween. T is echt verschrikkelijk en ze zijn compleet in shock. Zo machteloos, je paard niet kunnen redden.... Deze nachtmerrie blijft zich maar herhalen en wat als...wat als....

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 16:48

Och wat sneu... Hier kun je dus ook echt helemaal niks aan doen, stomme pech.. Zag ook al op de foto waar het ongeveer was. Mijn zus woont er vlakbij. Die zal vast ook het e.a. wel al gehoord hebben.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 16:51

Wens ze maar heel veel sterkte :knuffel:

Ik snap zo goed de wat als..
Maar die is er niet.
Niets is er op zo'n moment te doen. ;(

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 17:29

Zo afschuwelijk, krijg er kippenvel van als ik het lees.
En je kunt er niks aan doen als het gebeurt, dat is nog het ergste.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 17:51

hesterve schreef:
Het is het paard van mijn vriendin en haar vader en haar zoontje wat dit ongeluk is overkomen ....
Paard schrok van een plots hard geluid aan de andere kant van de weg en sprong opzij en kwam ongelukkig met zijn voorbeen op het steile stuk van de berm en is uit balans geraakt en op deze manier het water in gevallen. Haar vader en zoontje konden nog van de kar af voordat het in het water verdween. T is echt verschrikkelijk en ze zijn compleet in shock. Zo machteloos, je paard niet kunnen redden.... Deze nachtmerrie blijft zich maar herhalen en wat als...wat als....

Heel veel sterkte voor ze, wat een verschrikkelijk traumatische ervaring.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 18:19

hesterve schreef:

Wens ze heel veel sterkte, wat een nachtmerrie!!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 19:06

Wil je ze heel veel sterkte wensen Hesterve.

Zo'n enorme nachtmerrie