pommetje1 schreef:Je mag het prima oneens zijn, maar ik word er niet goed van dat het altijd maar zo makkelijk geroepen wordt door Jan en alleman. Ik, en waarschijnlijk vele met mij, hebben hier al heel erg lang kopzorgen om, hoe dit probleem te takkelen, met een pony die niet op stal kan, maar ook niet buiten kan blijven omdat er anders de kans is dat ze wordt aangevallen.
En ik kan haar ook niet verkopen naar een plek waar de wolf (nog) niet is, want ze is ook nog blind en weet bij ons feilloos de weg zolang we alles laten zoals het is.
Wat mij stoort is dat het vaak maar zo makkelijk geroepen wordt, terwijl het niet altijd zo makkelijk is.
En ja, ik ben het met je eens als je de mogelijkheid hebt om je paard veilig te stellen, dat je dat moet doen. Dat heb ik nu ook gedaan.. maar wel met de knoop in mijn maag of ze er straks niet meer is door de wolf of dat ze de moord stikt in een potdichte stal..
Dat is namelijk de keuze die ik heb, en ik kan je vertellen, dat is geen fijne keus.
Nee het is echt een satans dilemma en dat begrijp ik heel goed. Ik vind het oprecht heel erg voor jullie.
Ik wordt er kots beu van dat we allemaal maar natuur beheer willen toepassen en de wolf massaal willen afknallen. Natuur tot op de hoogte van onze standaard.
Ik hoop dat er snel een beter beleid komt waardoor er meer samenwerking ontstaat. Zodat alles naast elkaar kan leven. Volgens mij moet dat kunnen. Probleem wolven afschieten (die dus vee aanvallen). En volledige vergoeding voor een goed bewezen hekwerk enz.