Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
janderegelaa schreef:Ik vraag me of of ze dit ook hadden durven doen bij een grote hengstemhouder.
Muronia schreef:Alleen al daarom zou het een goed idee zijn om ermee naar het kgps te gaan. Ik had het er toevallig laatst in een ander topic over dat ik de geldersen van tegenwoordig weinig meer vind lijken op het mooie gelderse paard zoals hij eerder was. Het lijkt wel of het kwpn het eruit probeert te friemelen. Doodzonde.
janderegelaa schreef:Ik vraag me of of ze dit ook hadden durven doen bij een grote hengstemhouder.
janderegelaa schreef:Muronia schreef:Alleen al daarom zou het een goed idee zijn om ermee naar het kgps te gaan. Ik had het er toevallig laatst in een ander topic over dat ik de geldersen van tegenwoordig weinig meer vind lijken op het mooie gelderse paard zoals hij eerder was. Het lijkt wel of het kwpn het eruit probeert te friemelen. Doodzonde.
Ik zou AES of NRPS doen. Dan worden die veulens gewoon weer in het A register geregistreerd.
Ben even op de site van het KGPS geweest en ik vind het echt teleurstellend. Hij is nagenoeg leeg en zelfs info over welke hengsten ze hebben staat er niet op.
koend schreef:Ik verdenk kwpn van volgende achterliggende gedachte:
”De Gelderse fokrichting is voor profs niet rendabel, dus laten we dat leegbloeden. Hoe meer van die kleine fokkers we richting onze grote fokrichtingen ( grote hengstenhouders dressuur of springen) we kunnen manoeuvreren hoe beter. Dus nu liefst geen Gelderse hengsten goedkeuren. "
Gewoon tactische manoeuvres. Tot spijt van de amateur.
Het is altijd en overal hetzelfde, de kleintjes betalen de grote.