[FOTO] Welsh Hengstenkeuring: De kampioenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mooney

Re: [FOTO] Welsh Hengstenkeuring: De kampioenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 10:23

Ik vind de rug van de algemeen kampioen hardstikke prima hoor :D , want dat is Picasso en niet de Cob die reserve kampioen is geworden.
Kijk van die badkuipmodellen kan je wat vinden, de A'tjes hadden dat vroeger naar mijn beleving ook behoorlijk erg maar daar zijn de ruggen voor mijn idee wel echt beter aan het worden. Sectie C en D heb je maar heel weinig in Nederland, vaak zijn dat er maar 1 tot 3 in de hele rubriek. Dus dan gaat dat selecteren ook een stuk langzamer.

Ik vind het wel altijd leuk om de verscheidenheid aan types in alle sectes op 1 dag langs te zien komen.

Getup ja dat is die hengst.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 10:32

Unwritten schreef:
Ocean King blijft een plaatje :+: vind de foto waarbij zn baasje/voorbrenger hem knuffelt ook heel mooi. Ik moet zeggen dat ik Tropicana ook een prachtige uitstraling vind hebben.

Die Tropicana heeft in de moederlijn toch Cascob Wild At Heart zitten?
Ik vind Tropicana best veel weghebben van Cloddiau Calon Lan (v. Cascob Wild At Heart)

Prachtig verslag trouwens met mooie foto's.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 12:07

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 14:31

mooney schreef:
Ik vind de rug van de algemeen kampioen hardstikke prima hoor :D , want dat is Picasso en niet de Cob die reserve kampioen is geworden.
Kijk van die badkuipmodellen kan je wat vinden, de A'tjes hadden dat vroeger naar mijn beleving ook behoorlijk erg maar daar zijn de ruggen voor mijn idee wel echt beter aan het worden. Sectie C en D heb je maar heel weinig in Nederland, vaak zijn dat er maar 1 tot 3 in de hele rubriek. Dus dan gaat dat selecteren ook een stuk langzamer.

Ik vind het wel altijd leuk om de verscheidenheid aan types in alle sectes op 1 dag langs te zien komen.

Getup ja dat is die hengst.

Helemaal eens, heb het idee dat het bij alle secties wel beter wordt maar de cobs zijn er gewoon heel veel minder in Nederland. Plus er wordt veel minder mee gefokt.
Ga nu twee seizoenen naar shows met mijn merrie en ben bijna altijd alleen of soms met twee :Y) .
Alleen in het sectie kampioenschap soms wat meer.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 14:39

Dus dan is zo'n rug goed te praten ?

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 15:51

StalNollie schreef:
Dus dan is zo'n rug goed te praten ?

Nou dit dus.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 16:18

Vind die rug toch echt wel meevallen tov wat er in Wales soms en voorheen al goedgekeurd werd. Wat dat betreft zou ik bijna willen zeggen dat er verbetering is in het exterieur.

Er wordt tegenwoordig voor zover ik weet inderdaad aangekaart als een hengst in overmatige conditie is. Vorig jaar (of het jaar ervoor?) ook gewoon en plein public.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 17:09

Ik denk niet dat iemand hier iets probeert goed te praten, enkel aangeven dat er wel verbetering in zit maar dat dit erg langzaam gaat.
Volgens mij wordt er inderdaad vaker aangegeven als er overmatige conditie is, persoonlijk geen ervaring mee want over het algemeen wordt bij mijn merrie meestal aangegeven dat ze nog conditie mist :') .

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 19:14

Jeetje worden er nu echt dingen uit dit topic naar de voorbrengers / fokkers doorgebriefd .. prima jongens allemaal prima maar geef dan goede informatie door. Meneer wil geen discussie maar gaat prive op facebook wel even tekeer over dean tegen mijn.

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 20:10

Of ze lezen hier wel mee en reageren dan niet hier. Ook wel eens bij de hand gehad helaas.