Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wintu schreef:Ayasha schreef:Hoe dacht hij dat ze pathologisch onderzoek doen?
Niet dat je het dier in meerdere onderdelen terug krijgt en anders had zijn dierenarts hem daar even op moeten wijzen.
djinnie schreef:Ik kan me best voorstellen dat hij niet had verwacht dat zijn paard 'in stukken' bij het crematorium zou worden afgeleverd en dat dat schokkend is als je het niet verwacht.
Als mensen onderzocht worden door de patholoog anatoom, krijg je ze ook niet in stukken terug. Dus als je verder 0 ervaring hebt met het onderzoek van dode dieren, dan kan ik me indenken dat je dat niet had verwacht.
Verder sluit ik me aan bij Wintu. Waarom moet men er iets van vinden dat hij gecontroleerd wilt hebben waarom zijn paard zijn been gebroken had? Dat is aan hem. Hij doet er niemand kwaad mee.
Ayasha schreef:[/quote]Dat kan je zelf verzinnen als je je dier naar de gd stuurt voor onderzoek. Je krijgt een email of post met de bevindingen. GD is geen rouwtherapeut of sociale voorzienig.
Wij zijn altijd erg tevreden over het werk van de GD .
Melzazu schreef:Ik denk dat Wibi vooral heel verdrietig is om het gemis van zijn paard wat ik heel goed kan begrijpen.
Dat ik en meerdere met mij wel begrijpen dat met aan autopsie een paard niet helemaal ongeschonden blijft wil dus niet zeggen dat iedereen dit weet.
Blijkbaar had hij er een andere verwachting bij en zo gek is het dan niet dat hij nu is geschrokken. Erg sneu voor hem dat het afscheid daardoor niet verlopen is zoals hij graag had gewild.
Wintu schreef:Ayasha schreef:Hoe dacht hij dat ze pathologisch onderzoek doen?
Niet dat je het dier in meerdere onderdelen terug krijgt en anders had zijn dierenarts hem daar even op moeten wijzen.
JessicaD88 schreef:Ayasha schreef:Dat kan je zelf verzinnen als je je dier naar de gd stuurt voor onderzoek. Je krijgt een email of post met de bevindingen. GD is geen rouwtherapeut of sociale voorzienig.
Vind ik absoluut niet. Als je een beenbreuk laat onderzoekem dan verwacht je dat het been is opengemaakt en weer gehecht. Meer niet. Dat je paard dan in stukken aan komt nee dat kan je echt niet verzinnen hoor
Melzazu schreef:Ik denk dat Wibi vooral heel verdrietig is om het gemis van zijn paard wat ik heel goed kan begrijpen.
Dat ik en meerdere met mij wel begrijpen dat met aan autopsie een paard niet helemaal ongeschonden blijft wil dus niet zeggen dat iedereen dit weet.
Blijkbaar had hij er een andere verwachting bij en zo gek is het dan niet dat hij nu is geschrokken. Erg sneu voor hem dat het afscheid daardoor niet verlopen is zoals hij graag had gewild.
dollyspikkel schreef:JessicaD88 schreef:
Vind ik absoluut niet. Als je een beenbreuk laat onderzoekem dan verwacht je dat het been is opengemaakt en weer gehecht. Meer niet. Dat je paard dan in stukken aan komt nee dat kan je echt niet verzinnen hoor
Nee hoor, bij een autopsie wordt altijd het volledige dier onderzocht, om zeker te zijn dat er niks gemist wordt.
SARINO schreef:Dat kan je zelf verzinnen als je je dier naar de gd stuurt voor onderzoek. Je krijgt een email of post met de bevindingen. GD is geen rouwtherapeut of sociale voorzienig.
Elisa2 schreef:Ehm ja, ik vindt het ook wat apart..hoe had hij gedacht dat ze een oorzaak van een breuk zouden onderzoeken?
Lijkt me dat er hier vooral andere verwachtingspatronen en miscommunicatie een rol hebben gespeeld.
MairiMacBran schreef:Ik heb er weinig verstand van maar kan wel bedenken dat als een paard een been breekt onder onbekende omstandigheden, alléén dat gebroken been onderzoeken niet tot een juiste diagnose kan leiden. Je wilt weten hoe het gekomen is dat dat been brak en dat kan ook indirect door een fysieke oorzaak komen die niks met het been te maken heeft.
Dat Wibi dat niet zo voorzien heeft, soit. Dat het heel naar is om er achter te komen dat je geliefde dier niet in zijn geheel is gecremeerd is ook heel naar. Maar niet iets wat iemand aan te rekenen valt en waar je mensen die gewoon hun werk naar eer en geweten hebben gedaan zo publiekelijk aan te vallen.