Hengstenhouder Joop van Uytert voor half miljoen euro gedupeerd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 18:29

Wat ik vooral vreemd vind, is dat het slachtoffer hier verweten wordt dat hij erin getrapt is. Want iedereen hier denkt dat hij of zij dat nooit was overkomen en het is maar dom....
Wow :n
Dat er zo ontzettend veel gedupeerden zijn, zegt iets over de oplichtingskwaliteiten van deze vrouw. Een beetje nederiger: het had ons allemaal kunnen overkomen onder de juiste omstandigheden. Ik wens de slachtoffers veel sterkte! Misschien kunnen we met zn allen eraan werken om slachtoffers geen verwijten te maken :knuffel: Het zal al zeer zat doen lijkt me zo. Of het nu gaat om een half miljoen of de laatste 1000 euro spaargeld. Dit is toch vreselijk.
Ik hoop dat de dader een forse straf krijgt.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 18:40

Diddykong schreef:
Wat ik vooral vreemd vind, is dat het slachtoffer hier verweten wordt dat hij erin getrapt is. Want iedereen hier denkt dat hij of zij dat nooit was overkomen en het is maar dom....
Dat er zo ontzettend veel gedupeerden zijn, zegt iets over de oplichtingskwaliteiten van deze vrouw. Een beetje nederiger: het had ons allemaal kunnen overkomen onder de juiste omstandigheden. Ik wens de slachtoffers veel sterkte! Misschien kunnen we met zn allen eraan werken om slachtoffers geen verwijten te maken :knuffel: Het zal al zeer zat doen lijkt me zo. Of het nu gaat om een half miljoen of de laatste 1000 euro spaargeld. Dit is toch vreselijk.

Dank je Diddykong
Ik durfde hier al niet te reageren omdat er zo werd gesteld dat het wel heel erg dom is om hier in te trappen.
Ik kan je vertellen...ze had echt een goed verhaal. En als iemand boekhouder van beroep is en dit ook voor haar familie en vrienden doet dan geeft dat ook echt veel vertrouwen.
Tuurlijk hebben wij ons ook afgevraagd of het niet te mooi om waar te zijn is....
We hebben veel kritische vragen gesteld voordat we ons geld overmaakten en ze had overal een goed antwoord op. Ze kwam echt over als een mega slim persoon. Iedereen was haar ook super dankbaar voor alles wat ze mogelijk maakte qua financiële vrijheid. Totdat ze dus opgepakt werd....

Ik hoop echt dat ze de straf krijgt die ze verdient en dat wij en alle andere gedupeerden ons geld terug krijgen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 19:16

_San87_ schreef:
Elisa2 schreef:
In een van de eigen reacties van Joop op FB las ik dat hij dit aangeraden had gekregen van vrienden en er daarom ook van goed vertrouwen uit was gegaan.

Zoals het hier staat, dat piramide spel dan denk ik al..dat is gedoemd om te mislukken.

Ja, iedereen doet dit in goed vertrouwen. Maar een rendement van 20% is gewoon niet realistisch. Ja, voor degene die andermans geld incasseert om er beter van te worden. Maar normale beleggingen hebben echt niet zo'n rendement. Als je daarin mee gaat ben je zelf ook niet helemaal aan het opletten :o.

Nou dat. Te mooi om waar te zijn is te mooi om waar te zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 19:26

Sure_lee schreef:
Iedereen was haar ook super dankbaar voor alles wat ze mogelijk maakte qua financiële vrijheid. Totdat ze dus opgepakt werd....

Maar er zijn dus ook mensen ook echt tevreden? En die veel verdiend hebben?

Sure_lee

Re: Hengstenhouder Joop van Uytert voor half miljoen euro gedupeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 19:38

Er zijn heel veel mensen tevreden geweest. Die hebben hun inleg verzoveelvoudigd. Die mensen missen nu wel dat rendement waar ze rekening mee hielden. Die zijn nu dus ook niet meer tevreden.... wij waren een half jaar voordat ze opgepakt werd ingestapt. We stonden eigenlijk op het punt om onze inleg eruit te halen en verder te gaan met alleen het rendement zodat we geen risico meer liepen. Maar ja, helaas te laat.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 19:42

Er is toch ook zo’n jonge gast in Twente die zoiets had opgezet ? Slim, uni, al z’n familieleden en vrienden deden mee en die droegen nieuwe deelnemers aan. Tot het fout ging en goed ook.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 19:43

Sure_lee schreef:
Er zijn heel veel mensen tevreden geweest. Die hebben hun inleg verzoveelvoudigd. Die mensen missen nu wel dat rendement waar ze rekening mee hielden. Die zijn nu dus ook niet meer tevreden.... wij waren een half jaar voordat ze opgepakt werd ingestapt. We stonden eigenlijk op het punt om onze inleg eruit te halen en verder te gaan met alleen het rendement zodat we geen risico meer liepen. Maar ja, helaas te laat.

Ja, die kregen betaald van jullie geld, en jullie weer van t geld van nieuwe deelnemers :o. Dat is hoe een pyramid scheme werkt, en de enige manier waarop dergelijke rendementen behaald worden.

Maar goed, daar ben je nu achter. Ik hoop van harte dat deze mevrouw veroordeeld wordt en jullie je geld nog terug zien.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 19:57

Dit is geen pyramide fraude maar een ponzifraude
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Ponzifraude
Bernie Madoff is een hele bekende oplichter die dit 30 jaar heeft gedaan, beloofde ook hoge rendementen

Sure_lee wat ontzettend rot voor jullie dat jullie slachtoffer zijn geworden. Dapper dat je er open over durft te zijn, er zijn veel mensen die er in trappen, ook hele bekende mensen die veel ervaring hebben

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 21:15

Sure_lee schreef:
Diddykong schreef:
Dank je Diddykong
Ik durfde hier al niet te reageren omdat er zo werd gesteld dat het wel heel erg dom is om hier in te trappen.
Ik kan je vertellen...ze had echt een goed verhaal. En als iemand boekhouder van beroep is en dit ook voor haar familie en vrienden doet dan geeft dat ook echt veel vertrouwen.
Tuurlijk hebben wij ons ook afgevraagd of het niet te mooi om waar te zijn is....
We hebben veel kritische vragen gesteld voordat we ons geld overmaakten en ze had overal een goed antwoord op. Ze kwam echt over als een mega slim persoon. Iedereen was haar ook super dankbaar voor alles wat ze mogelijk maakte qua financiële vrijheid. Totdat ze dus opgepakt werd....

Ik hoop echt dat ze de straf krijgt die ze verdient en dat wij en alle andere gedupeerden ons geld terug krijgen.
Knap dat je zo open durft te zijn. Zoals gezegd, je bent echt niet dom dat je erin getrapt bent. Sommige mensen zijn gewoon echt goed in scammen en weten het goed over te brengen. Ik snap ook niet dat mensen eigen schuld zeggen. Ja, 20% is veel in algemene zin maar voor crypto valt het wel mee. Een charmant persoon, een goed verhaal, en wat oprecht blije mensen die door de ponzi-scheme al betaald zijn kan een erg geloofwaardig maar verkeerd beeld geven. De enige die daar schuldig aan is, is degene die het uitvoert. Niet de slachtovers.

Shit gebeurd echt de beste, meest voorzichtige mensen als je de verkeerde tegen komt.

Sterkte Sure_lee :knuffel: .

Ergens wellicht wel "goed" dat er een redelijk rijk iemand gepakt is. Ik wens het de man niet toe hoor, ik ken hem niet en zo bedoel ik het zeker niet. Maar die heeft wel geld om nu heel hard terug te vechten met z'n dure advocaat, en aanzicht om het groter in het nieuws te brengen. Beetje geluk valt ze daardoor extra hard op d'r bek.
Laatst bijgewerkt door Cambionn op 16-03-25 21:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 21:25

Ik ben geen geld kwijt gelukkig. Ik ken de beste vrouw gelukkig niet. Ik heb een ouder paard dus te weinig spaargeld om iets te investeren :'). Maar ik ben wel van mening dat oplichters soms zo goed zijn met hun verhaal, dat iedereen er in zou kunnen trappen. De slachroffers een trap na geven dat ze dom of naief zijn vind ik gewoon niet fair. Dan heb je (gelukkig) geen ervaring hoe mensen je kunnen bespelen.
Sure_lee, heel veel sterkte, ik vind het echt rot om te horen. Je hebt niets om je voor te schamen!

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 21:26

Waarom gaat iedereen er van uit dat Joop rijk is?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 21:30

Als je een half miljoen vrij kunt maken om te investeren heb je het iig niet slecht ;)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 21:50

Benzz schreef:

Omdat hij een half miljoen vrij kan maken voor crypto :')

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 21:52

Benzz schreef:
Nouja, voor mezelf. Bedoel niet per se dat het een rijke stinkert is ofzo. Daarom ook het woord "redelijk" ervoor. Maar als je een half mil kan investeren heb je wel wat geld. Hij zal er best wel comfortabel bij zitten.

Genoeg mensen die hun laatste beetje in zo iets stoppen en dat verdwijnt, en dan dus niks meer hebben. Die kunnen zelf niet terugvechten en zijn afhankelijk van politie en met hoe vaak dit soort shit gebeurd blijft het vaak een redelijk onopgemerkte case. Iemand die daar wel de financieën voor heeft kan een extra klap geven door zelf een goede advocaat dingen te gaan ondernemen danwel eisen, en het nieuws schrijft er sneller over als er slachtovers met zulke bedragen tussen zitten waardoor de oplichter meer op de schandpaal komt te staan. Wat ik voor dit soort mensen dus helemaal niet zo erg vind. Straffen in NL zijn soms erg minimaal.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 22:08

loulou schreef:
Benzz schreef:

Het verhaal achter deze oplichter was geen crypto geloof ik.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 22:13

Bedankt voor de sterkte wensen.
Ik ben heel blij met de stichting die is opgericht. Daardoor zijn we met een hele grote groep gedupeerden. De kosten voor een goede advocaat worden op deze manier betaalbaar.

Het ging inderdaad niet om crypto maar om speculeren op koersverschillen.
Nadat ze is opgepakt is mijn vriend zich gaan verdiepen in deze handel. Hij doet het nu zelf ook meer dan een jaar en behaalt de resultaten die zij haalde ook regelmatig.
Nu mocht hij het natuurlijk van mij maar met een klein bedrag proberen, want we waren al genoeg kwijt. Maar het is hem ook gelukt om onze inleg te verviervoudigen tot nu toe.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 00:11

MarlindeRooz schreef:
loulou schreef:
Het verhaal achter deze oplichter was geen crypto geloof ik.
In het nieuwsbericht staat:
Citaat:
Corina de J. doet volgens haar eigen raadsman, Rick van Viersen, aan daghandel in onder andere goud en cryptovaluta en behaalde fantastische rendementen.
De scam gaat dus niet actief om crypto, maar het beleggen wat ze deed was wel deels in crypto. Of dat bekend was bij de gedupeerden is natuurlijk de vraag.

Sure_lee schreef:
Bedankt voor de sterkte wensen.
Ik ben heel blij met de stichting die is opgericht. Daardoor zijn we met een hele grote groep gedupeerden. De kosten voor een goede advocaat worden op deze manier betaalbaar.

Het ging inderdaad niet om crypto maar om speculeren op koersverschillen.
Nadat ze is opgepakt is mijn vriend zich gaan verdiepen in deze handel. Hij doet het nu zelf ook meer dan een jaar en behaalt de resultaten die zij haalde ook regelmatig.
Nu mocht hij het natuurlijk van mij maar met een klein bedrag proberen, want we waren al genoeg kwijt. Maar het is hem ook gelukt om onze inleg te verviervoudigen tot nu toe.
Crypto is valuta, en vaak met extreme koersverschillen. Crypto kopen op lage waarde momenten en verkopen als die waarde hoog is, is dus "gewoon" een vorm van speculeren op koersverschillen. Zoals gezegd, beleggen daarin kan idd extreem veel opleveren, maar net zo hard extreem veel verliezen. Dat is wel erg high-risk, en dat risico zou een normale belegingspartij ook moeten melden.

Als ik jouw bericht lees, klopt mijn aanname dan dat het niet bekend was dat er met o.a. crypto werd gewerkt (en wat de risicos hiervan zijn)? Immers kan "koersverschillen" ook op reguliere valuta of aandelen duiden, en die kun je zowel met hoog als laag risico (en bijpassend rendement) krijgen, dus dat aan zich zegt nog weinig.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 00:25

Het was geen crypto. Het was het koersverschil tussen goud en dollars.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 07:46

janderegelaa schreef:
Dan vraag ik me af waarom haar eigen raadsman zowel goud als cryptovaluta noemt. Zodra je het woord "crypto" in dr mond neemt, klink je nou niet per se betrouwbaarder (gezien de reputatie ervan, zeker in de context van scams/fraude). Je zou denken dat hij haar zo positief mogelijk weg zou proberen te zetten.

Overigens bedoel ik daarmee niet dat ik je niet geloof, maar puur dat ik oprecht de uitspraak van die raadsman vreemd vind.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 08:03

Maar beleggingen in goud en aandelen laten geld toch niet verdwijnen? Goud staat nu net extreem hoog?
(Heb het artikel niet gelezen)

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 08:09

tengeltje11 schreef:
Maar beleggingen in goud en aandelen laten geld toch niet verdwijnen? Goud staat nu net extreem hoog?

Het punt met een ponzischeme is dat er of helemaal niet belegd wordt of dat er wel belegd wordt maar ze niet genoeg verdient om mensen hun 20% uit te betalen. Om dat op te lossen ga je dan het geld van nieuwe investeerders gebruiken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 08:25

tengeltje11 schreef:

Nu. Maar deze mevrouw is vorig jaar ergens al opgepakt.

En wat Amber zegt, beleggen gebeurt meestal niet/nauwelijks met dit soort oplichting. De beelden in de apps die ze laten zien zijn ook nep.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 08:47

Ze beweert zelf nog steeds dat het geld nog ergens staat maar dat ze daar niet bij kan.
Ik geloof daar inmiddels niet meer in.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 09:43

Ik ben een beleggings beginner, maar niemand doet beleggen met andersmans geld zonder daar zelf beter van te worden toch? Mijn vraag is dan als haar verhaal waar zou zijn..waar zij dan aan zou verdienen?

Sure_lee, heftig zeg! kan inderdaad iedereen overkomen..achteraf is het altijd makkelijk om een koe in de kont te kijken. Sommige mensen kunnen zo goed babbelen dat ze heel overtuigend zijn.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 09:51

Cambionn schreef:
janderegelaa schreef:
Dan vraag ik me af waarom haar eigen raadsman zowel goud als cryptovaluta noemt. Zodra je het woord "crypto" in dr mond neemt, klink je nou niet per se betrouwbaarder (gezien de reputatie ervan, zeker in de context van scams/fraude). Je zou denken dat hij haar zo positief mogelijk weg zou proberen te zetten.

Overigens bedoel ik daarmee niet dat ik je niet geloof, maar puur dat ik oprecht de uitspraak van die raadsman vreemd vind.

Er is geld verdwenen naar onbekende crypto accounts.