MarlindeRooz schreef:loulou schreef:Omdat hij een half miljoen vrij kan maken voor crypto

Het verhaal achter deze oplichter was geen crypto geloof ik.
In het nieuwsbericht staat:
Citaat:
Corina de J. doet volgens haar eigen raadsman, Rick van Viersen, aan daghandel in onder andere goud en cryptovaluta en behaalde fantastische rendementen.
De scam gaat dus niet actief om crypto, maar het beleggen wat ze deed was wel deels in crypto. Of dat bekend was bij de gedupeerden is natuurlijk de vraag.
Sure_lee schreef:Bedankt voor de sterkte wensen.
Ik ben heel blij met de stichting die is opgericht. Daardoor zijn we met een hele grote groep gedupeerden. De kosten voor een goede advocaat worden op deze manier betaalbaar.
Het ging inderdaad niet om crypto maar om speculeren op koersverschillen.
Nadat ze is opgepakt is mijn vriend zich gaan verdiepen in deze handel. Hij doet het nu zelf ook meer dan een jaar en behaalt de resultaten die zij haalde ook regelmatig.
Nu mocht hij het natuurlijk van mij maar met een klein bedrag proberen, want we waren al genoeg kwijt. Maar het is hem ook gelukt om onze inleg te verviervoudigen tot nu toe.
Crypto is valuta, en vaak met extreme koersverschillen. Crypto kopen op lage waarde momenten en verkopen als die waarde hoog is, is dus "gewoon" een vorm van speculeren op koersverschillen. Zoals gezegd, beleggen daarin kan idd extreem veel opleveren, maar net zo hard extreem veel verliezen. Dat is wel erg high-risk, en dat risico zou een normale belegingspartij ook moeten melden.
Als ik jouw bericht lees, klopt mijn aanname dan dat het niet bekend was dat er met o.a. crypto werd gewerkt (en wat de risicos hiervan zijn)? Immers kan "koersverschillen" ook op reguliere valuta of aandelen duiden, en die kun je zowel met hoog als laag risico (en bijpassend rendement) krijgen, dus dat aan zich zegt nog weinig.